نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت

 

Image result for ‫لوبیا پلو‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

اگر تمایل چندانی به خوردن گوشت قرمز ندارید و یا به دلیل بیماری‌هایی مانند نقرس، نمی‌توانید این نوع گوشت را استفاده کنید، می‌توانید آن را با سایر انواع گوشت جایگزین نمایید. البته گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز سالم‌تر است، از اینرو پزشکان توصیه می‌کنند که آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و غذای مطبوعی چون لوبیا پلو را با مرغ طبخ نمایید.


مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با مرغ

 
به منظور تهیه این غذا برای چهار نفر، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
برنج 500 گرم
سینه مرغ 300 گرم
لوبیا سبز 200 گرم
پیاز یک عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
دارچین، زردچوبه، پودر سیر و نمک به میزان لازم

 

چند نکته:

  • در صورت تمایل می‌توانید زعفران را حذف کنید و مقدار بیشتری زردچوبه به کار ببرید.
  • حتما برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و مقداری نمک به آن اضافه نمایید.
  • پودر سیر باعث می‌شود که بوی بد مرغ گرفته شود، در عین حال غذا پس از پخت، بوی سیر نیز نخواهد داشت.

 

Image result for ‫لوبیا پلو‬‎

 

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

 
  1. پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید تا طلایی شود.
  2. لوبیا را بشویید و خرد کنید. ترجیحا طول تکه‌های لوبیا دو سانتیمتر باشد تا در هنگام پخت بیش از اندازه کوچک نشود.
  3. لوبیا را با مقداری روغن اندکی تفت دهید تا در مابقی مراحل پخت، له نشود.
  4. مرغ را خرد کرده و بشویید. توجه داشته باشید که تکه‌های مرغ نباید خیلی کوچک باشند.
  5. مرغ را پس از شستن در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  6. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و مرغ را اضافه کنید.
  7. پیاز طلایی شده، فلفل سیاه یا قرمز، پودر سیر و زردچوبه را به مرغ اضافه کنید. آنقدر تفت دهید که آب مرغ گرفته شده و رنگ آن تغییر کند.
  8. اکنون لوبیا را به مرغ اضافه کرده و نصف لیون آب بیفزایید.
  9. اجازه دهید مرغ و لوبیا بپزند و آب آنها تبخیر شود.
  10. سپس رب گوجه فرنگی را نیز به مایه لوبیا پلو با مرغ اضافه کنید.
  11. در انتها دارچین و زعفران را اضافه کرده و مایه را از روی حرارت بردارید.
  12. برنج را آبکش کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و نان یا سیب زمینی ورقه شده قرار دهید، یک لایه برنج کف قابلمه اضافه کنید و مقداری از مایه‌ای که آماده کرده بودید را در لایه بعد قرار دهید و به همین ترتیب پیش بروید تا برنج و مایه تمام شود.
  13. قابلمه را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید و درب آن را ببندید. استفاده از دم کنی را فراموش نکنید.
  14. پس از ۱۰ دقیقه، یک شعله پخش کن روی شعله اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا برنج کاملا دم بکشد.

لوبیا پلو با مرغ آماده است، آن را در دیس بکشد و سرو کنید. در کنار این غذا می‌توانید از سالاد شیرای و ترشی‌هایی نظیر ترشی لیته و ... استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز لوبیا و رنگ قرمز رب گوجه که با زعفران مخلوط شده است، آنقدر ظاهر این غذا را بی نظیر می‌کند که به هیچ تزیینی احتیاج نیست.

چند نکته

  • برای آبکش کردن برنج، ابتدا باید در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و دو قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. سپس آب و نمکی که برنج را در آن خیس کرده بودید دور بریزید و برنج را به آب جوش اضافه کنید. صبر کنید تا مغز برنج نرم شود، سپس آن را در آبکش بریزید و مقداری آب گرم روی برنج بریزید تا نشاسته اضافه آن گرفته شود.
  • رب گوجه فرنگی به غذا رنگ و طعم می‌دهد، اما رنگ رب گوجه‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین احتمال دارد به مقدار کمتر یا بیشتری از این ماده غذایی نیاز داشته باشید.
  • در صورت تمایل لوبیاها را اریب برش بزنید تا در غذا زیباتر باشند.
  • دارچین و زعفران به حرارت مستقیم نیاز ندارند، به همین دلیل هنگامی که آن‌ها را به مایه اضافه کردید، بلافاصله از روی حرارت بردارید تا عطر و طعم خود را حفظ کنند و هنگام دم کشیدن برنج، باعث خوش طعم شدن غذا شوند.
  • در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی را حذف کنید و مقدار زعفران را افزایش دهید.
 
 
با روش‌هایی به همین سادگی می‌توانید در غذا‌هایی که همواره می‌خوریم، تنوع ایجاد کنید و مزه جدیدی را به آن‌ها بدهید. گوشت سفید هم هزینه کمتری دارد و هم سالم‌تر است، بنابراین بد نیست اگر قصد تهیه این غذا را دارید، لوبیا پلو با مرغ را تهیه کنید. این غذا حتی برای میهمانی‌ها نیز مناسب است. گوشت مرغ حاوی پروتئین زیادی است و در عین حال نسبت به گوشت قرمز چربی کمتری دارد. علاوه بر این، گوشت مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین B۳ و سلنیوم است. وجود ویتامین B۳ به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر و سرطان کمک می‌کند. البته این بدان معنا نیست که گوشت قرمز را حذف کنید، بلکه در استفاده از آن نباید زیاده‌روی کنید.
 
 

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه لوبیا پلو کته,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ,طرز تهیه لوبیا پلو دمی,طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت,طرز تهیه لوبیا پلو با سویا,طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی,طرز تهیه لوبیا پلو در پلوپز,طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه,طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ,طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده,,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ ریش ریش,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ کته,طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ برای 4 نفر,روش تهیه لوبیا پلو با مرغ



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه یتیمچه آذربایجان

 

Image result for ‫یتیمچه‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

اگر به فکر طبخ غذایی گیاهی هستید که در عین حال بسیار لذیذ باشد، یتیمچه را یکی از گزینه‌های بالای لیست خود در نظر بگیرید. شاید هنگامی که مواد اولیه را می‌خوانید، به نظرتان این غذا خوشمزه نباشد و حتی از طبخ آن صرف نظر کنید، اما ترکیب مواد اولیه ساده آن، طعمی بی نظیر را به ارمغان می‌آورد که از میل کردن این غذا سیر نخواهید شد.


مواد لازم برای تهیه یتیمچه

 
به منظور تهیه این غذا برای چهار الی پنج نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، نیاز دارید. برای آماده سازی این غذا به زمان زیادی نیاز نیست و بیشترین میزان از وقتی که برای تهیه ذکر شد، مربوط به مرحله پخت غذا است.

مواد لازم
سیب زمینی 500 گرم
پیاز 200 گرم
بادمجان 200 گرم
کدو 200 گرم
گوجه فرنگی 250 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم


چند نکته:

  • میزان رنگ دهی رب‌های گوجه فرنگی با یکدیگر متفاوت است، بنابراین اگر پس از اضافه کردن دو قاشق غذاخوری رب گوجه، غذا رنگ مورد نظر شما را نداشت، مقدار بیشتری رب اضافه کنید.
  • الزامی برای رعایت دقیق تناسب میزان مواد اولیه وجود ندارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را تغییر دهید.


طرز تهیه یتیمچه

 
  1. ته ماهیتابه لبه دار یا قابلمه مقداری روغن بریزید.
  2. پیاز‌ها را حلقه‌ای برش بزنید و کف ظرف بچینید.
  3. در لایه‌ای بعدی سیب زمینی را حلقه‌ای برش زده و در ظرف قرار دهید. نباید برش‌ها خیلی نازک باشد.
  4. پوست کدو را نگیرید و کدو را نیز حلقه‌ای خرد کنید و در ظرف  بچینید. قطر برش‌ها باید حدود یک سانتیمتر باشد.
  5. بادمجان را نیز حلقه‌ای خرد کنید و در لایه بعدی بچینید.
  6. سر گوجه فرنگی‌ها را بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزیند و در لایه آخر بچینید. در این مرحله چند سانتیمتر از ظرف باید خالی باشد.
  7. اکنون باید سس یتیمچه را درست کنید. برای این منظور مقداری روغن به دو لیوان آب اضافه کنید و رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را در آب حل نمایید.
  8. سس را به غذا اضافه کرده و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و ترجیحا درب ظرف را نیز ببندید.
  9. پس از آنکه غذا یک جوش زد، حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید که تمام سبزیجات بپزند و در نهایت این خوراک حدود نصف لیوان آب داشته باشد.
در صورت تمایل می‌توانید این غذا را همراه با سبزی خوردن یا ماست و نان سنگک سرو کنید.

چند نکته:

  • می‌توانید این غذا را در فر نیز تهیه کنید، اما روی اجاق گاز، غذا منسجم‌تر خواهد بود. اگر غذا را در فر قرار دادید، باید تمام ظرف را چرب کرده و بعد سبزیجات را بچینید. اگر غذا را روی حرارت شعله اجاق گاز طبخ می‌کنید حتما مقداری روغن کف قابلمه بریزید و مقداری روغن هم به سس غذا اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت این غذا ته می‌گیرد.
  • بادمجان پس از پخت در این غذا کاملا له شده و با دیگر سبزیجات یک دست می‌شود. اگر تمایل داردی که بادمجان شکل خود را حفظ کند، پوست آن را نگیرید یا به صورت راه راه آن را پوست بگیرید.
  • در صورت تمایل برای یک دست شدن بیشتر غذا، مواد اولیه را به صورت نگینی خرد کنید.
  • از آنجا که تمام سبزیجاتی که در یتیمچه استفاده می‌شوند، نمک را به خود جذب می‌کنند، حدود ۲۰ دقیقه که گذشت، نمک آن را تست کنید و اگر کم بود، مجددا مقداری نمک اضافه کنید.
  • در تهیه این غذا ادویه استفاده نمی‌شود، بنابراین چه در فر آن را تهیه کنید چه روی اجاق گاز، حتما از مقداری روغن استفاده کنید.
  • حتما قبل از استفاده از بادمجان، تلخی آن را بگیرید. برای اینکار پس از آنکه بادمجان‌ها را برش زدید، مقداری نمک به آن بزنید و به مدت چند ساعت در آبکش قرار دهید تا زهر آن برود. سپس بادمجان‌ها را بشویید تا نمک آن‌ها برود و پس از خشک شدن سرخ کنید.
  • بسته به سلیقه خودتان می‌توانید سبزیجات دیگری که طعم هماهنگی دارند را نیز به این غذا استفاده کنید و با خلاقیت خود طعم‌های متفاوتی را خلق نمایید.
 
Related image
 
همانطور که می‌دانید، مصرف گوشت در تمام طول هفته از سوی پزشکان توصیه نمی‌شود و در برنامه غذایی باید سبزیجات و حبوبات را نیز قرار دهیم. در میان غذا‌های سنتی کشورمان، خوراک‌هایی وجود دارند که بدون استفاده از گوشت تهیه می‌شوند و بسیار خوشمزه نیز هستند. یکی از این غذا‌های سنتی، یتیمچه است، همانطور که ذکر شد در  طبخ این غذا از سبزیجات استفاده می‌شود و بسیار سالم است.
البته تنها حسن این غذا این نیست که بدون گوشت تهیه می‌شود، وجود سبزیجاتی نظیر گوجه فرنگی، کدو سبز و پیاز خواص زیادی را برای این غذا به ارمغان آورده است. برخلاف تصوری که اغلب ما داریم، تنها غذا‌های حاوی گوشت نیستند که مقوی بوده و خواص بسیاری دارند، شما با هزینه‌ای اندک و در زمانی کوتاه نیز می‌توانید غذا‌های مقوی تهیه کنید.
 
 

طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی,طرز تهیه یتیمچه با گوشت,طرز تهیه یتیمچه تبریزی,طرز تهیه یتیمچه با کدو,طرز تهیه یتیمچه آذربایجان,طرز تهیه یتیمچه با عدس,طرز تهیه یتیمچه با مرغ,طرز تهیه یتیمچه شیرازی,طرز تهیه یتیمچه خوشمزه,یتیمچه بادمجان,یتیمچه کدو,یتیمچه خوشمزه,یتیمچه کدو و بادمجان,یتیمچه تبریزی,یتیمچه مرغ,یتیمچه بادمجان با عدس,یتیمچه خاله خانم



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

لازانیا اسفناج

 

Image result for ‫لازانیا‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

لازانیا که با نام خمیربرگ هم شناخته می شود نوعی غذای ایتالیایی است که از سه لایه پاستای ورقه‌ای، سس مخصوص، و پنیر پیتزا تهیه می شود. لازانیا انواع مختلفی دارد و معمولاً در ماکروفر، فر، و یا روی اجاق گاز طبخ می‌گردد. برای تهیه انواع لازانیا، از گوشت و سبزیجات استفاده می‌گردد و به عنوان نهار، شام و یا پیش غذا سرو می‌شود. در این مطلب شما را با طرز تهیه لازانیا در ماکروفر، فر، ماهیتابه و نکات مهم و اصولی در تهیه آن آشنا می‌سازیم.

 

 مواد لازم برای تهیه لازانیا در ماکروفر، فر، ماهیتابه

 
لازانیا 1 بسته
فلفل دلمه ای خیلی ریز خرد شده 1/2 لیوان
قارچ خیلی ریز خرد شده 1/2 لیوان
پیاز 2 عدد
مایه ماکارونی (گوشت چرخ کرده، سویا، نمک، زردچوبه، فلفل، رب) 2 لیوان
پنیر پیتزا 1 بسته
سس گوجه فرنگی به میزان لازم


مواد لازم برای تهیه سس بشامل

 
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
کره 25-50 گرم
شیر 2 لیوان


مراحل آماده کردن سس بشامل

 
  1. کره را آب کرده، سپس آرد را به آن اضافه کرده و هم بزنید و آرد را در کره تفت دهید. 
  2. شیر را به آرد اضافه کرده و با حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا غلظت آن مانند سس شود.

 مراحل آماده کردن ورقه های لازانیا

 
  1. در یک قابلمه نسبتا بزرگ که ورقه‌های لازانیا در آن جا شود، تا دو سوم آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا به  جوش آید.
  2. وقتی آب به جوش آمد، نمک، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری روغن غیر سرخ کردنی به آن اضافه کنید.
  3. ورقه‌های لازانیا را به آرامی در آب جوش قرار داده، زمانی که نرم شدند در آبکش ریخته، ورقه ورقه با آب سرد بشویید و به لبه‌ی یک قابلمه آویزان کنید تا روی هم خمیر نشوند.

 

مراحل آماده کردن مایه گوشت

 
  1. گوشت گوسفندی که 1/4 آن دنبه باشد چرخ کرده و در حین چرخ کردن، به ازای هر نیم کیلو گوشت، نصف قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید. سپس گوشت را ورز داده و دوباره چرخ کنید.
  2. دو برابر میزان سویا روی آن آب جوش ریخته و در 5 ساعت، 3 بار آب آن را عوض کنید تا زمانی که سویا نرم و پوک شود.
  3. سویا را آبکش کرده و با دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به مدت 15 دقیقه بپزید تا آب آن کشیده شود، سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید سرد شود.
  4. پیاز را ریز خرد کرده و با روغن سرخ کنید تا طلایی شود، سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.
  5. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، سویا را به آن اضافه کرده و هم بزنید، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز را هم اضافه کنید.
  6. پس از چند ثانیه رب را به مواد اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ آن قرمز شود.
  7. شعله را خاموش کرده و اجازه دهید مواد کمی سرد شوند.
  8. مایه گوشت را پس از سرد شدن با قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده مخلوط کنید.
 
Image result for ‫لازانیا‬‎
 

قرار دادن مواد بر روی لایه های لازانیا

 
  1. کف ظرف پیرکس را با کره کمی چرب کنید و یک لایه لازانیا داخل آن بچینید.
  2. روی لازانیا به ترتیب سس بشامل، پنیر پیتزا، و مایه گوشت بریزید، دوباره یک لایه لازانیا روی آن قرار داده و همین ترتیب را برای لایه های بعدی تکرار کنید. 
  3. در آخر با سس بشامل کل سطح لازانیا را بپوشانید، سپس یک لایه پنیر پیتزای رنده شده بریزید و روی آن را کاملا با پنیر پیتزای ورقه ای بپوشانید.
 
در صورت استفاده از فر
  • فر را از قبل در درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و ظرف لازانیا را به مدت 20 الی 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.
  • به منظور جلوگیری از خشک شدن لازانیا، یک ظرف آب داخل فر قرار دهید.
در صورت استفاده از ماکروفر
  • پنیر پیتزای ورقه ای را در لایه آخر قرار ندهید.
  • پایه مخصوص گریل را وسط سینی گردان قرار داده، ظرف را با درپوش روی آن بگذارید و با قدرت 100 درصد به مدت  5 الی 6 دقیقه اجازه دهید لازانیا بپزد.
  • پس از این مدت درپوش ظرف را برداشته، روی لازانیا را با پنیر پیتزای ورقه ای بپوشانید و ظرف را بدون درپوش روی پایه مخصوص قرار دهید.
  • دستگاه را به مدت 5 الی 6 دقیقه با ترکیب گریل و قدرت 60 درصد روشن کنید تا سطح پنیر طلایی شود.  
در صورت استفاده از اجاق گاز 
  • کف ماهیتابه تفلون را با کمی کره چرب کنید و لایه‌های لازانیا را داخل آن بچینید.
  • ماهیتابه را بر روی حرارت خیلی ملایم قرار داده و از کنار ماهیتابه نصف استکان شیر در آن بریزید، دمی را روی درب ماهیتابه قرار داده و به مدت 30-15 دقیقه صبر کنید تا لازانیا بپزد. 

نکته: برای تهیه لازانیا از ظرف نسبتا بزرگ استفاده کنید تا ورقه های لازانیا بدون شکستگی در آن جای بگیرند.

 

لازانیا بدون فر,لازانیا لقمه ای,لازانیا سبزیجات,لازانیا رولی,لازانیا اسفناج,لازانیا شف طیبه,لازانیا با مرغ,لازانیا بدون گوشت,لازانیا بدون فر تصویری,لازانيا بدون فرن,لازانیا بدون فر با سس بشامل,لازانیا بدون فر با سس سفید,لازانیا بدون فر خوشمزه,لازانیا بدون فر لقمه ای,لازانیا بدون فر با مرغ,لازانیا رولی اسفناج,لازانیا رولی بدون فر



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه لازانیا با مرغ

 

Image result for ‫لازانیا‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

لازانیا نوعی پاستا است که در ایتالیا متولد شد، اما به دلیل طعم بی نظیرش امروزه در سراسر دنیا طبخ می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. در ایران نیز این غذا محبوبیت فراوانی داشته و تقریبا همه از میل کردن آن لذت می‌برند. اگرچه این غذا معمولا در فر تهیه می‌شود، اما می‌توانید لازانیا با ماکروفر را نیز تهیه کنید.


مواد لازم برای تهیه لازانیا با ماکروفر

 

به منظور تهیه لازانیا برای سه الی چهار نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
ورق لازانیا 500 گرم
گوشت چرخ کرده 300 الی 400 گرم
پیاز یک عدد
فلفل دلمه ای یک عدد متوسط
قارچ 150 الی 200 گرم
سس سفید یک لیوان
پنیر پیتزا 300 الی 400 گرم
روغن، فلفل، نمک، زردچوبه و پودر آویشن به میزان لازم


طرز تهیه لازانیا با ماکروفر

 
  1. پیاز را نگینی و ریز خرد کنید.
  2. به گوشت یک و نیم لیوان آب و پیاز خرد شده اضافه کنید و روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز بگذارید تا گوشت کاملا بپزد.
  3. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه نیز به گوشت اضافه کنید تا بوی آن گرفته شود.
  4. قارچ را ورقه‌ای خرد کنید و آب ان را بگیرید. برای این منظور قارچ را بدون روغن روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب آن تبخیر شود. برای این کار نباید از ماهیتابه تفلون استفاده کنید، زیرا این ظروف اگر بدون روغن روی حرارت قرار بگیریند، آسیب خواهند دید.
  5. فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید.
  6. زمانی که گوشت پخت و آب آن تبخیر شد، مقداری روغن به آن اضافه کنید و اندکی تفت دهید.
  7. سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.
  8.  قارچ را نیز به مواد اضافه نمایید.
  9. اکنون نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است.
  10. در پایان فلفل دلمه‌ای را همراه با آویشن و دارچین است. اگر طعم تندی را دوست دارید در این مرحله اندکی فلفل قرمز نیز اضافه کنید.
  11. مایه گوشت لازانیا آماده شده است، آن را کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن لازانیا بروید.
  12. در حال حاضر دو نوع لازانیا در فروشگاه‌ها برای فروش وجود دارد، لازانیایی که نیاز به جوشاندن دارد و لازانیا نیمه آماده، که طرز استفاده از هر کدام روی بسته بندی آن درجه شده است، اما استفاده از لازانیا نیمه آماده به این دلیل که نیاز به جوشانده شدن ندارد، زمان کمتری برای آماده شدن نیاز دارد.
  13. پس از آنکه ورقه‌های لازانیا آماده شد، یک ظرف مناسب برای قرار گرفتن در مایکروفر را چرب کنید.
  14. یک لایه ورق لازانیا بچینید.
  15. مقداری از مایه گوشتی که آماده کرده‌اید، روی ورق لازانیا قرار دهید.
  16. اکنون مقداری سس سفید اضافه کنید.
  17. روی لازانیا را با پنیرپیتزا بپوشانید.
  18. مراحل ۱۴ تا ۱۷ را تکرار کنید. به طور معمول باید سه لایه لازانیا بچینید.
  19. برای آماده شدن لازانیا در مایکروفر، درب ظرف را ببندید و روی پایه گریل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت ۵ الی ۶ دقیقه بگذارید. سپس ظرف را بدون درب، روی سینی مایکروفر قرار داده و مجددا ۵ الی ۶ دقیقه مایکروفر را با ترکیب گریل و قدرت ۶۰ درصد روشن کنید.

لازانیا با ماکروفر آماده است، مقداری سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری که تمایل دارید، به آن اضافه کرده و سرو کنید. بهتر است لازانیا را در همان ظرفی که پخته شده سرو کنید تا ظاهر آن بهم نریزد.

چند نکته:

  • در صورتی که قصد دارید، لازانیا را در فر بپزید، فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ دره سانتیگراد گرم کنید و لازانیا را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید.
  • فلفل دلمه‌ای را بیش از ۲ الی ۳ دقیقه سرخ نکنید، زیرا عطر خود را از دست می‌دهند. ترجیحا بهتر است فلفل دلمه‌ای را سرخ نکنید و پس از آماده شدن مایه گوشتی، به آن اضافه شود.
  • میزان پنیرپیتزا به سلیقه شما بستگی دارد، اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید، زیرا در نهایت لازانیا تنها طعم پنیر خواهد داشت.

 

طرز تهیه سس سفید یا بشامل


به منظور تهیه یک لیوان سس سفید، به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
کره 50 گرم
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
شیر 2 دسی لیتر
پیاز رنده شده یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


دستور تهیه:

  1. ابتدا کره را در یک ماهیتابه روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.
  2. سپس پیاز را اضافه کنید تا سرخ شود.
  3. آرد را به سس اضافه کنید تا کمی تفت داده شود و بوی خامی آن از بین برود.
  4. در این مرحله حرارت اجاق گاز باید ملایم باشد و به تدریج شیر را اضافه کنید و بهم بزنید تا سس به جوش آمده و کمی غلیظ شود.
یکی از عوامل تاثیر گذار در خوش طعم بودن لازانیا با ماکروفر، سس سفید است که مانع از خشک شدن این غذا می‌شود، بنابراین در تهیه‌ی سس دقت کنید. به دلخواه خودتان می‌توانید مایه گوشتی لازانیا را تغییر دهید، اما به طور معمول برای تهیه آن از گوشت و پیاز استفاده می‌شود.
 

طرز تهیه لازانیا در توستر,طرز تهیه لازانیا بدون فر تصویری,طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه لازانیای خوشمزه,طرز تهیه لازانیا با مرغ,طرز تهیه لازانیا بدون فر,طرز تهیه لازانیا ساده,طرز تهیه لازانیا با سس بشامل,طرز تهیه لازانیا روی گاز,طرز تهيه لازانيا در توستر,طرز پخت لازانیا در توستر,طرز تهیه لازانیا در آون توستر,طرز تهیه لازانیا گوشت در توستر,طرز تهیه لازانیا با مرغ در توستر,طرز پخت لازانیا در اون توستر,طرز تهیه لازانیا توی توستر,طرز تهیه لازانیا درون توستر,طرز تهیه لازانیا بدون فر با تصویر



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه هات داگ پنیری بدون فر

 


Image result for ‫هات داگ پنیری‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

هات داگ یکی از قدیمی‌ترین فست فود‌ها است. در حال حاضر این ساندویچ محبوب در تمام دنیا سرو می‌شود و مردم از میل کردن آن لذت می‌برند. این ساندویچ گرم با چاشنی‌های مختلفی از قبیل سس خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر، پیاز و ... تهیه می‌شود، در این میان هات داگ پنیری از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این ساندویچ به راحتی و در زمانی اندک در منزل نیز قابل تهیه خواهد بود.


روش اول: طرز تهیه هات داگ پنیری با پنیر چدار

 

به منظور تهیه این فست فود خوشمزه برای چهار نفر، به نیم ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
سوسیس هات داگ 4 عدد
کره به دمای محیط رسیده 75 الی 100 گرم
نان ساندویچ 4 عدد
پیازچه 4 عدد
پودر سیر یک چهارم قاشق چایخوری
فلفل و پنیر چدار به میزان لازم


دستور تهیه:

  1. ابتدا نان‌ها را باز کنید و وردنه را روی سطح نان هات داگ یک الی دو بار حرکت دهید، اما توجه کنید که نان‌ها نباید از هم جدا شوند؛ بنابراین فشار زیادی به وردنه وارد نکنید.
  2. کره، پودر سیر و مقداری فلفل را با یکدیگر مخلوط کرده و از طرف بیرون نان‌ها را به آن آغشته کنید.
  3. هات داگ‌ها را روی باربیگو کباب کنید یا مقداری کره را در ماهیتابه قرار دهید و وقتی ذوب شد، روی سوسیس‌ها با چاقو چند شیار نازک ایجاد کنید و آن‌ها را سرخ کنید.
  4. به سرخ کردن ادامه دهید تا تمام اطراف هات داگ سرخ شود. برای هر طرف تقریبا دو دقیقه کافی است.
  5. روی نان‌ها مقداری پنیر قرار دهید، سپس هات داگ را از ارتفاع برش زده و در نان بگذارید و مقداری پنیر نیز روی آن‌ها قرار دهید.
  6. پیازچه‌ها را خرد کنید و روی پنیر قرار دهید.
  7. آنگاه ساندویچ‌ها را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب ماهیتابه را بگذارید تا پنیر آب شود، سپس طرف دیگر نان را روی سوسیس و پنیر تا بزنید. مراحل پنج الی شش را سریع انجام دهید تا سوسیس‌ها حرارت خود را از دست ندهند.
 
هات داگ پنیری آماده است، به دلخواه خودتان مقداری از سسی که دوست دارید، به ساندویچ‌ها اضافه کنید.
 

روش دوم: طرز تهیه هات داگ پنیری با نان تست

 
به منظور تهیه این فست فود خوشمزه برای دو نفر، به ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
سوسیس هات داگ 4 عدد
نان تست 4 عدد
پنیر پیتزا ورقه‌ای 4 عدد
کره ذوب شده 3 الی 4 قاشق غذاخوری
سس خردل یک الی دو قاشق غذاخوری
خلال دندان 4 عدد

 

شیوه تهیه:

  1. دور هر یک از هات داگ ها، یک ورقه پنیر بپیچید. آن‌ها را فریزر قرار دهید تا پنیر کاملا ثابت شود.
  2. به یک طرف نان‌های تست، مقداری سس خردل بزنید.
  3. روی هر یک از نان‌ها یک عدد هات داگ به صورت اریب (روی قطر نان) قرار دهید.
  4. نان را به آرامی به صورت مثلثی تا بزنید و با خلال دندان ثابت کنید.
  5. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  6. کف یک سینی فر نچسب را چرب کرده و ساندویچ‌ها را در آن قرار دهید و مقداری کره ذوب شده روی آن بزنید.
  7. به مدت پنج دقیقه در فر قرار دهید.
  8. سپس هات داگ پنیری را بیرون آورده، زیرورو کنید و مجددا پنج دقیقه در فر قرار دهید.

 

روش سوم: طرز تهیه هات داگ کبابی با پنیر

 
به منظور تهیه این فست فود خوشمزه برای شش نفر، به ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
نان هات داگ 6 عدد
هات داگ 6 عدد
پیاز 2 الی 3 عدد
کره ذوب شده یک چهارم لیوان
پنیر پیتزا، سس خردل و سس کچاپ به میزان لازم

 

شیوه آماده سازی:

  1. هات داگ‌ها را روی گاز کبابی کنید. سپس از ارتفاع به دو نیم تقسیم نمایید.
  2. پیازها را خرد کرده و سرخ کنید تا طلایی شوند.
  3. ابتدا نان را به دو قسمت تقسیم کنید.
  4. به سطح بیرونی نان‌ها کره بزنید.
  5. کف یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و نیمی از نان‌ها را روی آن بچینید.
  6. مقداری پیاز داغ و پنیر پیتزا به هر کدام از نان‌ها اضافه کنید.
  7. مقداری پنیر روی نان‌ها قرار داده و به هر کدام یک هات داگ کبابی اضافه کنید.
  8. روی هات داگ‌ها یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید.
  9. مقداری سس خردل و کچاپ اضافه نمایید.
  10. اکنون نیمی دیگری از نان‌ها را روی ساندویچ‌ها بچینید.
  11. یک کاغذ روغنی روی ساندویچ‌ها قرار دهید و یک سینی فر یا ظرف مخصوص فر که کوچکتر از سینی اول باشد را روی هات داگ‌ها قرار دهید. با اینکار پنیر آب شده و دو لایه نان به یکدیگر می‌چسبد.
  12. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.
 
 
هات داگ پنیری آماده است و می توانید آن را سرو کنید. همانطور که مطالعه کردید، روش اول و دوم تا حدی زیادی مشابه است، اما در روش اول شما به فر نیازی ندارید، از اینرو باید هات داگ را سرخ کنید. انواع هات داگ پنیری را به یکی از شیوه‌های یاد شده درست می‌کنند، یعنی ترکیبی از نان، هات داگ، پنیر مورد علاقه، سس مورد علاقه و افزودنی‌هایی که دوست دارد. شما به دلخواه خود می‌توانید از سایر افرودنی‌ها مانند جعفری خرد شده، گوجه فرنگی، قارچ خرد شده‌ای که آب آن را گرفته‌اید و ... استفاده کنید و هات داگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. این غذا برای پیکنیک گزینه مناسبی است و می‌توانید آن را روی باربیکیو نیز تهیه کنید.
 
 

طرز تهیه هات داگ پنیری در فر,طرز تهیه هات داگ پنیری خانگی,طرز تهیه هات داگ پنیری مخصوص,طرز تهیه هات داگ پنیری در خانه,طرز تهیه هات داگ پنیری بدون فر,طرز تهیه هات داگ پنیری سوخاری,طرز تهیه هات داگ پنیری در مایکروفر,طرز تهیه هات داگ پنیری با قارچ,طرز تهیه هات داگ پنیری با نان تست,هات داگ پنیری,هات داگ پنیری با قارچ,هات داگ پنیری خانگی,هات داگ پنیری سرخ شده,هات داگ پنیری سوخاری,هات داگ پنیری کاله,هات داگ پنیری آندره



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

غذای سریع با گوشت چرخ کرده

 

Image result for ‫مرغ قلقلی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

مرغ قلقلی با سس به عنوان یک میان وعده عالی و یک خوراک لقمه‌ای سرو می‌شود. همچنین به صورت سرد و برای پیک نیک نیز غذایی مناسبی است. زمان آماده سازی مواد اولیه برای این غذا ۱۰ دقیقه و زمان پخت آن ۲۰ دقیقه است.

 
مواد لازم
سینه مرغ بدون پوست 2 عدد
پیاز ریز خرد شده 2 عدد
ساقه کرفس ریز خرد شده 1/2 ساقه
سیر له شده 1 حبه
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
کنجد 1 قاشق چایخوری
پیازچه 100 گرم

دستور تهیه:
  • مرغ را به تکه‌های ۲ سانتی‌متری خرد کنید. روغن را داخل تابه حرارت داده و سپس مرغ را به مدت ۳-۲ دقیقه در آن بر روی حرارت بالا سرخ کنید تا طلایی شود.
  • آن را با قاشق سوراخ دار از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.
  • پیاز، کرفس و سیر را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲-۱ دقیقه سرخ کنید تا نرم و طلایی شوند.
  • مرغ، پیاز، کرفس و سیر را داخل غذاساز ریخته و ریز خرد کنید. یک قاشق غذاخوری سویا سس رقیق و تخم مرغ به آن اضافه کنید و به مقدار کافی نمک و فلفل بزنید.
  • مخلوط فوق را به شکل گلوله‌های یک اندازه گرد کنید. روغن باقیمانده را داخل تابه حرارت داده و مرغ‌های قلقلی را به تعداد کم داخل روغن به مدت ۵-۴ دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند.
  • پیازچه‌ها را پاک کرده و به قطعات ۵ سانتی‌متری برش بزنید، سپس ۲-۱ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.
  • مرغ‌های قلقلی را در ظرف سرو بکشید و پیازچه تفت داده شده را کنار آن بگذارید.
  • سویا سس و کنجد را مخلوط کرده، در جاسسی بریزید و کنار غذا قرار دهید.


۲. پاته مرغ

 
غذای سریع با مرغ
پاته مرغ یک نوع غذای سریع با مرغ است که تلفیقی از مرغ، ژامبون و سبزیجات بوده و به راحتی در منزل تهیه می‌شود. زمان آماده سازی مواد اولیه برای تهیه این غذا ۱۰ دقیقه و زمان پخت آن ۳۰ دقیقه است.
 
مواد لازم
گوشت مرغ پخته بدون پوست و استخوان 225 گرم
ژامبون 100 گرم
جعفری تازه 100 گرم
پوست لیمو ترش رنده شده 1 قاشق چایخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
پنیر کم چرب 125 گرم

دستور تهیه:
  • مرغ و ژامبون را خرد کرده و داخل غذاساز بریزید.
  • جعفری، آب، پوست لیمو و سیر را به مخلوط مرغ و ژامبون افزوده و خوب خرد کنید تا کاملا ریز شوند.
  • مخلوط را داخل کاسه ریخته و پنیر کم چرب را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را بسته به ذائقه خود میزان کنید، درب ظرف را بسته و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  • پاته مرغ را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با پوست لیمو تزیین کنید.


۳. غذای سریع با مرغ و انبه

 
غذای سریع با مرغ
مرغ و انبه تفت داده دارای ترکیب رنگ‌های متنوع و طعم‌های فراوانیست. زمان آماده سازی مواد اولیه برای تهیه این غذا ۱۵ دقیقه و زمان پخت آن ۱۲ دقیقه است.
 
مواد لازم
ران مرغ بدون پوست و استخوان 6 عدد
زنجبیل تازه ی رنده شده 2 قاشق چایخوری
سیر له شده 1 حبه
فلفل قرمز چیلی 1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
پیازچه 4 عدد
غلاف خوراکی نخود فرنگی 200 گرم
بلال ریز مینیاتوری 100 گرم
انبه 1 عدد
سویا سس 1 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق چایخوری

دستور تهیه:
  • مرغ را به رشته‌های باریک و بلند خرد کرده و داخل کاسه‌ای قرار دهید. زنجبیل، سیر و چیلی را با هم مخلوط کرده، سپس با رشته‌های مرغ ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا به هم آغشته شوند.
  • فلفل دلمه‌ای را به شکل مورب و باریک برش بزنید. پیازچه را نیز پاک کرده و اریب برش بزنید. بلال و غلاف خوراکی خوراکی نخود فرنگی را نیز از وسط به شکل مورب برش بزنید. انبه را پوست کنده، هسته آن را جدا کنید و گوشت میوه آن را به صورت خلال‌های باریک برش بزنید.
  • روغن را داخل تابه روی حرارت زیاد گرم کنید. مرغ را به آن اضافه کرده و به مدت ۵-۴ دقیقه تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید. فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و روی حرارت متوسط به مدت ۵-۴ دقیقه تفت دهید تا نرم شود.
  • پیازچه، غلاف خوراکی نخود فرنگی و بلال را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.
  • سویا سس و روغن کنجد را در یک کاسه جداگانه با هم مخلوط کرده و به همراه باقیمانده مواد به تابه اضافه کنید. انبه را افزوده و به مدت ۱ دقیقه به آرامی هم بزنید تا گرم شود.
  • نمک و فلفل غذا را اندازه کرده و بلافاصله سرو کنید.
 

غذای سریع با مرغ,غذای سریع ایرانی,غذای سریع با سیب زمینی,غذای سریع و مجلسی,غذای سریع با گوشت چرخ کرده,غذای سریع برای شام,غذای سریع با گوشت,غذای سریع با بادمجان,غذای سریع بدون گوشت,غذای سریع با مرغ و قارچ,غذایی سریع با مرغ,غذای فوری با مرغ و قارچ,غذای فوری با مرغ و سیب زمینی,غذا فوری با مرغ,غذاي سريع با سينه مرغ,غذاهاي سريع با مرغ,غذا سریع با فیله مرغ



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه پولکی لیمویی

 

Image result for ‫پولکی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

پولکی نوعی آب نبات شبیه پول کوچک یا سکه است که با آب و شکر درست می‌شود. یکی از مزایای این محصول نسبت به قند، شیرینی کمتر آن است، بنابراین برای تضمین سلامت جسمی گزینه مناسب‌تری خواهد بود. امروزه پولکی اصفهان در طعم‌های متنوعی درست می‌شود و همین موضوع باعث شده مورد توجه سلایق مختلف قرار گیرد. پولکی زنجبیلی، زعفرانی، نارگیلی، لیمویی، نعنایی و ... انواع پولکی اصفهان هستند که در هر یک از نوعی طعم دهنده مخصوص استفاده می‌شود.

 

میزان کالری و ارزش غذایی

 
چای را می‌توانید به جای قند با پولکی صرف کنید. پولکی دارای کلسترول، چربی اشباع و سدیم بسیار کمی بوده و شیرینی آن نسبت به قند کمتر است، ولی طعم مطلوب آن ممکن است باعث تشویق شما به استفاده بیشتر آن شود. در هر حال ۱۰۰ گرم پولکی ۳۱۳ کالری دارد و ارزش غذایی آن در جدول زیر ارائه شده است:
 
ارزش غذایی 100 گرم پولکی
چربی کل 1.7 گرم
کلسترول 0 گرم
کربوهیدرات 75.7 گرم
سدیم 2 میلی گرم
قند 74.7 گرم
پروتئین 0.6 گرم


طرز تهیه پولکی اصفهان

 
مواد لازم
شکر 1+1/3 پیمانه
آب 1/2 پیمانه
سرکه سفید 8-9 قاشق غذاخوری
زعفران ساییده 1/4 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:
  • ۱/۴ قاشق چایخوری زعفران سائیده را در ۳-۲ قاشق غذاخوری آب جوش ریخته و دم بگذارید.
  • آب را در یک شیرجوش دسته دار ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، سپس شکر، سرکه و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم، شکر در آب حل شود. حین حرارت دادن، به هیچ وجه مخلوط آب و شکر را با قاشق هم نزنید، بلکه دسته شیرجوش را گرفته و به صورت دورانی بچرخانید تا شکر در آب حل شود.
  • اجازه دهید مخلوط آب و شکر ۲۰-۱۵ دقیقه بجوشد تا قوام آید، سپس کنجد را به آن اضافه کنید و ظرف را بچرخانید تا کنجد در آن پخش شود.
  • اجازه دهید مواد ۵ دقیقه دیگر بجوشند تا به رنگ کاراملی درآیند.
  • مقداری آب یخ، کنار دست خود قرار دهید و کمی از مایه پولکی را در آن بریزید، سپس با دندان تست کنید. اگر مایه پولکی ترد و شکننده بود، آماده است و باید از روی حرارت برداشته شود، ولی اگر به دندان بچسبد باید حرارت بیشتری ببیند تا آماده شود.
  • کف یک سینی را با فویل بپوشانید و پس از آماده شدن مایه پولکی، آن را به صورت داغ و با قاشق، به صورت سکه‌های کوچک روی فویل بریزید.
  • اگر مایه پولکی به غلظت مناسب رسیده باشد، هنگام ریختن روی فویل پخش نمی‌شود؛ اگر مایه روی فویل روان شد، دوباره روی حرارت قرار دهید تا غلیظتر شود.
  • پس از اینکه پولکی‌ها کاملا سرد شدند، آن‌ها را از روی فویل جدا کرده و در ظرف دربسته نگهداری کنید.


نکات مهم و اصولی در تهیه پولکی اصفهان

 
  • مراقب باشید مایه پولکی بیش از حد حرارت نبیند، حرارت زیاد باعث ایجاد طعم سوختگی و تلخ در پولکی می‌شود.
  • سرکه مورد استفاده برای تهیه پولکی باید سرکه سفید باشد.
  • اگر پولکی به اندازه کافی حرارت نبیند، ترد و شکننده نمی‌شود.
  • اجازه دهید پولکی کاملا سرد شود، سپس از روی فویل جدا کرده و در ظرف دردار قرار دهید. اگر پولکی‌ها کاملا سرد نشده باشند پس از قرار گرفتن در ظرف، به هم می‌چسبند.
  • افزودن سرکه به آب و شکر ضروری است و مانع شکرک زدن پولکی می‌شود.
  • میزان کنجد را بسته به ذائقه خود می‌توانید کم و زیاد کنید.

پولکی اصفهان یکی از فراورده‌های جانبی تولید نبات است که از شیره‌ی به جا مانده از نبات درست می‌شود. برای تهیه پولکی اصفهان، شیره نبات با سرکه مخلوط شده و در دمای بالای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد جوشانده می‌شود. سپس بر روی سینی‌های بزرگی ریخته شده و طعم دهنده‌های مختلفی، چون عسل، نارگیل، لیمو عمانی و زنجبیل به آن افزوده می‌شود. در مرحله بعد مواد را آنقدر ورز می‌دهند تا مانند خمیر شود و قبل از سرد شدن خمیر، آن را در زیر غلطک مخصوص پولکی پرس می‌کنند تا به شکل دایره یا بیضی درآید. درست کردن پولکی اصفهان در خانه، به همین سادگی است.
 

طرز تهیه پولکی نارگیلی,طرز تهیه پولکی عسلی,طرز تهیه پولکی لیمو عمانی,طرز تهیه پولکی زنجبیلی,طرز تهیه پولکی لیمویی,طرز تهیه پولکی رسی,طرز تهیه پولکی اصفهان,طرز تهیه پولکی زنجبیلی خانگی,طرز تهیه پولکی کنجد,پولکی ساده,پولکی نارگیلی,پولکی زنجبیلی,پولکی کنجدی ساده,آموزش پولکی ساده,پولکی نارگیلی اصفهان,اموزش پولکی نارگیلی,تهیه پولکی نارگیلی



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهيه سالاد اسفناج با سس انار

 

Image result for ‫سالاد اسفناج‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

آیا تابحال سالاد را در کنار رب انار میل کرده اید؟ در تهیه سالاد از انواع سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات و گوشت استفاده می‌شود و تنوع آن تقریبا به اندازه تنوع غذا‌های موجود در دنیاست به گونه‌ای که با تغییر اجزاء و چاشنی‌های مورد استفاده می‌توان به طعم و مزه‌ی متفاوتی دست یافت. سالاد اسفناج نیز یکی از انواع سالاد خوشمزه است که علاوه بر طعم منحصر به فرد و جدیدی که نسبت به سالاد‌های پرمصرف مانند سالاد شیرازی و سالاد الویه دارد از خواص مفید متعددی برخوردار است. حتی کسانی که تمایلی به خوردن اسفناج ندارند با خوردن این سالاد، غافلگیر می‌شوند و از خوردن آن لذت می‌برند.


طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار

 
مواد لازم
برگ اسفناج پاک شده 500 گرم
دانه انار 100 گرم
پرتقال بزرگ 1 عدد
مغز گردو 60 گرم
رب انار ملس 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه:
  • برگ‌های اسفناج را پس از پاک کردن در آب سرد بریزید و اجازه دهید نیم ساعت در آب بماند. سپس برگ‌ها را از آب بکشید و در صافی بریزید.
  • برگ‌های اسفناج را برای بار دوم و سوم در آب سرد و کمی نمک خیس کنید و پس از ۱۵ دقیقه، از آب بکشید و در صافی بریزید.
  • پس از اینکه آب اسفناج کشیده شد، برگ‌ها را روی پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند.
  • پرتقال را پوست گرفته و هر پره آن را به سه قسمت برش بزنید.
  • مغز گردو را به صورت درشت خرد کنید.
  • برگ‌های اسفناج را در ظرف سرو بریزید، سپس دانه‌های انار، تکه‌های پرتقال و گردوی خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • رب انار، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، نمک و فلفل را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.
  • سس حاصل را روی سالاد ریخته و به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی رژیمی میل کنید.


چند نکته مهم

 
  • برای تهیه سالاد اسفناج با رب انار از برگ‌های اسفناج تازه و کوچک استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید ۱۰۰ گرم پنیر فتا را رنده کرده و به سالاد اضافه کنید.
  • رب مورد استفاده برای تهیه سالاد اسفناج بهتر است ملس باشد، ولی اگر رب انار مورد استفاده ترش است مقدار آن را کم کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری کنجد و خلال بادام نیز به سالاد اسفناج اضافه کنید.
  • سالاد اسفناج را به جای رب انار می‌توانید با عسل درست کنید (۱ قاشق غذاخوری عسل+ ۳ قاشق غذاخوری سرکه).
  • گاهی در سالاد اسفناج به جای پرتقال از برش‌های گلابی استفاده می‌شود.

اسفناج سرشار از املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است و برای درمان انواع بیماری‌ها و تامین سلامت مفید واقع خواهد شد. اسفناج منبع شناخته شده‌ای از آهن بوده و استفاده از آن به افزایش ذخایر آهن بدن کمک می‌کند. مصرف اسفناج همراه با میوه‌هایی مانند پرتقال و گریپ فروت که دارای ویتامین C زیادی هستند باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود. هرچند استفاده از آن به دلیل داشتن اگزالات به بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ کلیه و مثانه توصیه نمی‌شود. ضمنا افراد سرد مزاج بهتر است اسفناج را با ادویه‌های گرمی مانند فلفل سیاه، هل و زنجبیل مورد استفاده قرار دهند تا سردی آن تعدیل شود.
 

طرز تهیه سالاد اسفناج,طرز تهیه سالاد اسفناج و انار,طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار,طرز تهیه سالاد اسفناج و پرتقال,طرز تهيه سالاد اسفناج با سس انار,طرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی,طرز تهیه سالاد اسفناج و لبو,طرز تهیه سالاد اسفناج با گردو,طرز تهیه سالاد اسفناج با مرغ,طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ,سالاد اسفناج و گردو,سالاد اسفناج و انار,سالاد اسفناج ایتالیایی,سالاد اسفناج با سس بالزامیک,سالاد اسفناج با رب انار,سالاد اسفناج و توت فرنگي,سالاد اسفناج با انار



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

شستن كلم بروكلي

 

Image result for ‫کلم بروکلی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

"کلم بروکلی" برای اولین بار در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. کلم بروکلی همان گل کلم سبز از خانواده کلم بوده ومنبع غنی از ویتامین (ث) است. در هر 100 گرم کلم بروکلی، 25 کالری انرژی موجود است. کلم بروکلی دارای ماده‌ای به نام ایندول است که استروژن اضافی را که باعث رشد تومور می‌گردد خنثی می‌کند. کلم بروکلی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. همچنین نقش مفیدی در پایین آوردن چربی خون دارد و مصرف آن برای افرادی که کلسترول خون‌شان بالاست توصیه می‌گردد.استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی امری حیاتی است اما برای از میان بردن باکتری‌ها، کثیفی و پس ماندهای شیمیایی، باید حتما میوه‌ها و سبزیجات را قبل از مصرف شستشو داد. در مورد سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی که به آسانی شسته نمی‌شوند، باید از روش‌های خاصی استفاده کرد زیرا برخی معتقدند که داخل کلم بروکلی کرم‌هایی درست به رنگ خود کلم بروکلی وجود دارند که با شستن معمولی از بین نمی‌رود، بنابراین باید کلم‌ها را انگل زدایی کنیم.در ادامه این مطلب، شما را با روش‌های صحیح و مطمئن شستن کلم بروکلی آشنا خواهیم کرد تا با خیال راحت از این گیاه مقوی و مفید استفاده کنید.


شستن کلم بروکلی

 
  • روش اول: شستشوی کامل با آب
برای شستن کلم بروکلی جهت از بین بردن کرم و انگل‌های موجود در آن، باید کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دست‌تان یا برس تمام قسمت‌های کلم بروکلی را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده‌اش کنید.
  • روش دوم: استفاده از سرکه
برای شستن کلم بروکلی با سرکه باید کلم بروکلی را بین 5 تا 10 دقیقه داخل سرکه بگذارید. وقتی کاملا خیس خورد، با آب آن را خوب بشویید و سپس با حوله‌ای تمیز خشک کنید.
  • روش سوم: استفاده از محلول آب نمک
برای شستن کلم بروکلی و انگل زدایی کلم بروکلی، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل محلول آب نمک قرار دهید تا پشه‌ها از لابه‌لای آن بیرون بروند و بعد از آن کلم را با آب بشویید.
 

انگل زدایی کلم بروکلی:

 
  • ابتدا به مدت 10 دقیقه بروکلی‌ها را در 3 لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای خوری) پودر پرکلرین 70 درصد خیس کنید. سپس کلم‌ها را از روی کفاب جمع آوری کرده و آن‌ها را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضدعفونی کننده از آن جدا شود.
  • یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل‌های بروکلی، این است که آن‌ها را حدود 3 دقیقه در آب جوش بگذارید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.
امیدواریم از این نکات آموزشی استفاده لازم را برده و بتوانید به خوبی کلم بروکلی‌هارا شستشو دهید و از این سبزی مفید در وعده‌های مختلف غذایی بهره ببرید.
 
 

شستن کلم بروکلی,شستن کلم بروکلی با آب جوش,شستن کلم بروکلی با سرکه,شستن کلم بروکلی خام,شستن كلم بروكلي,شستن صحیح کلم بروکلی,چگونگی شستن کلم بروکلی,شیوه شستن کلم بروکلی,آموزش شستن کلم بروکلی,طرز صحیح شستن کلم بروکلی,طريقه شستن كلم بروكلي,نحوه ي شستن كلم بروكلي,روش شستن صحیح کلم بروکلی,طریقه شستن صحیح کلم بروکلی,نحوه شستن صحیح کلم بروکلی,نحوه شستشوی صحیح کلم بروکلی,نحوه شستن کلم بروکلی



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه نان شیرمال اصفهان

 

Image result for ‫نان شیرمال‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

نان شیرمال خانگی به شیوه‌های متفاوتی تهیه می‌شود. این نان را از سوپر مارکت‌ها نیز می‌توانید تهیه کنید، اما اگر تمایل دارید نانی را طبخ نمایید که کاملا با سلیقه شما هماهنگ باشد، خودتان دست به کار شوید و آن را در منزل و به سادگی درست کنید. این خوراکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغذیه کودکان در مدرسه است، به علاوه اگر شما یا فرزندتان تمایلی به خوردن صبحانه ندارید، این نان خانگی می‌تواند باعث تحریک اشتها شود تا مهمترین وعده غذایی را از دست ندهید.


مواد لازم برای تهیه نان شیرمال خانگی

 

به منظور تهیه این نان خانگی برای چهار الی پنج نفر، به حدود سه ساعت زمان و مواد اولیه زیر احتیاج است.

مواد لازم
مایه خمیر یک قاشق سوپخوری
شکر یک قاشق سوپخوری
آب ولرم نصف لیوان
تخم مرغ یک عدد
شکر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شیر یک لیوان
آرد به میزان لازم
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
دارچین، زنجبیل و شکر به میزان دلخواه برای وسط نان
کره مقداری اندک برای چرب کردن دست ها
زرده تخم مرغ یک عدد
زعفران دم کرده یک الی دو قاشق غذاخوری


چند نکته:

  • آرد را قبل از استفاده حتما یک الی سه بار الک کنید. میزان دقیق آرد مشخص نیست، زیرا جذب آردها با یکدیگر متفاوت است.
  • در صورت تمایل می‌توانید شکر را از مواد میانی نان شیرمال خانگی حذف کنید.

 

طرز تهیه نان شیرمال خانگی

 
  1. مایه خمیر و یک قاشق سوپ خوری شکر را در نصف لیوان آب ولرم حل کنید. دمای آب باید کمی بیشتر از دمای بدن باشد. درب ظرف را ببندید و مایه را به مدت پنج الی ۱۰ دقیقه استراحت دهید.
  2. تخم مرغ، وانیل و شکر را مخلوط کنید. مایه حاصل باید یک دست باشد.
  3. شیر را به آرامی اضافه کنید و بهم بزنید.
  4. روغن را نیز به سایر مواد بیفزایید.
  5. آرد را به آرامی به مایه اضافه نمایید و بهم بزنید. کمی که خمیر از حالت مایع در آمد باید با دست بهم بزنید و آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد و وسط ظرف جمع شود. توجه داشته باشید که خمیر نباید سفت شود، بنابراین آرد را به آرامی اضافه کنید.
  6. روی یک سطح را مقداری آرد بپاشید و چند دقیقه خمیر را ورز دهید.
  7. یک ظرف را به میزان خیلی کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید و روی آن را بپوشانید. ظرف را در محل گرمی به مدت یک ساعت استراحت دهید تا خمیر پف کند.

  8. دست‌های خود را به مقداری کره آغشته کنید و خمیر را از ظرف خارج کنید. به این ترتیب خمیر به دست‌های شما نمی‌چسبد.
  9. مقدار کمی خمیر را ورز دهید تا منسجم شود. 
  10. سپس آن را به چانه‌های کوچک تقسیم کنید و روی سطح به قطر یک سانتیمتر به صورت دایره یا هر طرحی که خودتان تمایل دارید، شکل دهید.
  11. دارچین، زنجبیل و مقداری شکر (در صورت تمایل) را با یکدیگر مخلوط کنید، این مخلوط مواد میانی نان‌ها را تشکیل می‌دهد.
  12. مقداری زعفران دم کرده و یک زره تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و روی نان‌ها بزنید.
  13. کف یک سینی فر را چرب کنید و نان‌ها را در آن بچینید.
  14. فر را از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سینی را در طبقه وسط به مدت حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان‌ها آماده شوند.
نان شیرمال خانگی آماده است و شما می‌توانید برای صبحانه و میان وعده از آن‌ها استفاد کنید.

چند نکته:

  • هنگامی که خمیر را باز می‌کنید، قطر آن باید یک سانتیمتر باشد.
  • اگر پس از اتمام زمان پخت، نان‌ها هنوز کاملا پخته نشده بودند، مجددا آن‌ها را برای مدتی در فر قرار دهید.
  • شما به هر شکلی که تمایل دارید می‌توانید نان‌ها را بپیچید، در ادامه چند مدل را مشاهده می‌کنید.
  • بسته به سلیقه خود می‌توانید مواد میانی نان را تغییر دهید.


نحوه پیچیدن نان شیرمال

ساده‌ترین روش برای پیچیدن نان شیرمال این است که مقداری از خمیر را بردارید و به صورت دایره شکل دهید، مقداری از مایه میانی را در آن قرار داده و گرد کنید. به صورت بیضی نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید.
مدل گیس یکی دیگر از روش‌های پیچیدن نان شیرمال خانگی است که برای درست کردن آن به حداقل سه رشته از خمیر نیاز دارید، رشته‌ها را از یک طرف به یکدیگر بچسبانید و همانند مو ببافید.

 

طرز تهیه نان شیرمال

 

این طرح را با بیشتر از سه رشته نیز می‌توانید تهیه کنید.

 

نان شیرمال خانگی به شکل گیش

 

در ادامه مدل دیگری را برای پیچیدن این نان ملاحظه می‌فرمایید. برای این منظور مقداری از نان را به شکل دایره درآورده و کف قالب بگذارید. چند عدد توپ با خمیر درست کنید و دور دایره بچینید. با یک چاقوی تیز خمیری که کف قالب پهن کرده بودید را به برش زده و روی توپ‌ها برگردانید.
 
روش پیچیدن نان شیرمال خانگی
 
در ادامه مدل دیگری را مشاهده می‌کنید که در عین زیبایی بسیار ساده نیز هست. قسمتی از خمیر را جدا کرده به صورت دایره دربیاورید و مقداری از مایه میانی را در آن قرار داده، خمیر را ببندید و گرد کنید. سپس به ترتیبی که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، کنار هم در قالب بچینید، به طوری که بهم چسبیده باشند، اما له نشوند.
ما برای میان وعده‌ها معمولا از خوراکی‌های آماده و نیمه آماده‌ای که در بازار است، استفاده می‌کنیم. این خوراکی‌ها برای سالم ماندن در زمان طولانی به مواد نگهدارنده نیاز دارید و همانطور که می‌دانید این مواد چندان برای سلامتی مفید نیست. شما به راحتی می‌توانید نان شیرمال خانگی را تهیه کنید و همراه با شیر یا چایی میل کنید. این نان آنقدر خوشمزه است که میل کردن آن به تنهایی نیز لذت بخش خواهد بود.
 

طرز تهیه نان شیرمال بدون فر,طرز تهیه نان شیرمال ترکی,طرز تهیه نان شیرمال سنتی,طرز تهیه نان شیرمال بدون خمیر مایه,طرز تهیه نان شیرمال اصفهان,طرز تهیه نان شیرمال مغزدار,طرز تهیه نان شیرمال با ماست,طرز تهیه نان شیرمال در خانه,طرز تهیه نان شیرمال کشمشی,نان شیرمال مغزدار,نان شیرمال ساده,نان شیرمال آشپزخانه کوچک من,نان شیرمال سنتی,نان شیرمال خانگی,نان شیرمال اصفهان,نان شیرمال خرمایی,نان شیرمال بدون فر



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا
 

طرز تهیه مافین بلوبری

 
 
Image result for ‫مافین‬‎
 
 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 
مافین‌ها نان‌های کم شیرینی هستند که به راحتی تهیه می‌شوند، به طوریکه برای تهیه آن حتی به همزن برقی احتیاج نیست. این کیک‌های کوچک را می‌توان به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو کرد. شیوه تهیه‌ای که در ادامه برای این نان شیرینی معرفی می‌شود، به سادگی و در زمانی اندک قابل اجراست.
 

طرز تهیه مافین مغزدار

 
به منظور تهیه ۱۲ عدد از این شیرینی در سایز کوچک، به ۴۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر شده است، نیاز خواهد بود.

مواد لازم
آرد سفید 180 گرم
شیر نصف لیوان
شکر 100 پیمانه
روغن مایع نصف لیوان
تخم مرغ یک عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
گردو یک چهارم پیمانه
کرم شیرینی و کپسول کاغذی به میزان لازم


نکته: بسته به سلیقه خود از هر نوع کرم شیرینی حتی کرم‌های آماده می‌توانید استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه کرم پاتیسیر شرح داده می‌شود.


دستور تهیه

 
  1. تخم مرغ را بهم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند.
  2. سپس شیر، وانیل و روغن مایع را به تخم مرغ اضافه کنید و با چنگال بهم بزنید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شوند.
  3. آرد، بکینگ پودر، نمک و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. وسط این مواد پودری را کمی گود کنید و مایه را به آن بیفزایید.
  4. به آرامی بهم بزنید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شوند.
  5. در یک سینی مافین، کپسول‌ها را قرار دهید، یک سوم آن را با مایه مافین پر کنید، سپس مقداری کرم اضافه نمایید. توجه داشته باشید که کرم به دیواره کپسول کاغذی تماس نداشته باشد و کاملا وسط قرار بگیرد.
  6. مجددا مایه بریزید تا دو سوم کپسول‌ها پر شود.
  7. اکنون مقداری گردو روی هر کدام از کیک‌ها قرار دهید.
  8. فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ دجه سانتیگراد گرم کنید و شیرینی‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. در پایان این مدت یک چنگال در شیرینی فرو کنید، اگر از مایه به آن نچسبید، کیک آماده است. زمانی که کیک را از فر خارج کردید، روی توری قرار دهید تا خنک شده و خمیر نشود.
شیرینی آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.


طرز تهیه کرم پاتیسیر

 
به منظور تهیه یک لیوان کرم، به ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان و مواد اولیه زیر احتیاج است.

مواد لازم
زرده تخم مرغ  4 عدد
شیر یک لیوان
شکر یک سوم الی یک دوم لیوان
آرد یک قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری

 

شیوه طبخ:

  1. زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را مخلوط کنید تا سفید و سفت شوند.
  2. آرد را الک کنید.
  3. شیر را به تدریج به آرد اضافه کنید و بهم بزنید تا حل شود. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا به جوش آید و کمی غلیظ شود.
  4. مایه‌ای که در مرحله اول به دست آمد را به شیر و آرد اضافه کرده و بهم بزنید تا کرم به جوش آمد و غلیظ شود.
  5. صبر کنید تا کرم سرد شود، سپس استفاده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق سوپخوری پودر کاکائو نیز به کرم اضافه کنید. در اینصورت پودر کاکائو را الک کرده و به آرد اضافه کنید. سپس مطابق دستور فوق کرم پاتیسیر را تهیه کنید. اگر تمایل دارید که کرم لطیف‌تر شود، زمانی که کرم کاملا آماده شد، ۵۰ گرم کره اضافه کنید و بلافاصله از روی حرارت بردارید و بهم بزنید تا کره ذوب شود.

 

طرز تهیه مافین شکلاتی

 
به منظور تهیه ۱۵ عدد از این شیرینی در سایز متوسط، به یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر احتیاح خواهید داشت.

مواد لازم
شکر 200 گزم
آرد 270 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخورب
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ 3 مرغ
شیر نصف لیوان
پودر نسکافه فوری یک قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده نصف لیوان
کره 75 گرم
شکلات تلخ 25 گرم


چند نکته:

  • در صورت تمایل می‌توانید گردو را حذف کنید.
  • حتما از شکلات تلخ با درصد بیش از ۸۴ استفاده کنید.


شیوه پخت

 
  1. کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس شکلات تلخ را خرد کرده و اضافه کنید، زمانی که شکلات ذوب شد، آن را از روی حرارت بردارید. کمی از مایه از حرارت افتاد به آن پودر نسکافه فوری و نصف لیوان آب جوش اضافه کنید و بهم بزنید تا یک دست شوند. سس شکلات را به حال خود رها کنید تا در دمای محیط خنک شود.
  2. تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و بهم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شود. نصف لیوان شیر و وانیل را به تخم مرغ اضافه کرده و بهم بزنید. برای این منظور نیازی نیست از همزن برقی استفاده کنید و به کمک یک چنگال می‌توانید مواد را بهم بزند.
  3. سس خنک شده را به تخم مرغ و شیر اضافه کنید و بهم بزنید.
  4. آرد، شکر و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط و وسط آن را گود کنید. سپس مخلوط تخم مرغ و سس شکلات را در آن بریزید و بهم بزنید. در این مرحله نباید مایه را سریع و زیاد بهم بزنید.
  5. گردوی خرد شده را نیز به مایه اضافه کنید و اندکی بهم بزنید.
  6. کپسول‌های کاغذی را در قالب مخصوص مافین قرار دهید و دو سوم آن‌ها را با مایه پر کنید.
  7. فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و شیرینی‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید.

مافین‌ها به تزیین خاصی نیاز ندارند و می‌توانید به همان صورت آن را سرو کنید. این شیرینی همراه با چایی یا شیر گزینه‌ای عالی برای صبحانه و میان وعده هستند. با همین خوراکی‌هایی که به سادگی تهیه می‌شوند، می‌توانید خود و سایرین را به میل کردن وعده صبحانه ترغیب کنید و به این ترتیب مانع از خذف این وعده غذایی مهم شوید.
 

طرز تهیه مافین مرغ,طرز تهیه مافین شکلاتی,طرز تهیه مافین وانیلی,طرز تهیه مافین پیتزا,طرز تهیه مافین بلوبری,طرز تهیه مافین مغزدار,طرز تهیه مافین کرم دار,طرز تهیه مافین موز و گردو,طرز تهیه مافین با کرمفیل,طرز تهیه مافین مرغ رژیمی,طرز تهیه مافین مرغ و پنیر,مافین شکلاتی خیس,مافین شکلاتی شف طیبه,مافین شکلاتی مغزدار,مافین شکلاتی ساده,مافین شکلاتی هانی شف,مافین شکلاتی بدون فر



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کوکوی چیپسی

 

Image result for ‫کوکوی چیپس‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

ماده اصلی مورد استفاده در انواع کوکو نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکوی مرغ و ... تخم مرغ است که با مواد غذایی دیگری ترکیب شده و اغلب به عنوان یک شام ساده میل می‌شود. اگر شما هم از خوردن غذا‌های تکراری خسته شده اید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک نوع کوکوی جدید را با هم مرور کنیم که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. برای رهایی از غذا‌های تکراری و تجربه یک طعم جدید و متفاوت، کوکوی چیپس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این غذا از ترکیب چیپس سیب زمینی با تخم مرغ و سبزیجاتی همچون فلفل دلمه ای، هویج و پیاز درست شده و اغلب با نان باگت به صورت ساندویچ مصرف می‌شود.


طرز تهیه کوکوی چیپس

 
مواد لازم
پیاز متوسط 1 عدد
فلفل دلمه ای رنگی (سبز، زرد و قرمز) نصف از هر کدام 
هویج متوسط 1 عدد
چیپس سیب زمینی 120 گرم
تخم مرغ 6 عدد
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
روغن 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. پیاز را ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و هویج را با رنده درشت رنده کنید.
  2. ۲ قاشق روغن را در تابه روی حرارت ملایم داغ کرده و پیاز را در آن تفت دهید تا طلایی شود.
  3. فلفل دلمه‌ای و هویج را به پیاز اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند. در انتها نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید، هم بزنید و حرارت را خاموش کنید.
  4. تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده یکدست شوند.
  5. چیپس سیب زمینی را خرد کنید تا به قطعات ریزی تبدیل شود، سپس به تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید.
  6. سبزیجات پخته را نیز به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.
  7. ۲ قاشق روغن در تابه روی حرارت متوسط داغ کنید، سپس مواد را در روغن داغ بریزید. درب تابه را بسته و اجازه دهید تا یک طرف کوکو سرخ شود.
  8. پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  9. از آنجا که مواد مورد استفاده در کوکوی چیپس پخته هستند، سرخ شدن کوکو زمان زیادی نمی‌برد و در عرض ۱۵-۱۰ دقیقه آماده می‌شود.
  10. کوکوی چیپس را در ظرف سرو کشیده و همراه با گوجه فرنگی و خیار شور و نان باگت به صورت ساندویچ میل کنید.

کوکوی چیپس غذایی است که بچه‌ها خیلی دوست دارند و برای اطمینان از سلامتی غذا بهتر است چیپس مورد استفاده در آن را در منزل تهیه کنید. چیپس خانگی را می‌توان به سه روش سرخ کردن، در فر و در ماکروفر درست کرد.
 
مراحل تهیه چیپس خانگی از این قرار است:
  1. سیب زمینی را پس از شستن، پوست گرفته و به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.
  2. در ظرفی مقداری آب نمک درست کرده و سیب زمینی‌ها را ۳۰ دقیقه در آب نمک قرار دهید.
  3. سیب زمینی را آبکش کرده و با یک دستمال نخی آن‌ها را خوب خشک کنید.
  4. روغن را در تابه‌ای داغ کنید تا به دمای ۱۹۰-۱۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد. برای چک کردن دمای روغن از دماسنج مخصوص آشپزی استفاده کنید یا یک قاشق چوبی را در روغن فرو کنید زمانی که روغن اطراف قاشق شروع به حباب زدن کرد، به دمای مناسب رسیده و باید ورقه‌های سیب زمینی را در روغن بریزید.
  5. وقتی سیب زمینی‌ها طلایی شدند، از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.
  6. برای درست کردن چیپس سیب زمینی در فر، دمای فر را روی ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سیب زمینی‌ها را در سینی فر بچینید و مقداری روغن زیتون روی آن‌ها اسپری کنید. سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا کناره‌های ورقه‌های سیب زمینی طلایی شود.
  7. برای درست کردن چیپس سیب زمینی در ماکروفر، ورقه‌های سیب زمینی را در بشقاب بچینید و به مدت ۳ دقیقه در ماکروفر با بیشترین انرژی قرار دهید تا پخته شوند. سپس سیب زمینی‌ها را برگردانید و به مدت ۳ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا کاملا پخته و ترد شوند. 

 

کوکوی چیپس را بهتر است با چیپس خانگی درست کنید و با تغییر سبزیجات مورد استفاده در تهیه کوکو به آن تنوع ببخشید.
 

,طرز تهیه کوکوی چیپس,طرز تهیه کوکو چیپس,کوکو چیپس,كوكو چيپس شكلاتي,کوکوی چیپسی,خاک کوکو چیپس,کوکو با چیپس



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه گوش فیل اصفهانی

 

Image result for ‫گوش فیل‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

گوش فیل یک شیرینی خوشمزه با طعمی مشابه با زولبیا و بامیه است که با شربتی مشابه نیز طعم دار می‌شود. به منظور تهیه این شیرینی ابتدا باید شربت آن را آماده کرد، این شربت غلیظ و کش دار برای زولبیا و بامیه نیز استفاده می‌شود. این شیرینی اغلب در ماه مبارک رمضان تهیه شده و سر سفره‌های افطاری همراه با زولبیا و بامیه سرو می‌گردد.


طرز تهیه شربت گوش فیل

 
مواد لازم
شکر 500 گرم
آب دو سوم لیوان
جوهر لیمو یک دوم قاشق چایخوری
گلوکز مایع دو قاشق سوپخوری
اسانس هل 3 قطره
زعفران دم کرده به میزان لازم
گلاب 2 الی 3 قاشق سوپخوری


چند نکته:

  • در صورت تمایل می‌توانید گلاب را حذف کنید.
  • ‌می‌توانید اسانس هل را با خود هل جایگزین کنید.


دستور تهیه شربت:

 
  1. آب، شکر، جوهر لیمو و بادکا را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید.
  2. زمانی که شربت به جوش آمد و کمی غلیظ شد، گلاب، زعفران و اسانس هل را اضافه کرده و صبر کنید تا شربت یکی دو جوش بزند و به غلظت برسد.
  3. شربت گوشفیل آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

 

طرز تهیه گوش فیل

 
مواد لازم
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد 2 لیوان
شیر نصف لیوان
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
روغن جامد برای تهیه خمیر یک قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم


چند نکته:

  • حتما از روغن جامد برای تهیه این شیرینی استفاده کنید.
  • بهتر است، آرد را الک کنید و سپس استفاده نمایید.
  • پس از آنکه تخم مرغ و شیر را یخچال بیرون آوردید، مدت زمانی در دمای محیط قرار دهید تا هنگام استفاده سرد نباشند.


شیوه طبخ:

 
  1. زرده تخم مرغ را بهم بزنید تا از حالت لختگی دربیاید.
  2. سپس وانیل و روغن جامد را اضافه کنید.
  3. بکینگ، نمک و آرد را نیز به مواد بیفزایید. توجه کنید که آرد باید به تدریج اضافه شود و با دست بهم بزنید تا خمیر نرم و لطیف گردد.
  4. خمیر را در یک کیسه فریزر قرار دهید و به مدت دو ساعت به حال خود رها کنید و به خمیر استراحت دهید.
  5. پس از آنکه خمیر استراحت کرد، روی یک سطح مقداری آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید تا وقتی که قطر آن به حدود نیم سانتیمتر برسد.
  6. به اشکال دلخواه خمیر را برش بزنید.
  7. در یک قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود.
  8. گوش فیل‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. پس آنکه سرخ شدند در صافی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود.
  9. پس از آنکه شیرینی‌ها کمی خنک شدند و حدود ۵۰ درجه حرارت داشتند، شربتی که تهیه کرده بودید را اضافه کنید. شربت حتما باید ولرم باشد، وگرنه شیرینی‌ها خمیر می‌شوند.
  10. توجه داشته باشید که شربت نباید بیش از حد غلیظ شود.
گوشفیل آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

چند نکته:

  • در مرحله پنجم نباید آرد زیادی به خمیر اضافه شود، زیرا باعث سفت شدن آن خواهد شد. باید به اندازه‌ای روی سطح آرد بپاشید که خمیر به وردنه نچسبد.
  • اگر از روغن مایع یا کره در خمیر استفاده کنید، شیرینی پس از پخت به سرعت خراب می‌شود.
  • اگر روغن کاملا داغ نباشد، گوشفیل‌ها پف نمی‌کنند.
  • گلوکز مایع یا بادکا سبب می‌شود که پس از پخت شیرینی دوام بیشتری داشته باشند.
  • شیوه‌های متفاوتی برای برش زدن گوشفیل وجود دارد که بنا به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که نباید خمیر را به گونه‌ای تا بزنید که شربت در آن نفوذ نکند. زیرا مزه این شیرینی به شربت آن بستگی دارد.
  • همانطور که مطالعه کردید در تهیه خمیر این شیرینی شکر استفاده و طعم دهنده‌ای استفاده نمی‌شود، بنابراین مطمئن شوید که گوشفیل‌ها کاملا به شربت آغشته شده اند. در غیر اینصورت طعم مورد نظر را نخواهند داشت.

اگرچه این شیرینی بیشتر در ماه رمضان تهیه می‌شود، اما در اصفهان گوشفیل را همراه با دوغ نیز سرو می‌کنند و به آن دوغ و گوشفیل می‌گویند. اگر چه شاید به نظر نیاید، اما دوغ و گوش فیل مزه فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین می‌توانید همراه با چایی نیز آن را سرو کنید، زیرا چایی تلخ در کنار این شیرینی خوشمزه ترکیبی بی نظیر را به وجود می‌آورد.
 

طرز تهیه گوش فیل افغانی,طرز تهیه گوش فیل باقلوایی,طرز تهیه گوش فیل اراکی,طرز تهیه گوش فیل خانگی,طرز تهیه گوش فیل اصفهانی,طرز تهیه گوش فیل بدون شربت,طرز تهیه گوش فیلی,طرز تهیه گوش فیل با پودر قند,طرز تهیه گوش فیل اصفهان,گوش فیل شیرینی,گوش فیل اصفهان,گوش فیل با دوغ,گوش فیل افغانی,گوش فیل بالشتکی,گوش فیل خانگی,گوش فیل سوغات کجاست,گوش فیل اراکی



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهيه شنيسل مرغ در فر

 

Image result for ‫شنیسل مرغ‬‎

 

با گوشت مرغ غذا‌های زیادی می‌توان درست کرد؛ مرغ سوخاری در فر، استیک مرغ، مرغ سوخاری کنتاکی و سوپ مرغ برای سرماخوردگی چند نمونه از غذا‌هایی هستند که با گوشت مرغ تهیه می‌شوند. شنیسل مرغ را با گوشت سینه مرغ آغشته با آرد سوخاری ادویه دار و سرخ شده در روغن درست می‌کنند. شنیسل مرغ با پنیر پیتزا اندکی متفاوت است و چربی و طعم منحصر به فرد پنیر پیتزا در خوشمزگی این غذا تاثیر به سزایی دارد.


طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا

 
مواد لازم
سینه مرغ بدون پوست و استخوان 600 گرم
تخم مرغ 3 عدد
آرد سفید 1 فنجان
شیر 3/4 فنجان
پنیر پیتزای رنده شده 1/2 فنجان
پنیر پارمزان رنده شده 1/3 فنجان
پنیر چدار رنده شده 1/4 فنجان
پودر نان تست 1 فنجان
آرد پانکو 1 فنجان
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
فلفل تند 1/2 قاشق چایخوری
پودر جعفری خشک 1/2 قاشق چایخوری
روغن 1 فنجان
کره 5 قاشق چایخوری
پودر هل 1/2 قاشق چایخوری

روش اول:
  1. ابتدا سینه مرغ را از طول چند برش بزنید تا به صورت ورقه‌های نازکی به ضخامت ۰.۵ سانتی‌متر درآید. سپس ورقه‌های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

  2. فر را روی ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف یک سینی بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  3. ورقه‌های مرغ را روی سطح کار قرار دهید، نایلون تمیزی روی آن‌ها بکشید و با استیک کوب به آرامی بکوبید تا کاملا پهن شده و سطح آن‌ها صاف شود.

  4. آرد سفید را در بشقابی بریزید، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

  5. آرد پانکو، پودر نان تست، فلفل تند، پور جعفری خشک و پنیر‌ها را در بشقاب دیگری ریخته و با هم مخلوط کنید.

  6. تخم مرغ و شیر را در کاسه‌ای ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مواد را آماده کنار دست خود قرار دهید.

  7. ورقه‌های مرغ را یکی یکی ابتدا در آرد سفید قرار دهید و در آرد بغلطانید تا کاملا به آرد آغشته شوند.

  8. مرغ را کمی تکان دهید تا آرد اضافی آن‌ گرفته شود؛ سپس بر روی کاغذ روغنی قرار دهید و بقیه تکه های مرغ را نیز به همین ترتیب به آرد آغشته کنید.

  9. تکه های مرغ را در مخلوط شیر و تخم مرغ قرار دهید، طوریکه اطراف آنها کاملا به مخلوط تخم مرغ آغشته شود.
    نهایتا مرغ ها را در مخلوط آرد پانکو بغلطانید تا اطراف آن‌ها کاملا به آرد آغشته شود. 


  10. مرغ ها را دوباره در مخلوط تخم مرغ قرار دهید و در مخلوط آرد پانکو بغلطانید و سپس بر روی کاغذ روغنی قرار دهید.

  11. روغن را در یک تابه نچسب بر روی حرارت متوسط داغ کنید تا دمای آن به ۳۵۰ درجه فارنهایت برسد. برای چک کردن دمای روغن از یک دماسنج مخصوص آشپزی استفاده کنید.

  12. ورقه‌های مرغ را در روغن قرار دهید و صبر کنید تا سرخ شده و طلایی شوند. حدود ۱ الی ۲ دقیقه طول می‌کشد تا هر طرف طلایی شود. کف سینی فر را با دولایه دستمال کاغذی مخصوص آشپزی بپوشانید و مرغ‌ها را پس از سرخ شدن روی آن قرار دهید. سپس سینی را در فری که از قبل گرم کرده اید، بگذارید تا مرغ‌ها گرم بمانند.

  13. کره را در تابه دیگری بر روی حرارت ملایم گرم کنید، هل را به آن اضافه کرده، هم بزنید و صبر کنید تا کره ذوب شود.

  14. مرغ‌ها را از فر خارج کرده و فورا در کره قرار دهید، اجازه دهید هر طرف آن‌ها حداقل یک دقیقه در کره سرخ شود تا به رنگ طلایی مایل به قهوه‌ای درآیند.

  15. شنیسل مرغ با پنیر پیتزا را در ظرف سرو قرار داده و با سس کچاپ یا سس مایونز میل کنید.
 
روش دوم:
 
روش دیگری که برای تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا پیشنهاد می‌شود، این است که شنیسل مرغ را به روش فوق درست کنید با این تفاوت که:
  1. پنیر‌ها را به مخلوط آرد پانکو و پودر نان تست اضافه نکنید، بلکه پس از آماده شدن شنیسل، آن‌ها را در سینی فر قرار دهید.
  2. مقداری سس کچاپ روی مرغ‌ها بریزید، سپس یک لایه پنیر پیتزا روی هر کدام قرار دهید.
  3. سینی را به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که پنیر پیتزا ذوب شود، در فری که از قبل روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید، قرار دهید.
شنیسل مرغ با پنیر پیتزا یکی از فست فود‌های مورد علاقه کودکان است که برای اطمینان از سلامت آن، بهتر است در منزل تهیه شود. در تهیه این غذا می‌توانید به جای آرد پانکو، تنها از پودر نان تست استفاده کنید. برای درست کردن پودر نان تست:
  1. نان تست را در فر قرار دهید تا برشته شود.
  2. سپس با استفاده از غذاساز پودر کنید. بهتر است دانه‌های آن کمی درشت باشند تا هنگام سرخ شدن در روغن کاملا ترد و برشته شوند.

طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر پیتزا,طرز تهیه شنیسل مرغ رستورانی,طرز تهیه شنیسل مرغ با سس قارچ,طرز تهیه شنیسل مرغ در خانه,طرز تهيه شنيسل مرغ در فر,طرز تهیه شنیسل مرغ با دلستر,طرز تهیه شنیسل مرغ با تصویر,طرز تهیه شنیسل مرغ با پفک,طرز تهیه شنیسل مرغ مجلسی,طرز تهیه شنیسل مرغ رستوران,طرز تهیه ی شنیسل مرغ رستورانی,طرز تهیه شنیسل مرغ به روش رستورانی,طرز تهيه شنيسل مرغ در منزل,طرز تهیه شنیسل مرغ به خانه برمیگردیم,طرز تهیه شنیسل مرغ در برنامه به خانه برمیگردیم,طرز تهیه شنیسل مرغ در فر,طرز تهیه ته چین مرغ در فر



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه میگو پلو شیرازی

 
 
Image result for ‫میگو پلو‬‎
 
 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

۱. طرز تهیه میگو پلو بوشهری

 
مواد لازم
میگوی پاک کرده 500 گرم
برنج 3 پیمانه
سبزی خرد شده (گشنیز، شنبلیله و شوید) 100 گرم+ 25 گرم+ 30 گرم
سس تمر هندی 1/2 پیمانه
سیر 3 حبه
پیاز  1 عدد
زنجبیل تازه مقداری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز چیلی به میزان لازم
روغن به میزان لازم

 

دستور تهیه:

 
  1. ابتدا میگو را طعم دار کنید. برای این منظور میگوی پاک کرده و شسته را در ظرفی بریزید؛ زنجبیل را پوست گرفته و رنده کنید. یک حبه سیر را رنده کرده و همراه با زنجبیل، نمک، فلفل، زردچوبه، آبلیمو و یک قاشق غذاخوری محلول زعفران به میگو اضافه کنید. میگو را خوب چنگ بزنید تا ادویه‌ها به خورد آن رود، از آنجا که میگو پلوی اصلی غذایی تند است در صورت تمایل کمی فلفل قرمز چیلی نیز به آن اضافه کنید.
  2. درب ظرف حاوی میگو را با سلفون بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  3. برای درست کردن سس تمر هندی، تمر هندی را در کاسه‌ای ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا تمر هندی در آب جوش حل شود و پس از اینکه یکدست شد، آن را از صافی عبور دهید.
  4. کره را داخل ماهیتابه بر روی حرارت ملایم، ذوب کنید؛ پیاز خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود، سپس ۲ حبه سیر را ریز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. سیر و پیاز را ۳-۲ دقیقه با هم تفت دهید.
  5. میگو‌ها را از یخچال خارج کرده و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید. میگو را حدود ۶-۵ دقیقه تفت دهید تا آب آن کشیده شود.
  6. سبزی را به میگو اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا آب سبزی کشیده شود. سپس سس تمر هندی را اضافه کنیدو هم بزنید.
  7. چند دقیقه فرصت دهید تا سس غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش کنید.
  8. در یک قابلمه، مقداری آب ریخته و به جوش آورید. برنجی را که از قبل با نمک خیس کرده اید به آب جوش اضافه کنید و مقداری زردچوبه در آب برنج بریزید.
  9. برنج را کمی زنده‌تر آبکش کنید، طوریکه وسط برنج مقداری سفت باشد.
  10. پس از آبکش کردن برنج، ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن کف قابلمه داغ کنید، سپس برنج و میگو را به صورت لایه لایه در قابلمه بریزید.
  11. درب قابلمه را ببندید و پس از ۱۰ دقیقه که بخار گرفت، روی درب قابلمه دمی قرار دهید. حرارت را کم کنید و حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد.
  12. پس از دم کشیدن برنج، میگو پلو را در ظرف سرو بکشید و همراه با ترشی سیر یا ترشی بادمجان میل کنید.


چند نکته

 
  • برای تهیه مایه‌ی میگو، می‌توانید سبزی را با پیاز و سیر تفت دهید و میگو را جداگانه در تابه دیگری تفت دهید تا آب آن کشیده شود، سپس به مخلوط سبزی اضافه کنید.
  • سبزی میگو پلو، مخلوط گشنیز، شنبلیله و شوید است، ولی مقدار شنبلیله باید کمتر باشد، چون مقدار زیاد آن باعث تلخ شدن غذا می‌شود. نسبت شنبلیله به گشنیز معمولا ۱ به ۴ است.
  • میگو خیلی زود می‌پزد و در کل بیش از ۶-۵ دقیقه نباید تفت داده شود تا حالت ترد و آبدار آن حفظ گردد.
  • در صورت عدم دسترسی به زنجبیل تازه از یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک استفاده کنید. 

 

۲. طرز تهیه میگو پلو با کشمش و گردو

 
مواد لازم
میگوی پاک شده 1 کیلوگرم
برنج 3 پیمانه
پیاز بزرگ 1 عدد
کره 3 قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده 1/2 فنجان
کشمش پلویی بدون دانه 1/2 فنجان
زعفران ساییده 1/2 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری
پودر زیره سبز، تخم گشنیز و هل از هر کدام 1/4 قاشق چایخوری
نمک، فلفل و روغن  به میزان لازم

 

دستور تهیه:

 
  1. پیاز را ریز خرد کنید، ۴ قاشق غذاخوری روغن را در تابه داغ کنید و سپس پیاز را به آن اضافه کنید. حرارت را متوسط کرده و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود.
  2. گردوی خرد شده را به پیاز اضافه کنید و حدود ۴-۳ دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید. در دقیقه آخر کشمش را اضافه کنید و هم بزنید، سپس دارچین و ۱/۴ قاشق چایخوری زعفران را اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
  3. در تابه دیگری کره را روی حرارت متوسط گرم کنید و میگوی پاک کرده را به آن اضافه کنید. ۱/۴ قاشق چایخوری زعفران به آن اضافه کرده و به مدت ۵-۴ دقیقه تفت دهید. سپس نمک، فلفل، پودر زیره سبز، تخم گشنیز و هل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  4. میگو را به مخلوط کشمش و گردو اضافه کنید و هم بزنید.
  5. برنج را آبکش کنید، ته قابلمه ۲ قاشق روغن داغ کنید، سپس برنج و مخلوط میگو را لایه لایه در آن بریزید. دور برنج را جمع کنید تا به شکل هرم درآید. با ته کفگیر چند سوراخ در آن ایجاد کنید و درب قابلمه را ببندید. پس از اینکه بخار کرد، حرارت را کم کنید و روی درب قابلمه دمی قرار دهید.
  6. حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد و میگو پلو با کشمش و گردو آماده شود. برنج را پس از دم کشیدن در دیس بکشید و ته دیگ را روی آن قرار دهید.
 
میگو پلو، نوعی غذای دریایی مقرون به صرفه است که با میگوی ریز درست می‌شود. از آنجا که میگو پلو، به صورت مخلوط برنج و میگو درست می‌شود ترجیحا از میگوی ریز استفاده کنید، چون هر چه تعداد میگو‌ها بیشتر باشد، غذا بهتر و خوشمزه‌تر خواهد شد. میگو پلو غذایی سنگین است که بهتر است به عنوان نهار سرو شود و کسانی که اضافه وزن دارند از حداقل روغن در آن استفاده کنند.
 

طرز تهیه میگو پلو جنوبی,طرز تهیه میگو پلو مجلسی,طرز تهیه میگو پلو با کشمش و گردو,طرز تهیه میگو پلو با شوید,طرز تهیه میگو پلو شیرازی,طرز تهیه میگو پلو بوشهری,طرز تهیه میگو پلو با کشمش,طرز تهیه میگو پلو خوشمزه,طرز تهیه میگو پلویی,طرز تهیه میگو پلو جنوبی با کشمش,میگو پلو مجلسی,میگو پلو جنوبی,میگو پلو بوشهری,میگو پلو با شوید,میگو پلو خوزستانی,میگو پلو بوشهری شف طیبه,میگو پلو با کشمش و گردو



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه قلیه ماهی با رب انار

 

Image result for ‫قلیه ماهی با تن ماهی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

قلیه ماهی یکی از غذا‌های دریایی در شمال و جنوب ایران مخصوصا استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جنوب بلوچستان است که طعم و مزه بسیار عالی و دلچسبی دارد. این غذا را اصولا با سبزیجات معطر، ادویه، شیره تمر هندی و ماهی درست می‌کنند، ولی در صورت عدم دسترسی به ماهی یا در مواقعی که فرصت کافی برای آشپزی ندارید، می‌توانید از تن ماهی استفاده کنید و در مدت زمان کوتاهی یک غذای خوشمزه درست کنید.

 

طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی

 

این غذا برای ۴ نفر مناسب است. زمان آماده سازی مواد اولیه حدود ۱۵ دقیقه و زمان پخت و انتظار حدود ۱ ساعت خواهد بود.

مواد لازم
تن ماهی 1 عدد
سبزی (گشنیز و شنبلیله) 400 گرم+ 100 گرم
فلفل قرمز چیلی به میزان دلخواه
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
تمر هندی 4-5 قاشق غذاخوری
سیر 4-5 حبه
پیاز 1 عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
 

دستور تهیه:

  1. پیاز را ریز خرد کرده و همراه با ۳-۲ قاشق روغن در قابلمه بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا پیاز کاملا سرخ شده و به رنگ طلایی درآید.
  2. سیر را ساطوری کرده یا له کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید.

  3. ۳-۲ دقیقه سیر و پیاز را تفت دهید، سپس سبزی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب سبزی کاملا کشیده شده و سبزی تغییر رنگ دهد. سپس نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

  4. تمر هندی را در کاسه‌ای ریخته و ۲ پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا تمر هندی در آب حل شود، پس از ۳۰ دقیقه آن را از صافی عبو دهید تا شیره آن خارج شود. شیره تمر هندی را در قابلمه بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم ریز جوش بزند تا مواد به خورد هم بروند و سبزی پخته و نرم شود.

  5. در انتها تن ماهی را اضافه کنید و حدود ۱۵-۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا قلیه ماهی جا بیفتد.
  6. قلیه ماهی با تن ماهی را در بشقاب بکشید و با برنج ساده یا زعفرانی همراه با ترشی سیر نوش جان کنید.

 


دو نکته مهم

 
  •  سبزی قلیه ماهی را خیلی ریز خرد کنید.
  • سبزی قلیه ماهی گشنیز و شنبلیله است که باید به نسبت ۴ به ۱ باشد، چون مقدار زیاد شنبلیله باعث تلخ شدن غذا می‌شود. از طرفی سبزی قلیه ماهی را خیلی ریز خرد کنید تا خورش جاافتاده شود و ظاهر بهتری پیدا کند. 


قلیه ماهی یکی از غذا‌های دریایی است که بیشتر در مناطق ساحلی شهرت دارد، ولی امروزه در بیشتر نقاط کشور درست می‌شود. این غذا در واقع نوعی خورشت است که باید ترش و تند باشد، ولی افراد براساس ذائقه خود می‌توانند میزان ترشی یا تندی آن را تغییر دهند. قلیه ماهی را با ماهی یا تن ماهی درست می‌کنند؛ تنها تفاوت این دو در مدت زمان طبخ است. چون تن ماهی نیازی به پختن ندارد قلیه ماهی با تن ماهی در زمان کوتاه تری آماده می‌شود. نوع ماهی مورد استفاده در قلیه ماهی در شهر‌های مختلف فرق می‌کند؛ ماهی شیر یا زبیدی در بندرعباس، ماهی سرخو یا همار در بندر گناوه و ماهی میش و هامور در اهواز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هر حال برای تهیه قلیه ماهی بهتر است از ماهی‌های با گوشت لخم استفاده شود؛ ماهی سنگسر، هامور، شیر، سرخو، جش، شوریده و سکن بهترین ماهی‌ها برای قلیه ماهی هستند. البته قلیه ماهی تنها مربوط به خطه جنوب کشور نیست بلکه در شمال نیز قلیه ماهی شمالی طبخ می‌شود. تفاوت قلیه ماهی شمالی با جنوبی در نوع ماهی و چاشنی آن است. قلیه ماهی شمالی را با رب انار مزه دار می‌کنند و شیره تمر هندی در آن جایگاهی ندارد. به علاوه ماهی مورد استفاده در آن اغلب ماهی‌های شمالی نظیر ماهی سفید و کفال است.

 

طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی,طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی,طرز تهیه قلیه ماهی بوشهری,طرز تهیه قلیه ماهی با سبزی خشک,طرز تهیه قلیه ماهی با رب انار,طرز تهیه قلیه ماهی آبادانی,طرز تهیه قلیه ماهی جنوب,طرز تهیه قلیه ماهی شمالی,طرز تهیه قلیه ماهی بندری,طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی خوشمزه,قلیه ماهی با تن ماهی,قلیه ماهی با تن ماهی عالی,قلیه ماهی با تن ماهی و گوجه,قلیه ماهی با تن ماهی سوران,پخت قلیه ماهی با تن ماهی,اموزش قلیه ماهی با تن ماهی,قلیه ماهی با کنسرو تن ماهی



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه عدسی برای 4 نفر

 

Image result for ‫عدسی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

اگر به دنبال غذایی سالم، مقوی و کم کالری هستید، عدسی با سیب زمینی یکی از گزینه‌هایی است که حتما باید به آن فکر کنید. این غذا را به عنوان صبحانه و یک وعده شام سبک و مقوی نیز می‌توان طبخ کرد. طرز تهیه عدسی با سیب زمینی بسیار ساده است و مواد اولیه آن نیز به طور معمول در منازل یافت می‌شود.


مواد لازم برای تهیه عدسی با سیب زمینی

 
مواد لازم
عدس 2 لیوان
سیب زمینی یک عدد بزرگ
شنبلیله 2 قاشق چایخوری
پیاز یک عدد
رب گوجه فرنگی یک الی دو قاشق غذاخوری
روغن، نمک و زردچوبه به میزان لازم


نکته:

  • از عدس ریز استفاده کنید تا پس از پخت غذا بافت منسجم‌تری داشته باشد.
  • عدس را از پنج الی شش ساعت قبل خیس کنید و چند مرتبه آب آن را عوض کنید تا کاملا تمیز شود.
  • میزان رنگ دهی رب‌های گوجه مختلف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین این احتمال وجود دارد که به میزان بیشتر یا کمتری از رب نیاز داشته باشید.


طرز تهیه عدسی با سیب زمینی

 
  1. سیب زمینی را پوست بگیرید و همراه با عدس در یک قابلمه قرار دهید.
  2. مقداری آب به عدس و سیب زمینی اضافه کنید تا سطح آنها را پوشش دهد. 
  3. عدس را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا عدس و سیب زمینی کاملا بپزند.
  4. سیب زمینی را بیرون آورده و بکوبید تا کاملا له شود و مجددا به غذا اضافه کنید.
  5. پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید. زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید.
  6. پس از آنکه پیازها طلایی شدند، شنبلیله را اضافه کرده و بلافاصله از روی حرارت بردارید. اجازه دهید شنبلیله با حرارت روغن بپزد.
  7. رب گوجه را تفت دهید.
  8. پیاز داغ و شنبلیله و رب گوجه فرنگی را به عدسی اضافه کنید.
  9. پس از آنکه عدسی یکی دو جوش زد، عدسی حاضر است.
طرز تهیه عدسی با سیب زمینی همین اندازه راحت است و در مدت زمانی اندک می‌توانید غذایی مقوی را تهیه کنید.

چند نکته:

  • عدسی باید کمی غلیظ باشد، اما نباید سفت شود.
  • اگر در مراحل پخت، آب غذا کم بود مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
  • شنبلیله نباید بیش از حد حرارت ببیند، بنابراین پس از آنکه شنبلیله را به پیاز داغ اضافه کردید، فورا از روی حرارت بردارید. حرارت مستقیم باعث تلخ شدن این ماده غذایی می‌شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی را از دستور تهیه این غذا حذف کنید.
  • سیب زمینی باعث منسجم و یک دست شدن بافت غذا می‌شود؛ بنابراین اگرچه در طعم غذا تاثیری چندانی ندارد، اما آن را از عدسی حذف نکنید.

 

کالری مواد اولیه عدسی با سیب زمینی:

 
  • هر یک لیوان عدس ۲۳۰ کیلوکالری دارد.
  • همچنین هر عدد سیب زمینی بزرگ حاوی حدود ۱۴۰ تا ۱۸۰ کیلوکالری است.
  • هر یک قاشق مرباخوری روغن جامد نیز حدودا ۴۵ کیلوکالری دارد.  
  • هر ۳۰ گرم نان از هر نوعی که باشد، حاوی ۸۰ کیلوکالری است.
  • هر ۱۰۰ گرم رب گوجه فرنگی حدودا ۸۰ کیلوکالری دارد.

در عدس مقدار زیادی پروتئین وجود دارد، همچنین این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، فسفر، کلسیم و ویتامین B است. عدسی غذایی موثر در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است. از اینرو سعی کنید به شیوه‌های مختلف از جمله طبخ غذا‌هایی مانند عدس پلو و ... آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. فیبر یکی دیگر از مواد مقوی موجود در عدس است. فیبر برای سلامت روده اهمیت فراوانی دارد، زیرا باکتری‌های مفیدی که در روده به هضم غذا کمک می‌کنند برای زنده ماندن به فیبر نیاز دارند. منیزیم موجود در عدس به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند، به همین دلیل برای کودکان در حال رشد بسیار مغذی خواهد بود. خواص عدس به همین موارد محدود نمی‌شود، اگر به فکر سلامت قلب خود هستید، عدس را فراموش نکنید. فیبر، منیزیم و فولات همگی به سلامت قلب کمک می‌کنند و عدس حاوی تمام این مواد مقوی است. علاوه بر تمام این موارد، عدس برای مدت طولانی می‌توانید انرژی مورد نیاز شما را تامین کند.

اگر عدس با سیب زمینی را برای وعده صبحانه میل کنید، می‌توان گفت خودتان را به یک صبحانه مقوی و سالم دعوت کرده‌اید. همچنین این غذا می‌تواند یک وعده غذایی کامل برای ناهار یا شام محسوب شود. عدس را معمولا با سبزی خوردن یا لیموترش برای ناهار یا شام سرو می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که عدس حاوی مقدار زیادی آهن است، به همین دلیل نباید از ماست کنار آن استفاده کنید. زیرا ماست مانع از جذب آهن غذا می‌شود.
طرز تهیه عدسی با سیب زمینی بسیار ساده است، اما نتیجه آن غذایی لذیذ و مقوی خواهد بود، شاید باورتان نشود که این ماده غذایی چه خواص شگفت انگیزی دارد؛ بنابراین سعی کنید این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود جای دهید. نکته جالب توجه این است که با هزینه اندک میزان پروتئین بسیاری را جذب خواهید کرد که می‌توانید با گوشت قرمز رقابت کند، البته به یاد داشته باشد که عدس هیچکدام از مضرات گوشت قرمز را نیز ندارد.
 
 

طرز تهیه عدسی کرمانشاهی,طرز تهیه عدسی مجلسی,طرز تهیه عدسی صبحانه,طرز تهیه عدسی اصفهانی,طرز تهیه عدسی شیرازی,طرز تهیه عدسی برای 4 نفر,طرز تهیه عدسی با قارچ,طرز تهیه عدسی با سیب زمینی,طرز تهیه عدسی با گوشت,طرز تهیه عدسی مجلسی خوشمزه,عدسی با سیب زمینی,عدسی لعاب دار,عدسی صبحانه,عدسی کالری,کالری عدسی با سیب زمینی,پخت عدسی با سیب زمینی,طرز تهیه عدسی با سیب زمینی و قارچ



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه کاچی زایمان

 

Image result for ‫کاچی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

غذاهای ایرانی و سنتی بسیار لذیذ و دلپذیر هستند، اما برای کامل شدن یک سفره ایرانی به دسری سنتی نیز احتیاج است. کاچی یکی از دسر‌های سنتی ایران است که به مواد اولیه بسیار ساده‌ای نیاز دارد که معمولا در منزل ما ایرانیان وجود دارد. این دسر را با دو شیوه می‌توان تهیه کرد که هر کدام طعم خاص خود را دارد. علاوه بر این می‌توان به راحتی این دسر ایرانی را تزیین کرد.


طرز تهیه کاچی با آرد گندم

 
به منظور تهیه این دسر خوشمزه به ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
آرد گندم 500 گرم
روغن 500 گرم
شکر یک کیلوگرم
گلاب نصف لیوان
زعفران یک مثقال
آب 10 الی 12 لیتر


دستور تهیه:

  1. زعفران را در مقدار کمی آب دم کنید.
  2. ۱۰ الی ۱۲ لیتر آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.
  3. شکر را به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا حل شود.
  4. سپس شربت به دست آمده را از صافی رد و زعفران را به آن اضافه کنید.
  5. روغن را گرم کنید، سپس حرارت شعله اجاق گاز را کاهش دهید.
  6. به تدریج آرد را به روغنی که روی حرارت ملایم قرار دارد، اضافه کنید. دائما بهم بزنید تا آرد گلوله نشود.
  7. هنگامی که آرد سرخ شد، شربت را به آرامی به آن اضافه کنید و دائما بهم بزنید تا آرد گلوله نگرده و مایه یک دست شود.
  8. مرتب بهم بزنید تا کاچی به جوش آمده و روغن بیندازد.
دسر آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.


طرز تهیه کاچی با آرد برنج

 
طرز تهیه این دسر با آرد برنج کاملا مشابه است، فقط به جای آرد گندم از همان مقدار آرد برنج استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این حالت نیز باید دائما دسر را بهم بزنید تا آرد برنج گلوله نشود. می‌توانید آرد را قبل از استفاده الک کنید تا هوا میان ذرات آن گردش پیدا کند و احتمال گلوله شدن آن در دسر کمتر شود.
 
چند نکته:
  • برای تهیه این دسر نباید آرد را به اندازه‌ای که برای حلو سرخ می‌شود، سرخ کنید و فقط کافی است رنگ آن طلایی شود.
  • در مرحله هشتم در صورتیکه که آب دسر کم بود، می‌توانید مقدار کمی آب جوش به آن اضافه کنید.
  • در صورتی که میزان زعفران را کاهش دهید، رنگ دسر تا حدی شبیه به حلو خواهد شد.
  • کاچی آرد برنج، رنگ روشن‌تری خواهد داشت، بنابراین اگر این دسر را با آرد برنج تهیه کردید و رنگ آن روشن‌تر شد، نگران نباشید.


روش هایی ساده برای تزیین دسر

 
دسر سنتی به تزیینی سنتی نیز نیاز دارد. اگر وقت کمی دارید، همانند حلوا روی سطح این دسر را با قاشق طرح بیندازید. در غیر اینصورت می‌توانید از خلال بادام، خلال پسته، غنچه خشک شده گل محمدی و ... استفاده کنید. به دلخواه می‌توانید طرح‌های متفاوتی روی سطح دسر ترسیم کنید.
 

طرز تهیه کاچی با شیر,طرز تهیه کاچی با زردچوبه,طرز تهیه کاچی برای زائو,طرز تهیه کاچی خوشمزه,طرز تهیه کاچی زایمان,طرز تهیه کاچی برای دو نفر,طرز تهیه کاچی به روش سنتی,طرز تهیه کاچی ساده,طرز تهیه کاچی مجلسی,طرز تهیه کاچی با شیره انگور,طرز تهیه کاچی با شیره خرما,طرز تهیه کاچی با شیر خشک,طرز تهیه کاچی خوشمزه با شیر,طرز پخت کاچی با زردچوبه,طرز تهیه کاچی خوشمزه و مجلسی,طرز تهیه کاچی خوشمزه و مقوی,طرز تهیه کاچی خوشمزه برای دونفر



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا

 

Image result for ‫ساندویچ مرغ‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

گوشت مرغ می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد. با این گوشت مفید می‌توانید غذاهایی سالم تهیه کنید که از آن‌ها جمله می‌توان به ساندویچ مرغ ریش ریش اشاره کرد. این ساندویچ به سادگی و در زمان کوتاهی آماده می‌شود و به عنوان یک شام خوشمزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تهیه این غذا از گوشت سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به همراه قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای استفاده شده و همراه با نان و انواع سبزیجات همچون گوجه فرنگی، کاهو، کلم و جعفری ساطوری سرو می‌شود. در ادامه با طرز تهیه این ساندویچ ‌آشنا می‌شوید.


طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش

 
مواد لازم
سینه مرغ کوچک 2 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
هویج متوسط 2 عدد
سیر 1 حبه
قارچ 250 گرم
فلفل دلمه ای سبز و قرمز از هر کدام 1/2 عدد
محلول زعفران 2 قاشق غذاخوری
ادویه ایتالیایی 2 قاشق چایخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور تهیه:
  • یک قابلمه متوسط را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید.
  • یکی از پیاز‌ها را ریز خرد کنید، هویج را به صورت حلقه‌ای خرد کنید.
  • مرغ را به آب جوش اضافه کرده و سپس سیر، پیاز و هویج خرد شده را در قابلمه بریزید.
  • کمی نمک، فلفل و زردچوبه به مرغ اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ۳-۲ ساعت پخته و نرم شود. طوری که ۱/۲ فنجان از آب مرغ باقی بماند.
  • پس از پختن مرغ، آب آن را صاف کنید و کنار بگذارید. استخوان‌های مرغ را جدا کرده و گوشت مرغ را ریش ریش کنید.
  • پیاز دیگر را ریز خرد کنید و با ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود.
  • فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به پیاز اضافه کنید، فلفل دلمه‌ای و پیاز را ۵-۴ دقیقه با هم تفت دهید تا فلفل دلمه‌ای نرم شود.
  • قارچ را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت بالا تفتف دهید. قارچ را زیاد هم نزنید تا آب نیندازد و پس از نرم شدن از روی حرارت بردارید.
  • قارچ تفت داده شده را به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده، نمک، فلفل و ادویه ایتالیایی را افزوده و هم بزنید.
  • مرغ ریش ریش شده و آب مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند، ۲ قاشق غذاخوری محلول زعفران روی مواد بریزید و سپس حرارت را خاموش کنید.
  • برای درست کردن ساندویچ می‌توانید از نان باگت، نان تست یا نان لواش استفاده کنید. مواد را لای نان قرار داده، سپس چند برش خیار شور، گوجه فرنگی و کاهوی خرد شده روی آن بگذارید.
  • ساندویچ مرغ ریش ریش را می‌توانید با سس مایونز یا سس کچاپ میل کنید.

نکته: برای شستن قارچ‌ها، آن‌ها را در آب نریزید، چون بافت قارچ به گونه ایست که آب را جذب کرده و موقع حرارت دیدن آب می‌اندازد؛ بنابراین قارچ‌ها را یکی یکی با آب سرد شسته و در آبکش قرار دهید تا خشک شود.
 

گوشت مرغ یکی از غذا‌های اصلی اکثر افرادی است که مایل هستند رژیم غذایی کم چربی داشته باشند. گوشت مرغ نسبت به گوشت گوساله و گوسفند چربی کمتری دارد. درصد چربی سینه مرغ نیز از ران آن کمتر است، ولی پوست مرغ حاوی مقدار زیادی چربی اشباع مضر برای بدن است؛ بنابراین قبل از پختن مرغ بهتر است پوست آن جدا شود تا گوشت مورد استفاده از سلامت بیشتری برخوردار باشد. ساندویچ مرغ ریش ریش از جمله غذاهای ساده ایست که با گوشت مرغ درست می‌شود. شما نیز این ساندویچ را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.
 
 

طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی,طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری,طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش,طرز تهیه ساندویچ مرغ با سس مایونز,طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا,طرز تهیه ساندویچ مرغ و اسفناج,طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد,طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده,طرز تهیه ساندویچ مرغ در خانه,طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ با سس مایونز,ساندویچ مرغ و قارچ,ساندویچ مرغ ریش ریش,ساندویچ مرغ مکزیکی,ساندویچ مرغ جوادجوادی,ساندویچ مرغ و سیب زمینی,ساندویچ مرغ و قارچ خوشمزه,ساندویچ مرغ خوشمزه,ساندویچ مرغ ریش ریش با سیب زمینی



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

 

طرز تهیه نان بربری در خانه

 

Image result for ‫نان بربری‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

نان بربری یکی از نان‌های مرسوم در ایران است که به روش سنتی و صنعتی درست می‌شود. نام این نان از ایل بربر گرفته شده که در مرز ایران و افغانستان زندگی می‌کردند و طبخ آن از اواخر دوره قاجار در ایران رواج یافت. در تهیه این نان از آرد سبوسدار استفاده می‌شود و بیشتر برای سرو وعده‌های اصلی و به خصوص صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نان خوشمزه را می‌توان در خانه نیز درست کرد و از طعم و مزه دلچسب آن لذت برد.


طرز تهیه نان بربری در خانه

 
مواد لازم برای تهیه خمیر
آرد نانوایی ¼4 پیمانه
شکر 3/4 قاشق چایخوری
مایه خمیر ½2 قاشق چایخوری
نمک 2 قاشق چایخوری
آب ولرم 2 پیمانه

دستور تهیه خمیر:
  • فر را روی حرارت ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  • برای عمل آوردن خمیر مایه، آن را در ظرفی ریخته، شکر و یک پیمانه آب ولرم را به آن اضافه کنید. سپس ظرف حاوی خمیر مایه را با نایلون بپوشانید، پاچه‌ای روی آن بکشید و در محیطی گرم قرار دهید تا خمیر مایه عمل آید. دمای آب باید به گونه‌ای باشد که گرمای آن را احساس کنید، ولی دست را نسوزاند.
  • در صورتی که خمیر مایه تازه باشد، پس از ۱۰ دقیقه پف کرده و تغییر شکل می‌دهد. در غیر اینصورت خمیر مایه تاریخ گذشته است و باید عوض شود.
  • پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد، آرد و یک پیمانه آب ولرم باقیمانده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • سپس با استفاده از همزن برقی یا دستی با سرعت کم، حدود ۳ دقیقه خمیر را هم بزنید تا یکدست شود.
  • خمیر به دست آمده شل و چسبنده است، روی ظرف حاوی خمیر را با نایلون بپوشانید، روی آن یک پاچه یا حوله بکشید تا گرمای خمیر حفظ شود و اجازه دهید ۳۰-۲۵ دقیقه استراحت کند.
  • در این فاصله مشغول درست کردن رومال شوید.

 

مواد لازم برای تهیه رومال نان بربری
آب سرد 1/4 پیمانه
آب جوش 1/4 پیمانه
جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
آرد 1 قاشق چایخوری
کنجد سفید و سیاه  4 قاشق چایخوری

دستور تهیه رومال:
  • مواد رومال را در ظرف کوچکی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مواد را با قاشق مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و به غلظتی برسد که بتوانید با قاشق روی آن خط بیندازید.
  • رومال را کنار بگذارید و صبر کنید تا سرد و غلیظ‌تر شود. 


مراحل طبخ نان بربری در خانه

 
  1. پس از اینکه خمیر ۳۰-۲۵ دقیقه استراحت کرد و حجم آن افزایش یافت، نایلون را از روی آن برداشته و روی سطح کار حدود ۱/۳ پیمانه آرد بپاشید.
  2. خمیر حاصل را که خمیری چسبنده است، روی سطح کار قرار داده، دست خود را در آرد فرو برید تا خمیر به آن نچسبد، سپس خمیر را در آرد بغلطانید تا سطح آن با آرد پوشیده شود.
  3. خمیر را بدون ورز دادن و فرم دادن، به سه قسمت تقسیم کنید.
  4. روی خمیر را با پارچه بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کند.
  5. سپس هر تکه خمیر را از دو طرف بکشید تا به صورت بیضی درآید.
  6. رومال را با قاشق روی خمیر بمالید و با استفاده از انگشت خود روی خمیر شیار‌هایی ایجاد کنید.
  7. در انتها کنجد سیاه و سفید را مخلوط کرده و روی خمیر بپاشید.
  8. کاغذ روغنی را روی سطح صافی پهن کنید، خمیر را با کاردک از روی سطح برداشته و خیلی سریع روی کاغذ روغنی قرار دهید تا نریزد.
  9. خمیر را با دست از دو طرف کمی بکشید و با دست اطراف آن را شکل دهید تا به شکل متوزن درآید.
  10. کاغذ روغنی را در سینی فر که کاملا داغ شده است قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید تا بپزد. پس از ۵ دقیقه نان را بچرخانید و ۵-۴ دقیقه دیگر صبر کنید تا نان کاملا مغزپخت شود.
  11. نان بربری را پس از پختن، روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شود.
  12. نان بربری را به صورت تازه و داغ با غذا‌هایی مانند حلیم بادمجان، کشک بادمجان و آبگوشت همراه با سبزی خوردن بسیار دلچسب است.

 

چند نکته در تهیه نان بربری در خانه

 
  • نان بربری باید به صورت تازه و داغ سرو شود تا خوشمزگی و عطر آن احساس گردد.
  • نان بربری را با آرد سبوسدار با کیفیت درست کرده و از آرد قنادی برای این منظور استفاده نکنید.
  • خمیر نان بربری باید خوب استراحت کند تا پف کرده و دو لایه شود.
  • نان بربری را با خمیر مایه عمل آمده درست کنید و به اندازه کافی استراحت دهید تا نان باکیفیتی حاصل شود. 
  • خمیر نان بربری شل و چسبنده است و باید به همین شکل طبخ شود. هرگز به خمیر آرد اضافه نزنید و آن را ورز ندهید تا نان بربری ترد و پوک شود.
  • نان‌های بربری را یکی یکی در فر قرار دهید و پس از اینکه پخت یکی تکمیل شد، دیگری را در فر بگذارید.
  • برای پخت نان بربری باید فر و سینی فر را کاملا داغ کنید، موقع قرار دادن خمیر در آن از دستکش استفاده کنید و مراقب باشید دست شما نسوزد.

نان بربری در شهر‌های مختلف ایران طبخ می‌گردد و معمولا در هر منطقه‌ای به سبک خاصی درست می‌شود. خمیر این نان باید به اندازه کافی استراحت کند تا یک نان باکیفیت عمل آید. به همین دلیل نانوا‌ها از صبح خیلی زود دست به کار می‌شوند تا بتوانند نان مطلوبی را به مشتریان عرضه کنند
 

طرز تهیه نان بربری در فر,طرز تهیه نان بربری سنتی,طرز تهیه نان بربری در نانوایی,طرز تهیه نان بربری خانگی,طرز تهیه نان بربری در خانه,طرز تهیه نان بربری بدون فر,طرز تهیه نان بربری در فر خانگی,طرز تهيه نان بربری در فر,طرز تهیه نان بربری سنتی در نانوایی,طرز پخت نان بربری سنتی,نان بربری خانگی,نان بربری در خانه,نان بربری سنتی,نان بربری مامان تی وی,نان بربری کالری,نان بربری واقعی,نان بربری خانگی بدون فر



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه دسر شکلاتی فرمند

 

Image result for ‫دسر شکلاتی‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

طرز تهیه دسر شکلاتی با وانیل

به منظور تهیه این دسر به نیم ساعت زمان (این مدت شامل زمانی که دسر باید در یخچال بماند تا سفت شود، نیست) و مواد اولیه زیر نیاز است.

مواد لازم
شیر 2 لیوان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
شکر 3 الی 4 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
خامه 100 گرم
شکلات تخته ای 60 گرم
وانیل به میزان لازم

 

دستور تهیه

  1. ژلاتین را در نصف لیوان آب داغ به روش بن ماری حل کنید.
  2. پودر کاکائو را الک کنید تا گلوله‌ای در آن نباشد.
  3. شیر، شکر، پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید.
  4. شکلات تلخ تخته‌ای را خرد و به مخلوط بیفزایید.
  5. مخلوط را بهم بزنید تا شکلات آب شود و مواد یک دست گردند.
  6. ژلاتین را اضافه کنید و دسر را از روی حرارت بردارید.
  7. زمانی که دسر از حرارت افتاد و کمی خنک شد، خامه را اضافه کنید و بهم بزنید.
  8. سپس دسر را در قالب بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.
  9. با لبه چاقو کناره‌های دسر را از قالب جدا کنید و در ظرف مناسبی برگردانید.

 

طرز تهیه کرم شکلات

 
کرم شکلات نوع دیگری از دسر شکلاتی است که برای تهیه آن به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
شیر یک لیوان
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
شکر 4 الی 5 قاشق غذاخوری

 

شیوه طبخ

  1. پودر کاکائو را الک کرده و با شیر و شکر مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی حرارت قرار دهید و دائم بهم بزنید تا به جوش بیاید.
  3. زمانی که کرم شکلات کمی به غلظت رسید، آن را از روی حرارت بردارید.
  4. صبر کنید تا از حرارت بیفتد و در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال قرار دهید.
در صورت تمایل می‌توانید پس از آنکه کرم خنک شد، مقداری خلال بادام بو داده شده یا فندوق خرد شده به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.
 
 
 طرز تهیه کرم رانورسه با شکلات
 
به منظور تهیه این نوع از دسر با شکلات به حدود دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز خواهد بود.
 
مواد لازم
تخم مرغ 5 عدد
شیر یک و یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو یک قاشق سوپخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
 

شیوه پخت

  1. زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید.
  2. زرده‌های تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل آنقدر بهم بزنید تا سفید و سفت شود.
  3. پودر کاکائو را الک کنید و با شیر مخلوط کنید.
  4. نصف سفیده‌های تخم مرغ را آنقدر بهم بزنید تا کاملا سفید شود و از تخم مرغ زنی نریزد.
  5. شیر کاکائو را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  6. شیر و زرده تخم مرغ را مخلوط کنید.
  7. سفیده تخم مرغ را به شیر و زرده استفاده نمایید.
  8. اکنون مایه دسر شکلاتی را در یک قالب گود و نچسب بریزید.
  9. کرم رانورسه را به روش بن ماری در فر یا روی حرارت شعله اجاق گاز بپزید.
  10. زمانی که دسر آماده شد، یک خلال دندان یا چنگال در آن فرو کنید، اگر پخته باشد نباید چیزی به چنگال یا خلال دندان بچسبد.
  11. پس از آنکه کرم آماده شد، صبر کنید تا خنک شود و آن را در ظرف مناسبی برگردانید.
 
 
‌می‌توانید کرم را در قالب‌های یک نفره درست کنید و پس از خنک شدن، با همان ظرف سرو کنید. به علاوه این کرم همراه با چایی به عنوان میان وعده نیز گزینه خوبی خواهد بود.


نکته: طبخ بن ماری در تهیه غذا‌ها و کرم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نباید مستقیم در معرض حرارت باشند. برای این منظور، ظرف محتوی کرم را در ظرفی حاوی آب قرار دهید. ارتفاع آب در ظرف نباید به گونه‌ای باشد که هنگام جوشیدن، آب وارد دسر شود.

 
شکلات یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در تمام دنیا است، این خوراکی محبوب در کیک شکلاتی، دسر شکلات و ... کاربرد فراوانی دارد؛ بنابراین اگر به دنبال دسری لذیذ هستید، دسر شکلاتی ایده خوبی خواهد بود. علاوه بر این، سرو دسر با شکلات به دلیل شیرین بودن، بعد از غذا‌های ایرانی می‌تواند گزینه خوبی باشد.
 
 

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت,طرز تهیه دسر شکلاتی با شیر,طرز تهیه دسر شکلاتی ساده,طرز تهیه دسر شکلاتی سرد,طرز تهیه دسر شکلاتی فرمند,طرز تهیه دسر شکلاتی فیت و فان,طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی,طرز تهیه دسر شکلاتی قالبی,طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی,طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت ساقه طلایی,دسر شکلاتی بدون فر,دسر شکلاتی خیلی خوشمزه,دسر شکلاتی قالبی,دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور,دسر شکلاتی با ژلاتین,دسر شکلاتی سرد,دسر شکلاتی راه راه,دسر شکلاتی موز و گردو

 


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا
 

طرز تهیه سوهان کنجدی با عسل

 
Image result for ‫سوهان کنجدی‬‎
 
 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 
سوهان کنجدی یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب ما ایرانیان است. این نوع سوهان را می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد، تنها چیزی که به آن احتیاج دارید کمی حوصله است. شیرینی‌های سنتی همواره طعم دلچسب‌تری دارند، زیرا ریشه در تاریخ ما داشته و خاطرات بسیاری را زنده می‌کنند، بنابراین چه چیزی بهتر از این که انواع این شیرینی‌ها مانند سوهان، باسلوق و پولکی را تهیه کنیم و در کنار دوستان و عزیزانمان از آن لذت ببریم.


مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی

به منظور تهیه یک پیش دستی از این شیرینی لذیذ، به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
شکر یک سوم لیوان
کنجد نصف لیوان
کره یک چهارم قاشق غذاخوری
وانیل یا زعفران به میزان دلخواه


نکته: در صورت تمایل می‌توانید زعفران یا وانیل را حذف کنید، زیرا در دستور سنتی تهیه سوهان این مواد وجود ندارد. البته وجود آن‌ها به خوش طعم شدن این شیرینی کمک خواهد کرد. در صورت استفاده از زعفران آن را پودر کنید، نیاز به دم کردن زعفران نیست.


طرز تهیه سوهان کنجدی

  1. ابتدا شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید. ترجیحا از ظروف نچسب استفاده نمایید.
  2. زمانی که شکر تغییر رنگ داد، چند دفعه آن را بهم بزنید.
  3. اجازه دهید تا شکر آب شود و حالت کاراملی پیدا کند. رنگ شکر باید قهوه‌ای شود، اما نسوزد.
  4. اگر از کنجد بود داده استفاده نمی‌کنید، باید آن را از قبل تمیز کنید، بشویید و خامی آن را بگیرد. بو دادن کنجد بسیار ساده است، کافی است آن را در ماهیتابه ریخته روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا خامی آن از بین برود.
  5. زمانی که شکر حالت کاراملی پیدا کرده، کنجد را اضافه کنید.
  6. کره را بلافاصله بیفزایید و پس از آن زعفران پودر شده تا مقداری بسیار کمی وانیل اضافه کنید.
  7. سوهان را بهم بزنید تا کنجد و شکر کاملا مخلوط شده و شکر باز شود.
  8. اکنون سوهان آماده است و باید تا سرد نشده آن را پهن کنید. برای این منظور به دو شیوه می‌توانید عمل کنید، یک سینی را چرب کنید و با قاشق به صورت سکه‌ای سوهان را روی آن بریزید. به علاوه می‌توانید تمام مایه سوهان را روی یک کاغذ آلومینیوم چرب شده بریزید و با گوشتکوبی که آن را چرب کرده‌اید، روی آن بکوبید تا باز شود، سپس با یک چاقو آن را به شکل‌های مختلف برش بزنید.
  9. سوهان را به حال خود رها کنید تا خنک و سفت شود، آنگاه از سینی یا کاغذ آلومینیوم جدا کنید و در ظرف مناسب برای سرو قرار دهید.
به همین سادگی می‌توانید این سوهان را تهیه کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.
 
چند نکته:
  • همیشه باید میزان کنجد بیشتر از شکر باشد.
  • حتما باید شکر حالت کاراملی پیدا کند و پس از آن کنجد را اضافه کنید.
  • برای آب شدن شکر، نیازی به اضافه کردن آب نخواهد بود.
  • بلافاصله پس از آنکه مایه سوهان را از روی حرارت برداشتید باید آن را به یکی از شیوه‌های یاد شده در سینی بریزید، در غیر اینصورت سفت می‌شود و پهن نخواهد شد.

این شیرینی به عنوان عصرانه همراه با چایی یا برای پذیرایی از میهمان استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که سوهان کنجدی حاوی مقادیر زیادی شکر است که چندان برای سلامتی مفید نیست، بنابراین در میل کردن این شیرینی سنتی افراط نکنید. 

اگرچه شکر موجود در سوهان چندان برای سلامتی مفید نیست، اما در کنار این مضرات، خواص این نوع سوهان به دلیل وجود کنجد در آن چندان کم نیست. خواص کنجد بسیار هستند که از آن جمله می‌توان به رفع خستگی، بهبود سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون، ضد التهاب بودن، کمک به درمان کم خونی، پیشگیری از آلزایمر و کاهش اضطراب اشاره کرد. علاوه بر این، کنجد حاوی مقادیری از کلسیم، روی و ویتامین E  است. بنابراین اگرچه شکر موجود در سوهان چندان مفید نیست، اما این خوراکی به دلیل وجود کنجد فراوان، خواص قابل توجهی دارد.
 

طرز تهیه سوهان کنجدی توری,طرز تهیه سوهان کنجدی تبریز,طرز تهیه سوهان کنجدی مشبک,طرز تهیه سوهان کنجدی با شیره انگور,طرز تهیه سوهان کنجدی با عسل,طرز تهیه سوهان کنجدی با شکر,طرز تهیه سوهان کنجدی خانگی,طرز تهیه سوهان کنجدی نازک,طرز تهیه سوهان کنجدی بدون عسل,سوهان کنجدی نرم,سوهان کنجدی توری,سوهان کنجدی نازک,سوهان کنجدی با عسل,سوهان کنجدی مشبک,سوهان کنجدی با شیره انگور,سوهان کنجدی خانگی,سوهان کنجدی بدون شکر,سوهان کنجدی با شکر



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

غذا با مرغ و قارچ

Image result for ‫غذا با مرغ‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

پای مرغ با سیب زمینی و تره فرنگی

 
پای مرغ در فر درست می‌شود. این پای خوش طعم و شکیل، با لایه‌هایی ناصاف از خمیر فیلو تهیه می‌شود که روی آن‌ها کره آب شده، مالیده شده است.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی مکعبی خرد شده 225 گرم
کره 5 قاشق غذاخوری
سینه مرغ بدون پوست و استخوان خرد شده 175 گرم
تره فرنگی خرد شده 1 عدد
قارچ ورقه شده 150 گرم
آرد 2.5 قاشق غذاخوری
شیر 300 میلی لیتر
خردل 1 قاشق غذاخوری
مریم گلی تازه 2 قاشق غذاخوری
خمیر فیلو 225 گرم
کره 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:
 
  • سیب زمینی مکعبی خرد شده را در یک قابلمه آب جوش به مدت ۵ دقیقه بپزید، سپس آن را آبکش کنید.
  • کره را داخل یک ماهیتابه ذوب کرده و مرغ خرد شده را به مدت ۵ دقیقه داخل آن بپزید.
  • تره فرنگی و قارچ را افزوده و به مدت ۳ دقیقه بپزید، آن‌ها را مرتب هم بزنید. آرد را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه بپزید. به تدریج شیر را بیفزایید و به جوش آورید. خردل، مریم گلی و سیب زمینی را به همراه چاشنی افزوده و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.
  • در همین فاصله، نیمی از ورقه‌های خمیر فیلو را کف یک ظرف عمیق مخصوص پای پهن کنید. سس را با قاشق داخل ظرف بریزید و با یک ورقه دیگر از خمیر فیلو بپوشانید. با قلموی آشپزی بر روی خمیر، کره بمالید و ورقه دیگری از خمیر روی آن قرار دهید.
  • باقیمانده خمیر را رشته‌ای خرد کرده و بر روی خمیر پای به صورت نامرتب بریزید. با قلموی آشپزخانه کره آب شده را بر روی خمیر‌های رشته‌ای بمالید و در فری که از قبل گرم شده روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ دقیقه بپزید تا ترد و برشته شوند.
  • این پای را به صورت داغ سرو کنید.
 

 

۲. مرغ پخته پنیری

 
مرغ پنیری یکی دیگر از انواع غذا با مرغ است، غذایی سالم با تلفیقی از مواد اولیه کم چرب و لذیذ که ترکیبی از پنیر و خردل و یک لایه سوخاری برشته است.
 
 
 
مواد لازم
شیر کم چرب 1 قاشق غذاخوری
خردل 2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار کم چرب رنده شده 60 گرم
آرد ساده 3 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
سینه مرغ بدون استخوان و پوست 4 عدد

دستور تهیه:
 
  • شیر و خردل را درون یک کاسه مخلوط کنید. پنیر را نیز به همراه آرد و پیاز کوهی در یک بشقاب مخلوط نمایید.
  • مرغ را درون مخلوط شیر و خردل انداخته، با قلموی مخصوص آشپزخانه همه قسمت های آن را به صورت یکنواخت آغشته سازید.
  • سینه‌های مرغ را داخل مخلوط پنیر انداخته، بغلطانید و فشار دهید تا کاملا مواد به ان‌ها بچسبند.
  • مرغ‌ها را روی سینی فر بچینید و پنیر اضافه را روی آن‌ها بپاشید.
  • آن‌ها را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شده و هنگامیکه سیخ را درون آن فرو می‌کنید آب شفاف به بیرون تراوش کند و صورتی رنگ نباشد.
  • مرغ را داغ، به همره سیب زمینی با پوست پخته شده و سبزیجات تازه سرو نمایید.
 

 

۳. ریزوتوی مرغ طلایی

 
ریزوتوی با مرغ و برنج تهیه می‌شود که فقط برنج ریزوتو می‌تواند این غذا را به شکل کرمی و آبدار درآورد.

 
مواد لازم
روغن 2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان رنده شده 60 گرم
تره فرنگی حلقه شده 1 عدد
عصاره مرغ 2+3/4 پیمانه (1.5 لیتر)
ذرت کنسروی 200 گرم
بادام زمینی بی نمک تفت داده شده 60 گرم
فلفل دلمه ای زرد خرد شده 1 عدد
سینه مرغ بدون استخوان و پوست خرد شده 3 عدد
برنج دانه گرد 350 گرم
نمک، فلفل و زعفران به میزان لازم

دستور تهیه:
 
  • روغن و کره را داخل یک قابلمه حرارت دهید، تره فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به مدت ۱ دقیقه در آن سرخ کنید. مرغ را به آن اضافه کرده و بپزید، هم بزنید تا طلایی رنگ شود.
  • برنج دانه گرد را افزوده و هم بزنید، به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بپزید.
  • زعفران، نمک و فلفل را با مواد مخلوط کنید، عصاره مرغ را افزوده، درب قابلمه را ببندید و با حرارت کم بپزید. غذا را مرتب هم بزنید و حدود ۲۰ دقیقه بپزید تا برنج نرم شده و بیشتر مایع غذا را جذب کند. دقت کنید که ریزوتو نباید خشک باشد، بنابراین در صورت نیاز مقداری عصاره مرغ به آن بیفزایید.
  • ذرت، بادام زمینی و پنیر پارمزان رنده شده را به همراه نمک و فلفل به آن اضافه کرده و به صورت داغ سرو کنید.
 

 

۴. سالاد مرغ اندونزی

 
سالاد مرغ نیز یکی دیگر از انواع غذا با مرغ پخته است که سس تند بادام زمینی آن را می‌توان از یک روز قبل آماده کرده و در یخچال نگه داشت.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی بزرگ خرد شده 4 عدد
آناناس تازه مکعبی خرد شده 300 گرم
هویج رنده شده 2 عدد
جوانه لوبیا 175 گرم
پیازچه خرد شده 100 گرم
کدوی نواری خرد شده 1 عدد
ساقه کرفس نواری خرد شده 3 عدد
بادام زمینی بی نمک 175 گرم
سینه مرغ پخته و خرد شده 125 گرم
کره بادام زمینی 6 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 2 قاشق چایخوری
آبلیموی ترش 4 قاشق چایخوری
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
فلفل چیلی قرمز خرد شده 1 عدد

دستور تهیه:
 
  • سیب زمینی‌ها را داخل یک قابلمه آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. آن را آبکش کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.
  • سیب زمینی خنک شده را داخل کاسه سالاد بریزید.
  • آناناس، هویج، جوانه لوبیا، پیازچه، کدو، کرفس، بادام زمینی و تکه‌های مرغ را به سیب زمینی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • برای تهیه سس، کره بادام زمینی را داخل یک کاسه کوچک قرار داده، به آرامی سویا سس و روغن زیتون را به آن بیفزایید.
  • فلفل چیلی قرمز، روغن کنجد و آبلیمو را با مواد ترکیب کنید، خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • سس تند را روی سالاد ریخته و به آرامی هم بزنید تا تمامی مواد به آن آغشته شوند.
  • سالاد را با برش‌های لیمو تزیین کرده و بلافاصله سرو کنید.
 

مرغ یکی از مواد غذایی معروف در دنیاست که نقش مهمی در رژیم غذایی مردم ایفا می‌کند و به دلیل چربی پایینی که دارد برای رژیم‌های کم کالری غذایی مناسب است. غذا‌های ایرانی و خارجی بسیاری را می‌توان با گوشت مرغ درست کرد که در این مطلب چند نمونه از آن ارائه شد. اگر با دیگر انواع غذا با مرغ آشنایی دارید، طرز تهیه آن‌ها را می‌توانید در انتهای این صفحه در قسمت "ارسال نظر" با ما به اشتراک بگذارید.
 
 
 
 
فیروزه حدادی
 
 


:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه ی کیک تولد دخترانه

 

Image result for ‫کیک تولد دخترانه‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

پایه اغلب کیک‌هایی که برای مراسم‌ها استفاده می‌شود، یک کیک اسفنجی همراه با لایه‌هایی از خامه است، اما ظاهر این کیک‌ها بسته به اینکه در چه مراسمی سرو می‌شوند، متفاوت است. برای مثال انواع کیک تولد دخترانه در رنگ‌های صورتی، یاسی، قرمز و بنفش تهیه می‌شوند، این رنگ‌ها معمولا مورد پسند خانم‌ها در هر سنی است. از اینرو در ادامه طرز تهیه کیک اسفنجی شرح داده می‌شود و ایده‌هایی ساده برای تزیین زیبای این کیک‌ها برای تولدی دخترانه شرح داده خواهد شد. سعی می‌شود، روش‌های ارائه شده به گونه‌ای باشند که در منزل به سادگی بتوانید آن‌ها را انجام دهید.


طرز تهیه کیک تولد دخترانه

 

برای تهیه یک کیک اسفنجی برای هفت الی هشت نفر، به یک و نیم الی دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، نیاز است.

مواد لازم
تخم مرغ 6 عدد
آرد گندم 150 گرم معادل 6 قاشق سوپخوری
شکر 150 گرم معادل 6 قاشق سوپخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
خامه 300 گرم
پودر قند یا شکر آسیاب شده 4 قاشق سوپخوری


دستور تهیه

  1. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید.
  2. وانیل و شکر را به زرده ها اضافه کنید و آنقدر بهم بزنید تا سفید و سفت شود. به منظور تشخیص سفت شدن زردن، با قاشق مقداری از آن را بردارید، در این هنگام مایه باید کش بیاید.
  3. سفیده را با همزن برقی یا دستی آنقدر بزنید تا پف کرده، سفید شود و از ظرف بیرون نریزد.
  4. زرده و سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید.
  5. به سرعت آرد را به مایه کیک اضافه کرده و به آرامی بهم بزنید تا تمام مواد مخلوط شوند.
  6. یک قالب را کاملا چرب کنید و سپس مایه کیک را در آن بریزید. توجه داشته باشید که باید سه الی چهار سانتیمتر از سر قالب خالی باشه تا کیک پس از پف کردن از قالب بیرون نریزد.
  7. فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و کیک را به مدت یک ساعت روی اولین پنجره از سمت پایین قرار دهید.
  8. پس از این مدت درب فر را باز کنید و یک چنگال در کیک فرو کنید، اگر کیک به چنگال نچسبید آماده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید. در غیر اینصورت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دیگر نیز کیک را در فر بگذارید.
  9. کیک را از فر خارج کنید و در قالب باقی بگذارید تا سرد شود، سپس با چاقو کیک را از قالب جدا کنید و در یک ظرف مناسب برگردانید.
  10. کیک را از ارتفاع به دو الی سه قسمت تقسیم کنید.
  11. خامه را با خاکه قند و وانیل مخلوط کنید، سپس ظرف حاوی خاکه قند و خامه را در ظرف دیگری قرار دهید که با یخ پر کرده‌اید و آنقدر خامه را بهم بزنید تا فرم بگیرید و اگر با چنگال روی آن خط بیندازید، رد آن محو نشود. توجه داشته باشید که اگر خامه را بیشتر بزنید به کره تبدیل خواهد شد.
  12. مقداری از خامه را روی هر سطح کیک بزنید و لایه‌ها را مجددا روی یکدیگر بچینید. در صورت تمایل پس از آنکه خامه را روی سطح هر لایه پخش کردید، می‌توانید مقداری گردوی خرد شده یا کمپوت نیز روی خامه قرار دهید. سطح کیک را نیز با خامه پوشش دهید.

    طرز تهیه کیک تولد دخترانه در منزل

  13. مابقی خامه را نیز برای پوشش دیواره آن استفاده کنید.

    کیک تولد دخترانه

  14. اکنون خامه را روی سطح کیک کاملا پخش کنید.

    طرز تهیه کیک تولد دخترانه

  15. اکنون اضافه‌های خامه را بردارید تا سطح کیک کاملا یکدست شود.

    تزیین کیک تولد دخترانه


چند نکته:

  • حتما فر را از قبل گرم کنید.
  • پس از آنکه سفیده تخم مرغ زده شده را به مایه کیک اضافه کردید، زیاد بهم نزنید زیرا پف کیک از بین خواهد رفت.
  • برای آنکه کیک طعم بهتری داشته باشد، پس از آنکه در هر لایه از خامه استفاده کردید، مقداری میوه خرد شده نیز روی آن بچینید. برای این منظور می‌توانید از موز، توت فرنگی، کمپوت آناناس و ... استفاده کند. توجه داشته باشید که میوه‌ها باید سالم باشند.


تزیین کیک تولد دخترانه

 
اکنون یک کیک اسفنجی خامه‌ای را تهیه کرده‌اید، تنها کاری که در این مرحله به آن نیاز دارید تزیین کیک تولید به شیوه‌ای دخترانه است. در ادامه روش‌هایی ساده که به راحتی در منزل قابل اجرا هستند را برای این منظور شرح می‌دهیم.
همانطور که پیش‌تر ذکر شد، مابین لایه‌های کیک تولد دخترانه را خامه قرار می‌دهید، برای پوشاندن سطح کیک‌ می‌توانید از رنگ‌های صورتی، یاسی و بنفش استفاده کنید. با استفاده از یک رنگ مجاز خوراکی، خامه‌ای که برای روی کیک استفاده می‌کنید را رنگ کنید و سطح کیک را با آن پوشانده و صاف کنید. برای مقداری از خامه از رنگ دیگری استفاده کنید و سپس آن را در قیف بریزید و با یک ماسوله مناسب اشکالی مانند شکوفه و ... را روی کیک ترسیم کنید. علاوه بر این، بعد از آنکه خامه را روی سطح کیک کاملا مسطح کردید، می‌توانید از شکلات‌های رنگی که به شکل‌های مختلفی در بازار موجود است نیز برای تزیین استفاده کنید.
 
 

طرز تهیه کیک تولد دخترانه جدید,طرز تهیه کیک تولد دخترانه باربی,طرز تهيه كيك تولد دخترانه,طرز تهیه کیک تولد دختر بچه,طرز تهیه ی کیک تولد دخترانه,طرز پخت کیک تولد دخترانه,روش تهیه کیک تولد دخترانه,طرز تهیه کیک تولد دختر,طرز تهیه کیک تولد خانگی دخترانه,طرز تهیه کیک تولد شکلاتی دخترانه,کیک تولد دخترانه جوان,کیک تولد دخترانه بزرگسال,کیک تولد دخترانه جدید,کیک تولد دخترانه نوجوان,کیک تولد دخترانه شیک,کیک تولد دخترانه نوجوان ساده



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر اماده

 

Image result for ‫پیتزا خانگی‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

 
 
به منظور تهیه ۵۰۰ گرم خمیر پیتزا که حدودا برای دو الی سه پیتزا کافی است، به یک و نیم الی دو ساعت زمان و مواد اولیه زیر احتیاج خواهید داشت.
 
 
 
مواد لازم
شیر یک لیوان
روغن نصف لیوان
خمیر مایه یک قاشق سوپخوری
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
آرد سفید 2 و نیم الی 3 لیوان
نمک یک قاشق چایخوری
 
 
 
نکته:
  • به جای روغن مایع از کره ذوب شده یا روغن زیتون نیز می‌توان استفاده کرد.

 

 

دستور تهیه خمیر

  1. مایه خمیر، بکینگ پودر و نمک را در شیر حل کنید.
  2. سپس روغن را نیز به مواد اضافه کنید.
  3. آرد را به تدریج اضافه کنید و بهم بزنید اینکار را ادامه دهید تا خمیر به دست نچسبد. ممکن است به مقدار کمتر یا بیشتر از آنچه که یاد شده، به آرد نیاز باشد.
  4. خمیر را به مدت پنج دقیقه کاملا ورز دهید. سپس آن را در یک ظرف بگذارید، روی آن را بپوشانید و به مدت یک الی دو ساعت استراحت دهید.

 

 

طرز تهیه پیتزا خانگی با گوشت و قارچ

 
 
به منظور تهیه این پیتزا برای پنج الی هشت نفر، به دو ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه می‌بینید، نیاز است.
 
 
 
مواد لازم
خمیر پیتزا 500 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
قارچ 250 الی 200 گرم
پیاز یک عدد
نمک، فلفل، آویشن و پنیر پیتزا به میزان لازم
 
 
 
 
 

شیوه طبخ پیتزا گوشت و قارچ

 
  1. پیاز را ریز خرد کنید و همراه با گوشت چرخ کرده و یک الی دو لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا آب آن تبخیر شود و گوشت کاملا بپزد.
  2. مقداری روغن، نمک و فلفل به گوشت اضافه کرده و کمی آن را تفت دهید.
  3. قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کنید و آب را بگیرید. برای این منظور قارچ‌های خرد شده را روی حرارت قرار دهید تا آب آن تبخیر شود. برای حرارت دادن قارچ‌ها از ظرف تفلون استفاده نکنید، زیرا ظروف تفلون اگر بدون روغن در معرض حرارت قرار بگیرند، آسیب خواهند دید.
  4. ظرف مناسب فر که کمی عمق داشته باشد را چرب کنید.
  5. خمیر پیتزا را پهن کنید تا قطر آن به نیم سانتیمتر برسد و در ظرف قرار دهید.
  6. مقداری پودر آویشن روی خمیر بپاشید.
  7. مقداری سس پیتزا روی خمیر بزنید.
  8. گوشت را به  پیتزا اضافه کنید.
  9. سپس قارچ‌ها را نیز روی سطح پیتزا قرار دهید.
  10. در لایه آخر پنیر پیتزا را اضافه کنید.
  11. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و پیتزا را در طبقه وسط به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید. بعد از این مدت اگر نان پیتزا پخته شده بود، غذا حاضر است. طرز تهیه پیتزا خانگی به همین راحتی بود.

چند نکته:

  • گاهی از فلفل دلمه‌ای، حلقه‌های پیاز، گوجه فرنگی و زیتون بدون هسته نیز در این پیتزا استفاده می‌شود.
  • اگر تمایل دارید که از سوسیس و کالباس برای تهیه پیتزا استفاده کنید، گوشت چرخ کرده را با یک و نیم لیوان کالباس خرد شده و همین مقدار سوسیس حلقه شده جایگزین کنید.

نحوه تهیه سس پیتزا

 
برای تهیه سس پیتزایی که در طرز تهیه پیتزا خانگی ذکر شد، به حدود ۱۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهد بود.

 
مواد لازم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوچخوری
سرکه خانگی 2 قاشق سوپخوری
روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
شکر نصف قاشق سوپخوری
ادویه یک قاشق مرباخوری
سیر رنده شده یک الی دو حبه
نمک و فلفل به میزان لازم
 

 

 

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که سس یکی دو جوش زد، آماده است. اجازه دهید تا سس پیتزا در محیط آشپزخانه سرد شود، سپس آن را برای تهیه پیتزا استفاده کنید.

 

 

 

طرز تهیه پیتزای پنیر خانگی

 
به منظور تهیه این پیتزا برای پنج الی هشت نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر شده است، احتیاج دارید.
 
مواد لازم
خمیر پیتزا 500 گرم
گوجه فرنگی 500 گرم
پنیر 300 الی 400 گرم
جعفری یا ترخان خرد شده دو قاشق سوپخوری
نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم
 
نکته:
  •  در صورت تمایل می‌توانید به جای گوجه فرنگی از سس پیتزا نیز استفاده کنید.

شیوه طبخ پیتزای پنیر

  1. گوجه فرنگی ها را در آب جوش قرار دهید و پوست آن را بگیرید. دانه های گوجه را بگیرید و گوشت آن را خرد کنید.
  2. خمیر را همانند روش قبل در ظرف مخصوص فر قرار دهید.
  3. گوجه‌های خرد شده را به خمیر اضافه کرده و مقداری نمک، فلفل و آویشن بپاشید.
  4. در آخر مقداری جعفری خرد شده اضافه کنید و سطح پیتزا را با پنیر بپوشانید.
  5. فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و پیتزا را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فر بگذارید، بعد از این مدت اگر خمیر کاملا پخته بود، غذا حاضر است.

نکته:

  • اگر به فر دسترسی ندارید، یک ماهیتابه نچسب را چرب کنید و خمیر را در آن پهن کنید، به طوریکه مقدار کمی از دیواره ماهیتابه را نیز بپوشاند. سپس به ترتیب یاد شده، مواد را به خمیر اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید و آن را روی حرات ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید و از یک شعله پخش کن نیز استفاده نمایید. حدود ۴۰ الی ۶۰ دقیقه برای آماده شدن پیتزا کافی خواهد بود.
اینکه در پیتزا از چه موادی استفاده کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین سعی کنید با خلاقیت خودتان پیتزا‌های متنوعی که با سلیقه شما و عزیزانتان کاملا هماهنگ باشند، تهیه کنید. اکنون شما طرز تهیه پیتزا خانگی را می‌دانید و به راحتی می‌توانید هر نوع پیتزایی را تهیه کنید.
 
 

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر,طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر,طرز تهیه پیتزا خانگی در فر,طرز تهیه پیتزا خانگی با توستر,طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر اماده,طرز تهیه پیتزا خانگی با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه پیتزا خانگی با سوسیس,طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه,طرز تهیه ی پیتزا خانگی در توستر,پیتزا خانگی بدون فر,پیتزا خانگی با مرغ,پیتزا خانگی ساده,پیتزا خانگی در فر,پیتزا خانگی با فر,پیتزا خانگی با خمیر آماده,پیتزا خانگی با گوشت چرخ کرده,پیتزا خانگی مرغ



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه شیر ماهی کبابی

 

Image result for ‫شیر ماهی سرخ شده‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

طرز تهیه شیر ماهی سرخ شده

 
 
به منظور تهیه این نوع ماهی برای دو نفر، به یک ساعت و ربع زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.
 
 
 
مواد لازم
فیله ماهی شیر 500 الی 600 گرم
آرد گندم 6 قاشق غذاخوری
پودر سیر نصف قشق چایخوری
زردچوبه یک قاشق چایخوری سرخالی
نمک و فلفل به میزان لازم
 
 
 
دستور تهیه:
  1. آرد، پودر سیر، زردچوبه، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. اجازه دهید یخ فیله‌ها آب شود.
  3. سپس ماهی‌ها را به طور کامل به آرد آغشته کنید تا گوشت ماهی مشخص نباشد. وقتی که یخ ماهی باز شد، رطوبت موجود در آن باعث می‌شود که مواد پودری به سطح ماهی بچسبند. اگر از فیله تازه استفاده می‌کنید، آن را بشویید در آبکش قرار دهید و وقتی آب اضافی آن رفت، اما هنوز رطوبت داشت آن را به مواد پودری آغشته کنید.
  4. مقداری روغن را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.
  5. ماهی‌ها را در ماهیتابه قرار دهید و روی حرارت ملایم اجاز دهید که ماهی کاملا بپزد. توجه کنید که نباید درب ماهیتابه را ببندید، زیرا باعث خمیر شدن آرد خواهد شد.

 

 

 طرز تهیه شیر ماهی در فر

 
 
به منظور تهیه این نوع ماهی برای سه الی چهار نفر، به یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، احتیاج دارید.
 
 
 
مواد لازم
فیله ماهی شیر یک کیلو و 250 گرم
روغن زیتون نصف لیوان
آبلیمو نصف لیوان
نمک و فلفل به میزان لازم
 
 
 
نکته: ‌می‌توانید روغن زیتون را با ۱۰۰ گرم کره جایگزین کنید.
 
 
شیوه طبخ:
  1. آبلیمو، روغن زیتون و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. فیله‌های ماهی شیر را کاملا به این سس آغشته کنید.
  3. یک سینی فر را چرب کرده و فیله‌های را در آن بچینید و مقداری از سس را مجددا روی ماهی‌ها بزنید.
  4. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و ماهی را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.
  5. ماهی را در دیس بکشید و مقداری پوره سیب زمینی را کنار آن قرار دهید و از کمی جعفری خرد شده نیز برای تزیین غذا استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه سالاد شیر ماهی

 
 
این سالاد طرز تهیه شیر ماهی به روشی ساده است که به منظور آماده کردن آن برای دو نفر، به یک ساعت زمان (این مدت شامل زمانی که برای مزه دار کردن ماهی نیاز است، نمی‌شود) و مواد اولیه زیر احتیاح دارید.

 
مواد لازم
فیله ماهی شیر 500 گرم
ساقه کرفس 2 عدد هرکدام به طول 20 سانتیمتر
پیازچه 5 الی 6 عدد
گریپ فروت یک عدد
برگ کاهو  8 الی 10 عدد متوسط
آبلیمو 2 الی 3 قاشق غذاخوری
تربچه 5 الی 6 عدد
زیتون بدون هسته 6 الی 7 عدد
فلفل دلمه ای خرد شده دو قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه متوسط
شوید 8 الی 10 ساقه
روغن زیتون 50 میلی لیتر
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
 

 

 

نکته: اگر به جای فیله از ماهی شیر استفاده می‌کنید، به یک کیلوگرم ماهی نیاز خواهید داشت. استخوان ماهی را باید جدا کنید، برای اینکار ابتدا ماهی را از قیمت کمر برش بزنید و در عق فرو روید تا به استخوان آن برسید، سپس قسمت بالا و پایین استخوان را برش زده و جدا کنید. سپس پوست ماهی را گرفته و قسمت‌های اضافی را دور بیندازید. در ادامه ماهی را بشویید.

 

شیوه آماده سازی سالاد:

  1. ماهی را به صورت مکعب‌های دو سانتی متری برش بزنید. برای این منظور از چاقوی تیز استفاده کنید، همچنین گوشت ماهی باید کاملا سرد باشد، به این ترتیب هنگام برش زدن له نخواهد شد.
  2. ساقه کرفس را از برگ آن جدا کنید.
  3. آب نصف گریپ فروت، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، ساقه کرفس خرد شده، سیر له شده، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. تکه‌های ماهی را به این سس آغشته کرده و درب ظرف را بپوشانید و به مدت دو الی سه ساعت در یخچال استراحت دهید.
  4. زمانی که ماهی‌ها مزه دار شد، آن‌ها را از سس خارج و ساقه‌های شوید و سیر را از آن جدا کنید.
  5. حدود ۲۰ میلی لیتر از روغن زیتون را به فیله‌های ماهی اضافه کرده و چنگ بزنید.
  6. مقداری روغن را در یک ماهیتابه گرم و ماهی را در آن سرخ کنید. توجه داشته باشید که تمام اطراف فیله‌ها طلایی شوند.
  7. برگ‌های شوید را نیز خرد نمایید.
  8. مابقی آبلیمو، روغن زیتون و گریپ فروت را با برگ شوید، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود.
  9. زیتون‌ها و پیازچه‌ها را حلقه‌ای خرد کرده و در یک ظرف بریزید.
  10. کرفس را از طول به دو نیم تقسیم و ریز خرد کنید و به سالاد بیفزایید.
  11. فلفل دلمه‌ای و تربچه خرد شده را نیز به سایر مواد اضافه نمایید.
  12. ماهی و سس سالاد را نیز به مابقی مواد اضافه کنید و سالاد کمی استراحت دهید تا اجزای آن مزه دار شوند.
  13. ۱۰ دقیقه قبل از سرو سالاد، برگ‌های کاهو را خرد کرده و به سالاد اضافه کنید.

این سه شیوه طرز تهیه شیر ماهی با ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ است و از میل کردن آن لذت خواهید برد. همانطور که می‌دانید گوشت سفید برای سلامتی بسیار مفید است و با شیوه‌های یاد شده می‌توانید این گوشت را به گونه‌ای طبخ کنید که بوی نامطبوع ماهی را نداشته باشد. ماهی خواص بسیاری دارد و می‌تواند کمبود ویتامین D را جبران کند، از اینرو سعی کنید این ماده غذایی ارزشمند را به سفره‌های خود بیاورید.
 
 

طرز تهیه شیر ماهی سرخ شده,طرز تهیه شیر ماهی در فر,طرز تهیه شیر ماهی سوخاری,طرز تهیه شیر ماهی مجلسی,طرز تهیه شیر ماهی کبابی,طرز پخت شیر ماهی,طرز تهیه ماهی شیر پفکی,طرز تهیه ماهی شیر سرخ کرده,طرز پخت شیر ماهی جنوب,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير در فر,طرز پخت ماهي شير در فر,روش پخت شیر ماهی در فر,روش تهیه ماهی شیر در فر,نحوه پخت ماهی شیر در فر,طرز تهیه ماهی شیر شکم پر در فر



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

غذا با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

 

Image result for ‫سیب زمینی‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

انواع غذا با سیب زمینی

 

۱. پف طلایی


در تهیه پف طلایی گوشت چرخ کرده همراه پیاز، هویج، سبزی‌های معطر و گوجه فرنگی پخته شده و روی آن با لایه‌ای از پوره سیب زمینی پوشیده و طلایی می‌شود.
 
 
 
مواد لازم
گوشت چرخ کرده کم چرب 750 گرم
روغن  3 قاشق غذاخوری
سیب زمینی بدون پوست خرد شده به قطعات 2.5 سانتیمتری 500 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
سیر له شده 2 حبه
قارچ ورقه شده 175 گرم
کنسرو سس کاری تیکا ماسالا 283 گرم
آب 1/2 پیمانه
گوجه فرنگی نازک خرد شده 3 عدد
اسفناج  125 گرم
نمک به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. گوشت را در یک قابلمه چدنی بریزید و آن را بدون روغن اضافی به آرامی بپزید. آن را مرتب هم بزنید تا رنگش تغییر کند.
  2. هویج، پیاز و سیر را به گوشت اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه به پختن ادامه دهید. آرد را روی مواد ریخته و ۱ دقیقه یا بیشتر با مواد روی حرارت مخلوط کنید.
  3. عصاره گوشت و گوجه فرنگی را اضافه کرده و اجازه دهید مواد به جوش آیند.
  4. در همین فاصله سس وستیشر، سبزی‌ها و ادویه جات غذا را اضافه کنید و اجازه دهید ۲۵ دقیقه با درب بسته روی حرارت ملایم بجوشد.
  5. سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه آب جوش و نمک بپزید تا نرم شوند. پس از آبکش کردن آن‌ها را کوبیده و پوره کنید. مارگارین، شیر، نمک و فلفل را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را داخل یک قیف یا ماسوره ستاره‌ای شکل بزرگ بریزید.
  6. قارچ را به مخلوط گوشت اضافه کنید. مواد را هم بزنید و آن را داخل یک ظرف پیرکس کم عمق بریزید.
  7. پوره سیب زمینی را به طور یکنواخت با قیف به صورت نواری و تزیینی روی مخلوط گوشت بریزید و غذا را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت حدود ۳۰ دقیقه در فری که از قبل گرم شده، بپزید تا سطح رویی سیب زمینی طلایی شود.

 

۲. مافین سیب زمینی

مافین سیب زمینی یکی دیگر از انواع غذا با سیب زمینی است که بافت بسیار نرمی دارد و مانند سوفله در فر پف می‌کند. این غذا بهتر است به صورت داغ مصرف شود.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی نگینی خرد شده 175 گرم
آرد بکینگ پودردار 75 گرم
شکر قهوه ای نرم 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
خمیر مایه 125 گرم
تخم مرغ 4 عدد

دستور تهیه:
  1. ۱۲ عدد قالب یک نفره کیک مافین را کمی چرب کنید.
  2. سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را در یک قابلمه آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکش کرده و خوب له کنید تا کاملا صاف شوند.
  3. آرد، شکر، بکینگ پودر، مخمر و زرده‌های تخم مرغ را به سیب زمینی افزوده و خوب مخلوط کنید.
  4. در یک کاسه تمیز، سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کاملا پف کرده و سفت شوند. سپس با قاشق فلزی آن را آرام به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید تا کاملا با آن ترکیب شود.
  5. خمیر را داخل قالب‌های کیک بریزید و قالب‌ها را در فری گرم شده روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا بپزند.
  6. سپس درجه فر را به ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تغییر دهید و ۱۰-۷ دقیقه دیگر صبر کنید تا مافین‌ها خوب پف کنند.
  7. مافین سیب زمینی را از قالب درآورده و به صورت داغ سرو کنید.

 

۳. ناکی سیب زمینی

ناکی سیب زمینی با اسفناج و جوز هندی مزه دار و به همراه سس گوجه فرنگی و ریحان سرو می‌شود.
 
 
 
مواد لازم
سیب زمینی 450 گرم
اسفناج 75 گرم
کره 25 گرم
تخم مرغ زده شده 1 عدد
آرد ساده 150 گرم
سیر له شده 1 حبه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خرد شده 225 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
سرکه  6 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. سیب زمینی‌ها را با پوست در یک قابلمه آب جوش و نمک به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را آبکش کرده و داخل یک کاسه بریزید.
  2. اسفناج‌ها را در یک قابلمه حدود ۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی پهن کنید تا آب آن‌ها کشیده شود. پس از خنک شدن آن‌ها را ریز خرد کرده و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.
  3. کره، تخم مرغ و نیمی از آرد را به مخلوط سیب زمینی و اسفناج افزوده و خوب مخلوط کنید. پس از آن بقیه آرد را به آرامی افزوده و خمیر را ورز دهید تا کاملا نرم و صاف شود.
  4. دست خود را به آرد آغشته کنید و خمیر را به صورت یک طناب نازک لوله کنید و آن را به اندازه ۲ سانتیمتر ببرید. سپس وسط هر قطعه خمیر را با فشار انگشت، گود کنید و دور تا دور خمیر‌ها را گرد کنید. روی آن‌ها را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.
  5. برای تهیه سس غذا، روغن را در یک تابه گرم کنید و موسیر را به مدت ۵ دقیقه در آن تفت دهید. رب گوجه فرنگی، ریحان، گوجه فرنگی خرد شده، شکر، نمک و فلفل را اضافه کنید. پس از اینکه سس به جوش آمد، آن را به مدت ۲۰ دقیقه آرام بجوشانید.
  6. خمیر‌های ناکی را داخل یک قابلمه آب جوش با کمی نمک بریزید و ۳-۲ دقیقه خوب بپزید تا خمیر‌ها روی سطح قابلمه بالا بیایند. سپس آن‌ها را از آب درآورید، خوب آبکش کنید و به ظرف پذیرایی منتقل کنید.
  7. روی ناکی‌ها را با سس گوجه فرنگی تزیین کرده و میل نمایید.

 

۴. کوکوی قالبی سیب زمینی و گردو

یکی دیگر از انواع غذا با سیب زمینی، کوکوی قالبی است. این کوکو با پنیر، سبزی‌های معطر، ادویه، بادام زمینی و گردو طعم دار می‌شود.

 
مواد لازم
سیب زمینی نگینی خرد شده 225 گرم
گردو 225 گرم
بادام هندی 225 گرم
پیاز خیلی ریز خرد شده 1 عدد
سیر له شده 2 حبه
قارچ خرد شده 125 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ زده شده 4 عدد
پنیر نرم و پرچرب 125 گرم
پنیر پارمزان رنده شده 60 گرم
گوجه فرنگی بدون پوست 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سرکه 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:
  1. کف یک قالب نان یک لیتری را چرب کرده و تمام سطح آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. سیب زمینی را در یک قابلمه آب جوش با کمی نمک پخته، سپس آبکش کنید و خوب بکوبید.
  3. گردو و بادام هندی را با چاقو، ریز خرد کنید یا در غذاساز بریزید، سپس پیاز، سیر و قارچ را با آن مخلوط کنید. کره را در تابه ذوب کرده و مخلوط گردو و بادام هندی را به مدت ۷-۵ دقیقه در کره تفت دهید. سبزی‌ها و ادویه‌ها را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. تخم مرغ را هم زده و همراه با پنیر و سیب زمینی به مواد اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید.
  4. مخلوط را داخل قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید، با دست روی آن را محکم فشار دهیدو سپس آن را در فر گرم شده روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت یک ساعت قرار دهید تا پخته و سفت شود و خودش را بگیرد.
  5. برای تهیه سس، گوجه فرنگی خرد شده، سرکه، شکر و رب گوجه فرنگی را در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید روی حرارت متوسط به جوش آید. سس را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید تا حجم گوجه فرنگی‌ها کم شود، سپس با فشار پشت یک قاشق آن را از صافی رد کرده یا در غذاساز بریزید تا صاف و یکدست شود.
  6. غذا را از فر خارج کرده، برش بزنید و با سس گوجه فرنگی میل کنید.

 

 
 

غذا با سیب زمینی و قارچ,غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سیب زمینی و گوجه,غذا با سیب زمینی شیرین,غذا با سیب زمینی و پیاز,غذا با سیب زمینی سرخ کرده,غذا با سیب زمینی پخته شده,غذا با سيب زميني و قارچ,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر,غذا با سیب زمینی و قارچ و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی پخته و قارچ,انواع غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,تهیه غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا,غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده بدون فر,غذایی با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با سيب زميني و گوشت چرخ كرده,غذا با سیب زمینی پخته و گوشت چرخ کرده,انواع غذا با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده,غذا با پوره سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

 
 


:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

خورش قیمه مجلسی خوشمزه

 

Image result for ‫خورش قیمه‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه سیب زمینی

 
به منظور تهیه این غذا برای شش الی هشت نفر، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهد بود.

مواد لازم
گوشت 750 گرم
پیاز 3 عدد متوسط
لپه 100 گرم
سیب زمینی 750 گرم
رب گوجه فرنگی 2 الی 3 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی 6 ال 8 عدد
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

چند نکته:

  • برای این خورشت از گوشت مغزران گوسفند یا گوساله استفاده کنید.
  • رنگ رب گوجه فرنگی‌ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین احتمال دارد به میزان بیشتر یا کمتری از رب نیاز داشته باشید.
  • این خورشت همراه با پلو سرو می‌شود. برای شش الی هشت نفر به یک کیلو و دویست و پنجاه گرم الی یک کیلو و نیم برنج نیاز است. برنج را حتما از چند ساعت قبل در آب و مقداری نمک خیس کنید.
  • معمولا به تعداد نفرات،‌ لیموعمانی در نظر گرفته می‌شود، به عبارت دیگر برای به ازای هر نفر یک لیموعمانی به غذا اضافه می‌کنند.
  • لپه را پاک کنید و حداقل از پنج الی شش ساعت قبل خیس کرده و چند مرتبه آب آن را عوض کنید.

 

طرز تهیه خورش قیمه سیب زمینی

 
  1. ابتدا گوشت را خرد کرده و بشویید. برای اینکه آب اضافی آن گرفته شود، تکه های گوشت را در آبکش قرار دهید و به مدتی به حال خود رها کنید.
  2. پیازها را نگینی خرد کنید. سپس آنها را سرخ نمایید تا طلایی شوند.
  3. لپه را در آبکش بریزید تا آب آن برود. سپس کاملا بشویید و پس از آنکه پیاز سرخ شد، لپه را اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  4. سپس گوشت را اضافه کنید. در این مرحله حرارت حتما باید ملایم باشد. تکه‌های گوشت را تفت دهید تا آب آن گرفته شود.
  5. سه لیوان آب به خورشت اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت کاملا بپزد.
  6. لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آب خیس کنید.
  7. در فاصله‌ای که گوشت‌ها پخته می‌شوند، به سراغ سیب زمینی‌ها بروید. سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و خلال کنید، می‌توانید به هر شکل دلخواه دیگر مانند ستاره و ... نیز برش بزیند. آن‌ها را بشویید و همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا یک جوش بخورد. سپس در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید. اکنون سیب زمینی‌ها را سرخ کنید.
  8. سپس رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به خورشت اضافه کنید.
  9. آب لیموعمانی را دور بریزید و پس از آنکه خورش قیمه سیب زمینی جا افتاد، به آن اضافه کنید. پس از پنج الی ۱۰ دقیقه خورشت آماده است.
  10. برای سرو خورشت با سیب زمینی دو روش وجود دارد، می‌توانید سیب زمینی را با خورشت یکی دو جوش بدهید یا اینکه هنگام سرو خورشت را در ظرف بکشید و روی آن مقداری سیب زمینی سرخ شده قرار دهید.
غذا حاضر است و می‌توانید آن را سرو کنید. اگر برای میهمانی و مجالس خورشت قیمه را سرو می‌کنید، مقداری پلو زعفرانی درست کنید و پس از آنکه چلو را در دیس کشیدید، روی آن را با پلو زعفرانی تزیین کنید.
 

چند نکته:

  • تفت دادن لپه باعث می‌شود که در طول مدت پخت، لپه شکل خود را حفظ کرده و متلاشی نشود.
  • حتما لیموعمانی را از قبل خیس کنید، وگرنه طعم خورشت را تلخ خواهد کرد.
  • در صورتی که در مراحل پخت آب خورشت کم بود می‌توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
  • گاهی این خورشت با مرغ نیز تهیه می‌شود. برای این منظور مرغ را خرد کرده و بشویید. سپس در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود. مرغ را همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا یکی دو جوش بزند، سپس آن را از آبکش رد کنید. در ادامه مرغ را مانند گوشت در مرحله چهارم با پیاز و لپه سرخ نمایید.
  • گاهی از پودر لیموعمانی به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. در این صورت مقدار کمی پودر لیمو استفاده کنید، وگرنه غذا تلخ خواهد شد.
  • اگر سیب زمینی را پس از سرخ شدن به خورشت اضافه می‌کنید تا یکی دو جوش بزند، قبل از سرخ کردن نیازی نیست که بجوشانید. یکی دو جوش زدن سیب زمینی قبل از سرخ کردن آن، باعث می‌شود مغز آن خام نباشد و وقتی که شما آن را به خورشت اضافه می‌کنید تا بجوشد، نیازی به این کار نیست.

خورش قیمه سیب زمینی غذایی محبوب است که تقریبا همه از میل کردن آن لذت می‌برند. در کنار این غذا معمولا ترشی از جمله ترشی لیته یا انواع سالاد مانند سالاد شیرازی سرو می‌شود.
 
 

خورش قیمه برای 4 نفر,خورش قیمه برای 10 نفر,خورش قیمه مجلسی,خورش قیمه بدون گوشت,خورش قیمه مجلسی خوشمزه,خورش قیمه جوادجوادی,خورش قیمه برای ۴ نفر,طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه خورش قیمه نذری,طرز تهیه خورش قیمه مجلسی,طرز تهیه خورش قیمه برای 6 نفر,طرز تهیه خورش قیمه در آرام پز,طرز تهیه خورش قیمه با مرغ,طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه,طرز تهیه خورش قیمه آلو,طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده قلقلی,طرز تهیه خورش قیمه نذری برای 100 نفر



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

 

Image result for ‫کباب کوبیده‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

در میان کباب‌های ایرانی، کباب کوبیده محبوبیت ویژه‌ای دارد و تقریبا نمی‌توان فردی را یافت که از میل کردن این غذا لذت نبرد. اگرچه کباب کوبیده گوسفندی به سادگی آماده می‌شود، اما کباب کردن آن روی منقل به گونه‌ای که از سیخ جدا نشود، کمی دشوار است.


مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده گوسفندی

به منظور تهیه این کباب سنتی ایرانی برای چهار الی پنج نفر، به دو الی سه ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، نیاز دارید.

مواد لازم
گوشت گوسفند یک کیلوگرم
پیاز 2 الی 3 عدد
گوجه فرنگی، نمک و فلفل به میزان لازم


نکته: از گوشت سردست یا قلوه گاه گوسفند استفاده کنید. اگر قلوه گاه را انتخاب کردید، طرز تهیه آن کمی متفاوت خواهد شد که در ادامه به آن اشاره می شود.


طرز تهیه کباب کوبیده گوسفندی

  1. پیاز را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. برای این منظور پیاز را در یک پارچه نخی تمیز یا الک گذاشته و با دست فشار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود.
  2. اکنون پیاز، گوشت، نمک و فلفل را مخلوط کنید. به مدت چند دقیقه گوشت را ورز دهید.
  3. اگر پس از ورز دادن، گوشت گرم شده بود، آن را حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  4. یک کاسه آب کنار دست خود قرار دهید و دست خود را با آن مرطوب کنید. سپس مقداری از مایه گوشت را بردارید و به سیخ بگیرید. مایه را روی سیخ قرار دهید و با حرکت دست به سمت بالا و پایین آن را روی سیخ پهن کنید، در حین اینکار چندین مرتبه لبه‌های کار را دوباره روی سیخ برگردانید. اینکار را تکرار کنید تا گوشت روی سیخ پهن شده و به آن بچسبد.

  5. برای کباب کردن به آتش نیاز دارید. آتش را روشن کنید و زمانی که کاملا گرفت، سطح آن را در منقل مسطح کنید تا کباب‌ها به طور یکسان حرارت ببینند. سیخ‌ها را روی منقل بچینید و مرتب آن‌ها را زیرورو کرده و آتش را باد بزنید. زمانی که گوشت خودش را گرفت، دیگر نیازی نیست آتش را باد بزنید.
  6. کباب‌ها را تا زمانی که بپزند، دائما زیرورو کنید تا دو طرف آن یکنواخت بپزد وگرنه گوشت از سیخ جدا خواهد شد.
  7. گوجه زمانی کمی برای کباب شدن نیاز دارد، بنابراین در اواخر پخت کباب‌ها گوجه را روی منقل قرار دهید. در صورت تمایل مابین گوجه فلفل سبز نیز به سیخ بکشید و کباب کنید.
  8. پس از آنکه کباب آماده شد، آن را در بین نان و در ظرف قرار دهید و مقداری سماق کوبیده روی آن بپاشید. هنگامی که کباب‌ها کمی از حرارت افتاد، ابتدا و انتهای کباب را با دست از سیخ آزاد کنید و سپس بین نان قرار دهید، یک دست را روی نان بگذارید و اندکی فشار دهید و با دست دیگر سیخ را بیرون بیاورید.

کباب کوبیده گوسفندی آماده است، دور آن را با گوجه کبابی، جعفری خرد شده، خیار شور وغیره تزیین کرده و سرو نمایید.

چند نکته:

  • آب پیاز را کاملا بگیرید، در غیر اینصورت گوشت هنگام کباب کردن از سیخ جدا می‌شود.
  • کباب‌ها را دائما روی منقل بچرخانید تا دو طرف کباب‌ها به یک اندازه پخته شود. در صورتی که یک طرف کباب‌ها سریعتر بپزند، هنگام زیرورو کردن سیخ ها، کباب از سیخ جدا خواهد شد.
  • گوشت قلوگاه گوسفند بسیار چرب است. در صورتی که کباب را از این گوشت تهیه کردید، برای آنکه هنگام کباب کردن گوشت از سیخ جدا نشود، قبل از سیخ گرفتن کباب، به گوشت دو عدد تخم مرغ اضافه کنید.

اگر آب پیاز را کاملا گرفته باشید و کباب را در فواصل زمانی کوتاه روی منقل بچرخانید، مطمئن باشید که هنگامی کباب کردن گوشت از سیخ جدا نخواهد شد.

 

کباب کوبیده در فر

 
در زندگی آپارتمان نشینی امروز کمتر امکان برپا کردن آتش در منقل برای کباب درست کردن وجود دارد، اما نگران نباشید، زیرا می‌توانید کباب کوبیده گوسفندی را بدون نیاز به منقل و با استفاده از فر تهیه کنید. برای آنکه این غذا را در فر اجاق گاز تهیه کنید، به شیوه زیر عمل کنید.
  1. باید سیخ‌ها را در سینی فر بچینید.
  2. فر را از قبل با حرارت ۲۴۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  3. سینی را در قسمتی که شعله فر در آن قرار دارد، به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. در این مدت مرتب سیخ‌ها را بچرخانید و مقداری کره ذوب شده یا روغن به آن بزنید.
  4. وقتی کباب‌ها آماده شدند، آن‌ها را از فر خارج کرده و به شیوه‌های که ذکر شد، از سیخ جدا کنید.
معمولا این کباب همراه با چلو سرو می‌شود. برای این منظور  برنج را دم کنید و مقداری از آن را با زعفران دم کرده، مخلوط کرده و برای تزیین روی برنج قرار دهید. بهتر است کنار ظرف مقداری کره نیز قرار دهید.
اگر یک سیخ از کباب کوبیده گوسفندی را با یک سیخ جوجه کباب سرو کنید، به آن کباب وزیری و اگر با کباب برگ سرو کنید به آن کباب سلطانی گفته می‌شود. به این ترتیب برای میهمانی‌ها و مجالس می‌توانید میکسی از این کباب‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و سفره خود را رنگین‌تر کنید.
 
 

طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی,طرز تهیه کباب کوبیده بناب,طرز تهیه کباب کوبیده خانگی,طرز تهیه کباب کوبیده در فر,طرز تهیه کباب کوبیده مرغ,طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای,طرز تهیه کباب کوبیده نایب,طرز تهیه کباب کوبیده در ماهیتابه,طرز تهیه کباب کوبیده برای چهار نفر,کباب کوبیده در فر,کباب کوبیده در ماهیتابه,کباب کوبیده طرز تهیه,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده مرغ,کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده چند کالری دارد



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه کیک ژله ای با خامه

 

Image result for ‫کیک ژله ای‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

مواد لازم برای تهیه کیک ژله ای

به منظور تهیه این کیک به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
تخم مرغ 2 عدد بزرگ
شکر 140 گرم
آب ولرم 80 میلی لیتر
آرد 150 گرم
روغن مایع 70 گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر ژله 50 گرم

 

چند نکته:

  • حتما از روغن استفاده کنید و آن را با کره جایگزین نکنید. استفاده از روغن در کیک ماندگاری آن را بیشتری خواهد کرد.
  • بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از طعم پودر ژله استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر وانیل از یک طعم دهنده دیگر مانند اسانس بهارنارنج نیز استفاده کنید.


طرز تهیه کیک ژله ای

 
  1. شکر و روغن را مخلوط کنید. باید تا حدی بهم بزنید که دانه‌های شکر کاملا یک دست شوند.
  2. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
  3. با استفاده از همزن آنقدر سفیده‌ها را بزنید که کاملا پف کند و سفید شود. زمانی که سفیده از ظرف نریزد، آماده است.
  4. زرده تخم مرغ‌ها را یکی یکی به شکر و روغن اضافه کرده و بهم بزنید تا جایی که مایه کش بیاید.
  5. وانیل را به مایه کیک اضافه کنید.
  6. آرد را سه مرتبه الک کنید تا هوا میان ذرات آن جریان پیدا کند و باعث شود کیک بهتر پف کند.
  7. سپس بکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه کنید.
  8. اکنون آرد را به مایه کیک اضافه کرده و به آرامی بهم بزنید.
  9. سفیده را نیز به مایه کیک اضافه کنید.
  10. ژله را در آب ولرمی که داشتید حل کنید و پس از آنکه حرارت آب از بین رفت، آن را به مایه کیک بیفزایید و اندکی بهم بزنید تا پخش شود.
  11. یک قالب کیک با اندازه مناسب را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید.
  12. کیک ژله ای را به مدت ۳۰ دقیقه در فری که از چند دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کرده‌اید، قرار دهید. در پایان این مدت یک چنگال در کیک فرو ببرید، اگر کیک به چنگال نچسبید آماده است، در غیراینصورت یک ربع دیگر کیک را در فر قرار دهید تا بپزد و به چنگال نچسبد.
کیک آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مناسب قرار داده و سرو کنید. هنگامی که این کیک را برش می‌زنید، رنگ زیبایی دارد و بسیار جذاب خواهد بود.
 

چند نکته:

  • حتما فر را از قبل گرم کنید.
  • مواد اولیه لازم برای تهیه کیک را اندازه گیری کرده و آماده بگذارید تا مایه کیک زمان زیاد در دمای محیط باقی نماند.
  • یکی از موارد حائز اهمیت در پف نکردن کیک، بهم زدن زیاد از حد آن پس از افزودن آرد و سفیده تخم مرغ است. زمانی که آرد و سفیده را به مایه کیک اضافه کردید، نباید زیاد آن را بهم بزنید تا پف کیک از بین نرود. توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن آرد و سفیده تخم مرغ به مایه کیک، به هیچ وجه از همزن برقی استفاده نکنید.
  • حتما قالب را ابتدا چرب کنید، علاوه بر کف قالب دیواره‌های آن را نیز چرب نمایید.
  • قبل از آنکه مدت زمان پخت کیک به اتمام برسد، درب فر را بازنکنید، زیرا حرارت فر به یکباره افت می‌کند و پف آن کم خواهد شد.
  • مایه کیک را وسط قالب بریزید تا به طور یکنواخت در قالب پخش شود. قالب را به آرامی سه مرتبه تکان دهید تا ارتفاع مایه کیک در تمام قالب یکنواخت باشد.
 
این کیک به سادگی تهیه می‌شود و برای تزیین آن نیز می‌توانید از تکه‌های میوه با طعمی مشابه پودر ژله‌ای که در مایه کیک بکار بردید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقداری شکر آسیاب شده نیز برای تزیین کیک استفاده کنید. اگر به خامه علاقه دارید، با مقداری خامی فرم گرفته روی کیک را تزیین کنید.
کیک ژله ای گزینه مناسبی برای میان وعده و دسر است که تقریبا همه از میل کردن آن لذت می‌برند. این کیک ساده همراه با چایی می‌تواند یک وعده مناسب برای زمانی که سر کار هستید، باشد. علاوه بر این طعم ژله در کیک باعث می‌شود که کودکان آن را بسیار دوست داشته باشند، بنابراین اگر به فکر فراهم کردن خوراکی سالمی برای مدرسه فرزندانتان هستید، این کیک ایده خوبی خواهد بود، زیرا علاوه بر سالم بودن، از خواص ژله نیز برخوردار است.
 
 

طرز تهیه کیک ژله ای ساده,طرز تهیه کیک ژله ای بدون خامه,طرز تهیه کیک ژله ای بدون فر,طرز تهیه کیک ژله ای توت فرنگی,طرز تهیه کیک ژله ای با خامه,طرز تهیه کیک ژله ای خوشمزه,طرز تهیه کیک ژله ای تولد,طرز تهیه کیک ژله ای بستنی,طرز تهیه کیک ژله ای ساده بدون خامه,کیک ژله ای ساده,کیک ژله ای بدون خامه,کیک ژله ای بدون فر,کیک ژله ایی,کیک ژله ای پرتقالی,کیک ژله ای طرز تهیه,کیک ژله ای توت فرنگی,کیک ژله ای تولد,کیک ژله ای شف طیبه



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه

 

Image result for ‫سالاد سزار‬‎

 

سالاد سزار بدون سس مایونز

 
به منظور تهیه این سالاد برای سه الی چهار نفر، به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.
 
مواد لازم
کاهو پیچ 2 عدد
لیموترش 4 عدد
جعفری 20 شاخه
سینه مرغ 300 الی 400 گرم
ماست 5 فاشق غذاخوری
سس خردل 2 قاشق غذاخوری
سرکه سفید یک قاشق مرباخوری
روغن زیتون نصف استکان
نان تست یک بسته
پنیر پارمزان رنده شده 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
 
چند نکته:
  • میزان سرکه را می‌توانید تا یک قاشق غذاخوری افزایش دهید، اما توجه داشته باشید که سس سالاد نباید بوی سرکه بدهد؛ بنابراین سرکه سفید را به تدریج اضافه کنید.
  • ترجیحا از ماست کم چرب استفاده کنید تا کالری سالاد کمتر شود.
 
دستور تهیه:
  1. اگر قطر فیله مرغ زیاد است، آن را از وسط به دو نیم یا کمی بکوبید. سینه مرغ را به چند قسمت تقسیم کنید، اما تکه‌ها باید درشت باشند.
  2. در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و مرغ را در آن قرار دهید.
  3. مقداری پودر سیر و فلفل سیاه به آن اضافه کنید، به طوریکه تمام تکه‌های مرغ به این ادویه‌ها آغشته شوند.
  4. زمانی که مرغ کاملا پخت، مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید.
  5. دو عدد از لیموترش‌ها را آب بگیرید و به مرغ اضافه کنید. مرغ‌ها را گاهی زیرورو کنید تا اطراف آن کاملا بپزد.
  6. نان‌ها را به صورت مستطیلی به بزرگی یک بند انگشت خرد کنید.
  7. در یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید و نان‌ها را به آن اضافه کنید. اندکی پودر سیر نیز به نان‌ها بپاشید تا طعم بگیرید. نان را آنقدر تفت دهید تا برشته شود و وقتی آن را می‌جوید ترد باشد. این مرحله را با دقت انجام دهید، زیرا در طعم نهایی این سالاد بسیار تاثیرگذار است.
  8. کاهو را خرد کنید.
  9. ساقه جعفری‌ها را جدا و جعفری را خرد کنید. جعفری را نباید ریز خرد نمایید.
  10. برای تهیه سس این سالاد، ماست، سرکه، خردل (ترجیحا تند نباشد)، آب لیموترش، اندکی نمک و مقداری پودر سیر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس نصف پنیر پارمزان را نیز به آن بیفزایید.
  11. سس را روی سطح کاهو جعفری پخش کنید.
  12. مرغ را به تکه‌هایی به اندازه بند انگشت خرد کرده و به سالاد اضافه کنید.
  13. تکه‌های نان را نیز روی سالاد بریزید.
  14. مابقی پنیر را نیز تا نان‌ها گرم هستند، به سالاد اضافه کنید تا نان‌ها طعم پنیر بگیرند.
سالاد سزار آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. هنگام سرو کمی سالاد را بهم بزنید تا تمام مواد طعم سس را بگیرد. اگر از ابتدا آن را بهم بزنید، نان‌های تست اندکی خمیر می‌شوند.
 

سالاد سزار با سس مایونز

به منظور تهیه این نوع از سالاد سزار برای دو الی سه نفر، به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای زیر نیاز خواهید داشت.
 
مواد لازم
سینه مرغ یک عدد
نان تست 100 الی 120 گرم
کاهو پیچ یک عدد
زرده تخم مرغ یک عدد
سویا سس یک دوم الی یک قاشق غذاخوری
لیموترش 2 عدد
روغن زیتون 2 الی 3 عدد
سس مایونز 2 الی 3 عدد
پنیر پارمزان رنده شده 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
 
نکته:
  • در صورت تمایل می‌توانید از سس ورچستر به جای سویا سس استفاده کنید، اما طعم آن چندان با ذائقه ایرانی هماهنگ نیست.

شیوه آماده سازی
  1. به شیوه‌ای که قبلا ذکر شده مرغ و نان تست را آماده کنید.
  2. کاهو را خرد کنید و در ظرف قرار دهید. نیازی نیست که کاهو را ریز خرد کنید.
  3. برای تهیه سس این سالاد، زرده تخم مرغ را بزنید تا از لختگی دربیاید. سپس به آن یک الی دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، سس مایونز، سویا سس، آب یک عدد لیموترش، پودر سیر، اندکی نمک و یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان اضافه کند و بهم بزنید.
  4. سس را روی سطح سالاد پخش کنید.
  5. مرغ و نان را نیز روی سالاد قرار داده و تا نان‌ها گرم هستند مابقی پنیر پارمزان را اضافه کنید.
 
 
سالاد سزار پیش غذایی لذیذ است، البته اگر آن را تهیه می‌کنید بهتر است چندان به فکر غذای اصلی نباشید. زیرا این غذا آنقدر لذیذ است که حتی می‌تواند جای غذای اصلی را نیز بگیرد. این سالاد حاوی گوشت، نان و سبزیجات است و غذایی کامل محسوب می شود. در بعضی از رستوران‌ها برای تزیین بیشتر این غذا از زیتون بدون هسته حلقه‌ای خرد شده و گوجه گیلاسی نیز استفاده می‌کنند. اگرچه این مواد غذایی در دستور اصلی تهیه سالاد ایتالیایی نیست، اما به بهبود طعم و ظاهر آن کمک می‌کند. انواع سالاد گزینه‌های مناسبی برای میان وعده و زینت سفره‌ها ناهار و شام هستند.
 
 

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ,طرز تهیه سالاد سزار با سرکه بالزامیک,طرز تهیه سالاد سزار رژیمی,طرز تهيه سالاد سزار ايتاليايي,طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه,طرز تهیه سالاد سزار خانگی,طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده,طرز تهيه سالاد سزار با مرغ سوخاري,طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل,سالاد سزار سنسو,سالاد سزار با مرغ سوخاری,سالاد سزار با مرغ,سالاد سزار با فیله مرغ,سالاد سزار تصویری,سالاد سزار ساناز,سالاد سزار رستوران,سالاد سزار اصل,سس سالاد سزار سنسو



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه ژله اناری

 

Image result for ‫ژله انار‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

طرز تهیه ژله انار مجلسی

 
 
مواد لازم برای تهیه ژله انار 
ژله انار  ۲ بسته
بستنی به محیط رسیده ½ پیمانه
آب  ۲ پیمانه
پودر ژلاتین ۱ قاشق چایخوری
انار دون شده به میزان دلخواه
 

دستور تهیه:

  • پودر ژلاتین و ژله انار را با دو پیمانه آب جوش مخلوط و بن ماری کنید.
  • سپس ½ پیمانه از مخلوط ژلاتین و ژله انار حل شده را با ½ پیمانه بستنی مخلوط کنید.
  • ½ پیمانه از ژله انار را درون قالب سیلیکونی بریزید و در یخچال استراحت دهید تا اصطلاحا نیم بند شود.
  • سپس نیمی از مخلوط ژله و بستنی را روی ژله نیم بند شده بریزید و مجددا در یخچال استراحت دهید.
  • مراحل لایه لایه کردن ژله را تا تمام شدن مواد ادامه دهید و هربار اجازه دهید تا لایه قبلی نیم بند شود.
  • در نهایت برای خارج کردن ژله از قالب، ابتدا لبه‌های ژله را با انگشت به آرامی از دیواره قالب جدا کنید. در ادامه قالب را تا نیمه درون حمام آب داغ (ظرف حاوی آب نسبتا گرم) به مدت ۸ ثانیه قرار دهید. سپس، ظرف سرو را روی قالب قرار دهید و قالب را درون ظرف سرو برگردانید.
  • ژله انار را با دانه‌های انار تزیین و سرو کنید.
 

طرز تهیه ژله انار مجلسی,طرز تهیه ژله انار شب یلدا,طرز تهیه ژله انار با بستنی,طرز تهیه ژله انار ساده,طرز تهیه ژله اناری,طرز تهیه ژله انار توپی,طرز تهیه ژله انار با بادکنک,طرز تهیه ژله انار با پودر ژلاتین,طرز تهیه ژله انار سه رنگ,طرز تهیه ژله انار برای شب یلدا,طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا,طرز تهيه ژله انار براي شب يلدا,طرز تهیه ژله انار واسه شب یلدا,طرز تهیه ژله به شکل انار شب یلدا,طرز تهیه ی ژله انار برای شب یلدا,طرز تهیه کرم ژله انار ویژه شب یلدا,طرز تهیه ژله به شکل انار برای شب یلدا,طرز تهیه ی ژله انار با بستنی



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

غذا برای شام با گوشت چرخ کرده

 

Image result for ‫غذا برای شام‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

گوشت چرخ کرده با نیمرو

 
به منظور تهیه این غذا برای دو نفر، به ۴۵ دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز است.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی یک الی دو قاشق سوپخوری
تخم مرغ 3 الی 4 عدد
فلفل دلمه ای یا فلفل سبز خرد شده یک الی دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و روغن به میزان لازم


طرز تهیه:

  1. پیازها را به صورت خلالی خرد و سرخ کنید تا طلایی شوند.
  2. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوشت تبخیر شود.
  3. سه چهارک لیوان آب و فلفل را اضافه کرده و صبر کنید تا گوشت بپزد.
  4. سپس رب گوجه فرنگی، فلفل خرد شده، فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و صبر کنید تا آب غذا کاملا تبخیر شود.
  5. سطح گوشت را کاملا صاف و یک اندازه کنید و تخم مرغ‌ها را روی آن بشکنید، درب ظرف را ببندید و صبر کنید تا تخم مرغ‌ها بسته شوند.
 
 
 
‌می‌توانید غذا را سرو کنید، در صورت تمایل پس از آماده شدن گوشت و نیم رو، کمی جعفری خرد شده نیز روی غذا قرار دهید.
 
 

سالاد گوجه فرنگی و نخود سبز

 
به منظور تهیه این غذا برای شام برای دو نفر، به نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز خواهید داشت.
 
مواد لازم
گوجه فرنگی 2 عدد
کنسرو نخود سبز (نخود فرنگی) 100 گرم
خیار شور 50 الی 75 گرم
ترخان خرد شده یک چهارم قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 الی 4 عدد
سس مایونز یک الی دو قاشق غذاخوری
روغن زیتون نصف قاشق غذاخوری
سرکه یا آبلیمو نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
 
دستور تهیه:
  1. آبلیمو، نمک، فلفل و روغن زیتون را به سس مایونز اضافه کنید.
  2. خیار شور را ریز خرد کنید.
  3. نخودفرنگی و خیارشور را با سس مایونز مخلوط کنید.
  4. تخم مرغ‌ها را رنده کنید و در ظرف قرار دهید. سپس مابقی مواد را روی تخم مرغ‌ها پخش کنید.
  5. ترخان خرد شده را نیز روی سطح غذا بریزید.
  6. گوجه فرنگی‌ها را حلقه‌ای خرد کرده و دور ظرف بچینید.
اگر از نخود سبز خام استفاده می‌کنید، باید آن را بپزید و بدیهی است که در این صورت به زمان بیشتری برای تهیه این سالاد نیاز خواهد بود. برای پختن نخود فرنگی، آن را در یک قابلمه بریزید، مقداری آب اضافه کنید تا سطح نخود را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نخود سبز کاملا بپزد، سپس در آبکش بریزید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.
 

غذا برای شام با کالباس و تخم مرغ

 

کالباس و تخم مرغ، یکی دیگر از انواع غذا برای شام است، به منظور تهیه این غذا برای دو نفر، به ۲۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهد می‌کنید، نیاز خواهد بود.
 
مواد لازم
کالباس یا ژامبون 250 گرم
تخم مرغ 4 عدد
گوجه فرنگی 5 عدد متوسط
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم
 
شیوه طبخ:
  1. کالباس را خرد کنید و کمی تفت دهید.
  2. گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید. سپس آن‌ها را خرد و به کالباس اضافه کنید. برای گرفتن پوست گوجه فرنگی، آن‌ها را چند ثانیه در آب جوش فرو کنید و پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنید.
  3. نمک و فلفل را نیز به گوجه فرنگی و کالباس اضافه کنید. صبر نمایید تا آب گوجه‌ها کاملا تبخیر شود.
  4. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و بهم بزنید تا یک دست شوند.
  5. تخم مرغ‌ها را در ماهیتابه بریزید و بلافاصله کالباس و گوجه فرنگی اضافه کنید و درب ظرف را ببندید. در این مرحله حرارت شعله اجاق گاز باید ملایم باشد.
  6. در صورت تمایل وقتی که تخم مرغ‌ها کمی بسته شدند، مقداری پنیر پیتزا نیز می توانید اضافه کنید.

سالاد سیب زمینی با سوسیس

 

تهیه این غذا برای شام به منظور استفاده دو نفر، به یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز است.

مواد لازم
سیب زمینی 400 گرم
سوسیس 200 گرم
خیارشور 100 الی 150 گرم
پیازچه 4 الی 5 ساقه
سس مایونز نصف لیوان
آبلیمو یا سرکه یک الی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه:

  1. سیب زمینی‌ها را آبپز و حلقه‌ای خرد کنید.
  2. سوسیس‌ها را حلقه‌ای خرد کنید و تفت دهید. پس از آنکه سوسیس را تفت دادید، آن‌ها را در ظرفی قرار دهید که کف آن را با دستمال پوشانده اید. به این ترتیب روغن اضافه سوسیس گرفته می‌شود.
  3. خیارشور و پیازچه را نیز خرد کنید.
  4. آبلیمو، نمک و فلفل را با سس مایونز مخلوط کنید.
  5. سوسیس و سیب زمینی را با سس مایونز مخلوط کرده و در ظرف مناسبی بریزید.

طرز تهیه راتاتویی

 

به منظور تهیه راتاتویی برای سه الی چهار نفر، به ۴۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، احتیاج خواهد بود.

مواد لازم
بادمجان 5 الی 6 عدد متوسط
کدو 3 الی 4 عدد متوسط
پیاز 3 عدد متوسط
گوجه فرنگی 5 عدد بزرگ
فلفل دلمه ای یا فلفل سبز شیرین 2 عدد
سیر 2 الی 3 حبه
روغن زیتون 150 گرم
نعناع، ترخان و جعفری خرد شده 2 الی 3 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

 

شیوه طبخ:

  1. پیازها را خلالی خرد کنید و تفت دهید تا طلایی شوند.
  2. سیر را رنده کرده و به پیاز بیفزایید.
  3. فلفل را نیز خرد کرده و به مابقی مواد اضافه کنید.
  4. بادمجان و کدو را نگینی یا به صورت حلقه های نازک خرد کرده و به پیاز اضافه کنید.
  5. گوجه فرنگی‌ها را پوست گرفته و خرد کنید و به راتاتویی بیفزایید.
  6. سبزی‌های معطر را نیز به غذا اضافه کنید.
  7. درب ظرف را قرار دهید تا تمام مواد بپزند و آب غذا تبخیر شود. در این مرحله حتما باید حرارت ملایم باشد. توجه کنید که این غذا را پس از اضافه کردن بادمجان و کدو زیاد بهم نزنید، زیرا له می‌شوند.
 
 
 
در صورت تمایل می‌توانید سبزیجات را حلقه‌ای برش بزنید و به طور منظم در یک ظرف مناسب برای قرار گرفتن در فر بچینید؛ باید مقداری آب حدود یک لیوان را با یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی مخلوط کرده و به غذا اضافه کنید و درب ظرف را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید. آنگاه ظرف را در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید.انواع غذا برای شام وجود دارد که با مواد اولیه‌ای ساده و در زمانی نسبتا اندک، یک وعده غذایی خوشمزه و بی نظیر را به شما هدیه می‌دهند.
 
 

غذا برای شام مهمانی,غذا برای شام آسان,غذا برای شام ساده,غذا برای شام با مرغ,غذا برای شام با گوشت چرخ کرده,غذا برای شام تولد,غذا برای شام سبک,غذا برای شام چی درست کنم,غذا برای شام بدون گوشت,غذای برای مهمانی شام,انواع غذا برای شام مهمانی,بهترین غذا برای شام مهمانی,لیست غذا برای شام مهمانی,آسان ترین غذا برای شام,غذا های آسان برای شام,غذای ساده برای شام با مرغ,غذای خوشمزه برای شام با مرغ,غذای سبک برای شام با مرغ



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه کلوچه نادری

 

Image result for ‫کلوچه‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 

مواد لازم برای تهیه کلوچه خانگی

 
مواد لازم برای تهیه کلوچه خانگی شامل مواد مورد نیاز برای خمیر و تزیین روی کلوچه و مواد اولیه برای درست کردن مایه میانی آن می‌شود. به منظور تهیه ۱۷ الی ۱۸ عدد کلوچه با چانه ۱۰۰ گرمی، به سه الی سه و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
آرد سفید یک کیلوگرم
روغن مایع 50 گرم
روغن جامد 40 گرم
روغن صاف قنادی 240 گرم
آب 400 میلی لیتر
زعفران دم کرده و خاکشیر به میزان لازم
جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک هشتم قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
خاک شیر یا کنجد به میزان لازم

 

چند نکته:

  • آبی که برای تهیه خمیر استفاده می‌کنید باید به دمای محیط رسیده باشد.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقدار زعفران را کمی افزایش دهید تا خمیر رنگ زرد زیبایی پیدا کند.

 

مواد لازم برای مواد میانی کلوچه

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه مواد میانی یا مغز کلوچه به شرح زیر است.

مواد لازم
آرد سفید 250 گرم
روغن صاف قنادی 45 گرم
کره 10 گرم
روغن مایع 15 گرم
شکر دانه درشت 250 گرم
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
دارچین یک قاشق سوپخوری
پودر هل نصف قاشق چایخوری

 

چند نکته:

  • حتما از شکر دانه درشت استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری گردوی آسیاب شده نیز به این مواد اضافه کنید.

 

طرز تهیه کلوچه خانگی

 
  1. جوش شیرین و بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.
  2. وسط این مخلوط را گود کنید و روغن مایع، کره‌ای که به دمای محیط رسیده و روغن صاف قنادی را به آن اضافه کرده و بهم بزنید. ابتدا با چنگال و سپس با دست مواد را مخلوط کنید تا کره و روغن جذب آرد شود و خمیر کمی حالت پودری به خود بگیرد. برای این مرحله از می‌توانید از همزن برقی نیز استفاده کنید.
  3. زعفران را به آب اضافه کنید.
  4. سپس آب و زعفران را به تدریج به خمیر اضافه کرده و بهم بزنید تا خمیر کاملا صاف و یک دست شود.
  5. درب ظرف حاوی خمیر را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید.
  6. در فاصله‌ای که خمیر استراحت می‌کند، مواد میانی کلوچه خانگی را آماده کنید. برای این منظور شکر را با روغن‌هایی که در جدول مواد اولیه مغز کلوچه ذکر شد، مخلوط کنید و با همزمن برقی حدود ۲۰ دقیقه بزنید. توجه داشته باشد که مرتب مخلوط را چک کنید، زیرا شکر نباید حل شود، زیرا در اینصورت شکر هنگام پخت آب می‌اندازد و کلوچه خراب می‌شود.
  7. دارچین و وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.
  8. در آخر نیز آرد را به مواد میانی بیفزایید.
  9. پس از آنکه خمیر ۲۰ دقیقه استراحت کرد، چانه‌های ۱۰۰ گرمی از آن را جدا کنید. وزن استاندارد برای این نوع کلوچه ۱۰۰ گرم است، اما به دلخواه می‌توانید مقدار کمتری نیز در نظر بگیرید. در هنگامی که چانه‌ها را آماده می‌کنید، روی خمیر باید پوشیده باشد و هر بار مقداری از آن را بردارید.
  10. چانه‌ها را به صورت دایره‌ای پهن کنید و حدود یک الی دو قاشق سوپخوری را وسط آن قرار داده و چانه را گرد کنید. مواد میانی نباید از خمیر بیرون بریزد.
  11. کف یک سینی فرا را چرب کنید و توپ هایی که از کلوچه درست کرده‌اید، در آن قرار دهید.
  12. پس از آنکه توپ‌های کلوچه پنج دقیقه در سینی استراحت کردند، مهر مخصوص را روی آن‌ها قرار دهید و اندکی فشار دهید تا کلوچه پهن شود و طرح مهر روی آن بیفتد. در صورتی که مهر ندارید، با دست به آرامی آن را پهن کنید.
  13. مقداری زعفران دم کرده به تخم مرغ اضافه کنید و بهم بزنید تا یک دست شوند. سپس با قلمو مقداری از تخم مرغ و زعفران را روی کلوچه‌ها بزنید و مقداری خاک شیر روی آن بپاشید.
  14. فر را ۳۰ دقیقه قبل با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و کلوچه خانگی را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید تا سطح کلوچه‌ها طلایی شوند.
کلوچه‌ها آماده هستند، صبر کنید تا حرارت خود را از دست بدهند، سپس آن‌ها را سرو کنید.

چند نکته:

  • اگر در مرحله چهارم، خمیر سفت بود مقدار کمی آب اضافه کنید. اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید زیرا میزان جذب آردها با یکدیگر متفاوت است.
  • میزان مواد میانی که در کلوچه‌ها قرار می‌دهید به سلیقه شما بستگی دارد، اما هر چه مغز کلوچه‌ها بیشتر باشد، خوشمزه‌تر خواهد بود.
  • اگر قصد دارید، کلوچه را به مدت طولانی نگهدارید، پس از خنک شدن آنها، کلوچه‌ها را کاملا در کیسه فریزر بپیچید و در فریزر قرار دهید. زیرا کلوچه‌ها در دمای محیط پس از مدت اندکی خشک خواهند شد.

کلوچه خانگی را می‌توانید به عنوان یک میان وعده عالی با چایی یا شیر میل کنید. اگر صبح‌ها تمایلی به میل کردن صبحانه ندارید، این خوراکی را همراه با شیر برای صبحانه سرو کنید، خواهید دید که میل شما به وعده صبحانه باز خواهد گشت.
 
 

طرز تهیه کلوچه گردویی,طرز تهیه کلوچه فومن,طرز تهیه کلوچه خرمایی,طرز تهیه کلوچه لاهیجان,طرز تهیه کلوچه نادری,طرز تهیه کلوچه خانگی بدون فر,طرز تهیه کلوچه محلی,طرز تهیه کلوچه نارگیلی,طرز تهیه کلوچه ساده,طرز تهیه کلوچه گردویی نادری,کلوچه خانگی بدون فر,کلوچه خانگی خوشمزه,کلوچه خانگی نرم,کلوچه خانگی دزفولی,کلوچه خانگی لاهیجان,کلوچه خانگی خرمایی,کلوچه خانگی کنجدی,کلوچه خانگی زنجبیلی



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

غذا برای تولد بچه

 

Image result for ‫غذا برای تولد‬‎

 
آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥
 
 

طرز تهیه سالاد الویه

 

به منظور تهیه این سالاد خوشمزه برای چهار نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
سیب زمینی 750 گرم
مرغ 500 گرم
تخم مرغ 3 عدد متوسط
نخود فرنگی سه چهارم لیوان
خیارشور 100 الی 150 گرم
آبلیمو یک الی 2 قاشق غذاخوری
پیاز یک عدد
سس مایونز، نمک و فلفل به میزان لازم

 

دستور تهیه:

  1. پوست سیب زمینی‌ها را بشویید و آبپز کنید.
  2. مرغ را خرد کرده و بشویید، سپس در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن برود. مرغ را همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید، یک جوش که زد آن را در آبکش بریزید و زمانی که آب اضافی مرغ گرفته شد، مجددا مرغ را داخل قابلمه برگردانید، پیاز را خرد کرده و به آن اضافه کنید. سپس مقداری آب و فلفل بیفزایید و مرغ را روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. در اواخر پخت مرغ، نمک نیز به آن اضافه کنید.
  3. تخم مرغ‌ها را آبپز کنید.
  4. سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. برای این منظور از رنده درشت استفاده نمایید.
  5. مرغ را از پیاز جدا کنید و استخوان‌های آن را دربیاورید. سپس مرغ را ریش ریش و به سیب زمینی اضافه کنید.
  6. خیار شور را خرد کرده یا رنده بزنید و به سالاد اضافه کنید.
  7. تخم مرغ‌ها را نیز رنده کرده و به سالاد الویه بیفزایید.
  8. اگر از کنسرو نخود فرنگی استفاده می‌کنید، آن را به سالاد اضافه کنید و اگر نخود فرنگی خام بکار می‌برید، ابتدا باید آن را بپزید. برای این منظور نخود فرنگی را در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا سطح نخود‌ها را بپوشاند، روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس نخود فرنگی را در آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود و به سالاد اضافه کنید.
  9. در پایان به میزان دلخواه سس مایونز به سالاد اضافه کنید و مواد را به آرامی بهم بزنید تا مخلوط شوند. سالاد را مدتی در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.
این غذا برای تولد مناسب است، زیرا سرد سرو می‌شود و تزیین الویه نیز بسیار ساده است.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

 
به منظور تهیه سالاد ماکارونی برای دو نفر، به نیم الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
ماکارونی فرمی 250 گرم
ژامبون 150 الی 200 گرم
خیارشور نصف لیوان
نخود فرنگی یک چهارم لیوان
ذرت یک چهارم لیوان
آبلیمو یک چهارم قاشق چایخوری
روغن یک قاشق غذاخوری
سس هزار جزیره، نمک و فلفل به میزان لازم

 

شیوه طبخ:

  1. در یک قابلمه آب را به جوش آورید و به آن مقداری روغن و نمک اضافه کنید. به آب در حال جوش ماکارونی را اضافه نمایید تا بپزد. مدت زمان لازم برای طبخ ماکارونی روی بسته بندی آن درج شده است، این زمان برای هر برند ماکارونی متفاوت است. پس از آنکه ماکارونی آماده شد، آن را در آبکش بریزید و مقداری آب سرد روی آن بریزید تا ماکارونی شسته شود. اکنون اندکی صبر کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  2. اگر از نخود فرنگی و ذرت کنسروی استفاده نمی‌کنید، هر کدام را جداگانه به طریقی که یاد شد، بپزید. نخود فرنگی و کنسرو را به ماکارونی اضافه کنید.
  3. خیارشور را خرد کرده و به سالاد اضافه نمایید.
  4. در پایان نیز مقداری نمک، فلفل، آبلیمو و سس هزار جزیره را اضافه کرده و کمی بهم بزنید.
 
 
 
سالاد ماکارونی را مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در صورت تمایل می‌تواند به این غذا برای تولد، مقداری فلفل دلمه‌ای خرد شده نیز اضافه کنید.
 

قارچ شکم پر

 
قارچ شکم یکی دیگر از انواع غذا برای تولد است. به منظور تهیه این غذا به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.
 
مواد لازم
قارچ 10 عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده 100 الی 150 گرم
پیاز یک عدد کوچک
رب گوجه فرنگی نصف قاشق چایخوری
روغن 2 الی 3 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا، نمک و فلفل به میزان لازم
 

دستور طبخ:
  1. پیاز را خرد کرده یا رنده کنید.
  2. گوشت را همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید، پیاز و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و صبر نمایید تا گوشت کاملا بپزد و آب آن تبخیر شود.
  3. مقداری روغن، نمک و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید.
  4. قارچ‌ها را کاملا بشویید تا لکه‌های سیاه روی آن کاملا پاک شود.
  5. یک سینی فر را چرب کنید و قارچ‌ها را با گوشت پر کنید و مقداری پنیر پیتزا روی هر یک از قرار دهید.
  6. قارچ شکم پر را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فری که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید.
 
 
‌می‌توانید این غذا را با ژامبون نیز تهیه کنید، در این صورت قارچ‌ها را با مقداری ژامبون خرد شده و پیاز داغ پر کنید و سطح آن را با پنیر بپوشانید. به همین راحتی یک غذای خوشمزه برای میز شام تولید تهیه می‌شوید، می‌توانید آن را از قبل آماده کرده و هنگام سرو، غذا را اندکی در مایکروفر گرم کنید.
 

طرز تهیه فینگر فود با خمیر یوفکا

 
فینگر فودها انواع دیگری از غذا برای تولد هستند، به منظور تهیه این غذا با خمیر یوفکا به یک الی یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می کنید، نیاز است.
 
مواد لازم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
قارچ 100 گرم
پیاز یک عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
روغن 3 الی 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، خمیر یوفکا و پنیر پیتزا به میزان لازم
 
شیوه تهیه:
  1. پیاز را خرد کنید.
  2. پیاز را به گوشت اضافه کرده و با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد و آب آن کاملا تبخیر شود.
  3. قارچ را خرد کرده و آب آن را بگیرید، برای این منظور قارچ ها را بدون روغن کمی حرارت دهید تا آب آن تبخیر شود. توجه کنید که برای اینکار از ظرف تفلون استفاده نکنید، زیرا این قبیل ظروف اگر بدون روغن در معرض حرارت قرار بگیرند، آسیب خواهند دید.
  4. سپس روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید.
  5. قارچ‌ها را نیز به گوشت اضافه کرده و تفت دهید.
  6. یک قالب مافین را چرب کنید و خمیر یوفکا را به شکل مربع برش بزنید و به شکل کاسه در قالب قرار دهید.
  7. سه چهارم خمیر یوفکا را با مخلوط گوشت و قارچ پر کنید و سطح مایه را با پنیر پیتزا بپوشانید.
  8. فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب را به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.


 
علاوه بر غذا‌هایی که شرح داده شد، انواع دیگری از فینگر فود را نیز می‌توانید به عنوان غذا برای تولد تهیه کنید. این غذا‌ها ساده هستند و برای میل کردن آن‌ها به قاشق و چنگال احتیاج نیست.
 

غذا برای تولد بزرگسال,غذا برای تولد چی درست کنم,غذا برای تولد کودک,غذا برای تولد دخترم,غذا برای تولد بچه,غذا برای تولد پسرم,غذا برای تولد نوجوان,غذا برای تولد شوهرم,غذا برای تولد همسر,انواع غذا برای تولد بزرگسال,غذا واسه تولد چی درست کنم,چه غذایی برای تولد درست کنم,غذا برای تولد همسرم چی درست کنم,برای تولد پسرم غذا چی درست کنم,برای تولد دخترم غذا چی درست کنم,غذا برای تولد کودکان,پیش غذا برای تولد کودک,ایده غذا برای تولد کودک,غذا تولد کودک



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه املت اسفناج رژیمی

 

Image result for ‫املت اسفناج‬‎

 

طرز تهیه املت اسفناج فوری

 

به منظور تهیه این املت خوشمزه برای یک الی دو نفر، به ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
تخم مرغ 2 عدد
برگ اسفناج خرد شده نصف لیوان
پیاز خرد شده نصف قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان 2 قاشق غذاخوری
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

نکته: حتما از برگ اسفناج جوان استفاده کنید، زیرا در این املت، برگ‌های اسفناج حرارت زیادی نمی‌بیند و اگر از برگ‌های بزرگ اسفناج استفاده کنید، املت خوشمزه نمی‌شود.


دستور تهیه:

  1. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و اسفناج را به آن اضافه کنید.
  2. فلفل و نمک را نیز اضافه کنید.
  3. اکنون مخلوط تخم مرغ و اسفناج را کاملا بهم بزنید تا تخم مرغ‌ها حالت لختگی خود را از دست بدهند.
  4. پیاز را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود.
  5. سپس تخم مرغ و اسفناج ریز خرد شده را به پیاز اضافه کنید و سطح املت اسفناج را مسطح کنید.
  6. پنیر پارمسان را در سطح املت پخش کنید و درب ظرف را ببندید تا غذا حاضر شود.
در صورت تمایل می‌توانید پنیر پارمسان را از این املت حذف کنید، اما وجود این پنیر باعث خوش طعم‌تر شدن غذا خواهد شد.
 

طرز تهیه املت با اسفناج به روش ژاپنی

به منظور تهیه این نوع از املت با اسفناج برای چهار الی شش نفر، به ۳۵ الی ۴۵ دقیقه زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لازم
برگ اسفناج 400 گرم
تخم مرغ 6 عدد
پیاز یک عدد
آرد ذرت 2 قاشق غذاخوری
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
شیر نصف استکان
پودر سیر یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

 

شیوه طبخ:

  1. پیاز را خلالی خرد کنید.
  2. مقداری روغن در یک ماهیتابه بریزید و پیاز را به آن اضافه کنید.
  3. نمک و فلفل را نیز به پیاز اضافه کرده و صبر کنید تا پیازها طلایی شوند.
  4. اسفناج را درشت خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. در این مرحله باید حرارت ملایم باشد.
  5. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و بهم بزنید تا یک دست شود.
  6. پودر ذرت را به تخم مرغ اضافه کنید و بهم بزنید.
  7. اکنون پودر سیر و شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید.
  8. زمانی که اسفناج‌ها جمع شد، سویا سس را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و تخم مرغ‌ها را در تابه بریزید و پهن کنید.
  9. وقتی تخم مرغ خود را گرفت اما هنوز سفت نشده بود، اسفناج و پیاز را یک طرف آن به صورت نیم دایره بریزید.
  10. درب ماهیتابه را بگذارید، زمانی که املت اسفناج بخار کرد و نرم شد، نیم دیگر تخم مرغ را روی اسفناج‌ها را برگردانید و سرو کنید.

 

طرز تهیه املت اسفناج و قارچ

 
به منظور تهیه این غذای لذیذ برای چهار الی شش نفر، به ۳۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز دارید.

مواد لازم
تخم مرغ 6 عدد
برگ اسفناج 150 گرم
قارچ 100 گرم
پیاز یک عدد
فلفل سبز 2 الی 3 عدد
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

 

شیوه تهیه:

  1. پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید.
  2. قارچ را خرد کنید و زمانی که پیازها تغییر رنگ دادند، قارچ را اضافه نمایید.
  3. برگ‌های اسفناج را درشت خرد کنید و هنگامی که آب قارچ تبخیر شد، به املت اضافه کنید.
  4. مقداری نمک و فلفل را نیز به غذا بیفزایید.
  5. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و فلفل‌ها را خرد کرده و به تخم مرغ اضافه کنید.  
  6. تخم مرغ و فلفل خرد شده را بهم بزنید تا تخم مرغ‌ها یک دست شوند.
  7. زمانی که اسفناج‌ها جمع شدند، تخم مرغ را اضافه کرده و اندکی بهم بزنید.
  8. سپس سطح املت را هموار کنید و درب تابه را بگذارید، در این مرحله حرارت باید ملایم باشد.
  9. زمانی که تخم مرغ سفت شد، املت آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.
    همانطور که مطالعه کردید، به روش‌های متفاوتی می‌توان این املت را تهیه کرد که حاصل آن طعم‌های متفاوتی از این غذاست.
  10.  
یکی از مزایای املت اسفناج نسبت به سایر غذا‌هایی که با این ماده غذایی تهیه می‌شود، این است که حرارت کمتری به اسفناج می‌رسد و مقدار بیشتری از خواص اسفناج حفظ خواهد شد. این سبزی خوش رنگ و زیبا حاوی مقادیری از پروتئین و کلسیم است، که برای آغاز یک روز خوب گزینه مناسبی است. همچنین با مصرف این ماده غذایی از سرطان پیشگیری خواهید کرد و به قلب و پوست خود نیز کمک می‌کنید.
 
 

طرز تهیه املت اسفناج,طرز تهیه املت اسفناج و قارچ,طرز تهیه املت اسفناج و پنیر,طرز تهیه املت اسفناج و گوجه,طرز تهیه املت اسفناج رژیمی,طرز تهیه املت اسفناج با پنیر,طرز تهیه املت اسفناج رستورانی,طرز تهیه املت اسفناج آب پز,املت اسفناج با پنیر,املت اسفناج و قارچ,املت اسفناج رژیمی,املت اسفناج ژاپنی,املت اسفناج با پنیر پیتزا,املت اسفناج و گوجه,املت اسفناج مکزیکی,املت اسفناج با پنیر فتا,طرز تهیه املت اسفناج با پنیر,املت قارچ و اسفناج با پنیر سوئیسی



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه کلمپه برنجی

 

Image result for ‫کلمپه‬‎

 

کلمپه نوعی شیرینی محلی شهر کرمان است که در گذشته توسط زنان کرمانی بر روی آتش هیزم درست می‌شده، ولی امروز به یکی از شیرینی‌های مشهور تبدیل شده که علاوه بر کرمان در شهر‌های دیگر نیز طبخ می‌شود. کلمپه ظاهری شبیه کلوچه دارد و لایه درونی آن با ترکیبی از خرمای چرخ شده و طعم دهنده‌هایی همچون هل و دارچین پر شده است. مواد اصلی تشکیل دهنده این شیرینی روغن، آرد گندم، خرما و گردو هستند و برای تزیین آن نیز معمولا از پودر پسته یا کنجد استفاده می‌شود. کلمپه به صورت سنتی با دست درست می‌شد و ظاهر ساده‌ای داشت، ولی امروزه به شکل صنعتی در کارگاه‌های شیرینی پزی و با استفاده از فر تهیه می‌شود و برای شکل دادن به آن از قالب‌های متنوعی استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه کلمپه

 
 
مواد لازم برای تهیه لایه میانی
خرمای چرخ کرده 150 گرم
پودر هل 1/2 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1/3 قاشق چایخوری
گردوی خرد شده 50 گرم


دستور تهیه موادمیانی:

  1. برای آماده کردن مواد میانی کلمپه، ابتدا گردوی خرد شده را به خرمای چرخ کرده اضافه کنید و ورز دهید.
  2. سپس پودر هل و دارچین را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. مایه میانی را کنار گذاشته و مشغول درست کردن کلمپه شوید.

 

مواد لازم
آرد سفید با کیفیت 500 گرم
روغن جامد یا روغن محلی 250 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
ماست شیرین 180 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:
  1. روغن را در ظرفی ریخته، آرد را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط آرد و روغن را خوب ورز دهید تا به شکل خمیری درآید.
  2. ماست را در ظرف دیگری بریزید، زرده‌های تخم مرغ، بکینگ پودر و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
  3. مخلوط ماست را به خمیر آرد و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدست و چسبنده‌ای حاصل شود.
  4. روی ظرف خمیر را سلفون کشیده و حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا چسبندگی خمیر از بین برود.
  5. خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو لایه نایلون قرار دهید. خمیر را پهن کنید تا ضخامت آن به نیم سانتیمتر برسد.
  6. خمیر را با قالب دایره‌ای یا دهانه یک لیوان، قالب بزنید.
  7. یک قاشق از مواد میانی را روی یک لایه خمیر قرار دهید و روی آن را با لایه‌ی دیگری از خمیر بپوشانید.
  8. مهر مخصوص کلوچه را به آرد آغشته کنید، سپس روی خمیر را مهر بزنید و دور آن را بپیچید.
  9. کلمپه‌ها را در سینی فر بچینید و با یک سیخ چوبی تمیز روی آن‌ها را سوراخ کنید که در حین پخت، پف نکنند.
  10. کلمپه‌ها را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه در فری که از قبل روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم شده است، قرار دهید تا بپزند، ولی مراقب باشید که رنگ آن‌ها تغییر نکند.
  11. کلمپه‌ها را پس از پخته شدن در ظرف سرو چیده و روی آن نایلون بکشید. اجازه دهید نایلون تا زمان سرد شدن کلمپه‌ها روی آن‌ها باقی بماند تا نرم شوند.

 

چند نکته در طرز تهیه کلمپه

 
  • هنگام قرار دادن کلمپه در سینی فر نیازی به چرب کردن سینی نیست.
  • مهر مخصوص کلوچه را به آرد آغشته کنید که هنگام استفاده به خمیر نچسبد.
  • مراقب باشید در حین پخت، رنگ کلمپه تغییر نکند.
  • روی کلمپه‌ها و حتی روی پیچ‌های اطراف آن‌ها را سوراخ کنید تا هنگام پختن، پف نکنند.
شیرینی کلمپه همراه با یک فنجان چای، میان وعده‌ای دلچسب است. وجود خرما و ادویه‌هایی همچون هل، دارچین و زعفران در کلمپه، آن را به یک شیرینی گرم و مقوی تبدیل کرده که به خصوص برای بچه‌ها و افرادی که دوره نقاهت بیماری را پشت سر گذاشته اند، مفید است. ارزش غذایی خرما و فواید مصرف آن بر کسی پوشیده نیست. خرما یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی و رشد ماهیچه‌ها و همچنین سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که استفاده از آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. یکی از راه‌های ایجاد تنوع در استفاده از این ماده غذایی، کاربرد آن در انواع شیرینی مانند کیک خرما و گردو و رنگینک است. کلمپه نیز یکی از شیرینی‌های مغزداری است که با استفاده از خرما در تهیه آن می‌توان شکر مورد استفاده را کاهش داد و بدین طریق بر سلامتی آن افزود.
 
 

طرز تهیه کلمپه,طرز تهیه کلمپه با تصویر,طرز تهیه کلمپه کرمانی خانگی,طرز تهیه کلمپه کرمانی تصویری,طرز تهیه کلمپه برنجی,طرز تهیه کلمپه با ارد برنج,طرز تهیه کلمپه بدون فر,طرز تهیه کلمپه رفسنجان,طرز تهیه کلمپه خرمایی,طرز تهیه کلمپه لقمه ای,طرز تهیه کلمپه با عکس,طرز تهیه کلمپه خانگی کرمان,طرز تهیه کلمپه ارد برنجی,طرز تهیه کلمپه کرمانی با آرد برنج,طرز تهیه کلمپه خرمایی بدون فر,طرز تهیه کلمپه کرمانی بدون فر,طرز تهيه كلمپه خرمايي,طرز تهیه کلمپه خرمایی کرمانی



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه تارت سیب به شکل گل رز

 

Image result for ‫تارت سیب‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

تارت یکی از دسر‌های معروف و محبوب در سرتاسر جهان است. این دسر از خمیر و مایه میانی تشکیل می‌شود. طرز تهیه خمیر در اغلب تارت‌ها به شیوه‌ای یکسان است. در میان انواع این دسر، تارت سیب به دلیل طعم و عطر مطبوعی که دارد، محبوبیت بیشتری به دست آورده است. بعضی از انواع این خوراکی مانند تارت مرغ و تارت اسفناج به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی از انواع دیگر آن که با مارمالاد، میوه و مربا پر شده‌اند، حکم عصرانه یا دسر را دارند.


طرز تهیه خمیر تارت سیب

 
به منظور تهیه خمیر تارت برای چهار الی پنج نفر، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
کره 120 گرم
پودر قند یا شکر آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
شیر 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید به میزان لازم
کره ذوب شده برای چرب کردن قالب به میزان لازم


نکته: حتما آرد را الک کنید.

دستور تهیه:

  1. ابتدا کره، زرده تخم مرغ، وانیل و نمک را با یکدیگر کاملا مخلوط کنید تا یک دست شوند.
  2. سپس شیر را اضافه کنید و مجددا بهم بزنید.
  3. آرد را به تدریج به مایه اضافه کنید و با دست بهم بزنید. اینکار را آنقدر ادامه دهید تا خمیری نرم و لطیف درست شود که به دست نمی‌چسبد.
  4. روی خمیر را بپوشانید و به مدت نیم ساعت استراحت دهید.
  5. پس از آنکه خمیر استراحت کرد، روی یک سطح را آرد بپاشید و خمیر را باز کنید.
  6. قالب‌های تارت در سایزهای مختلفی وجود دارد که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. قالب را با مقداری کره ذوب شده چرب کنید.
  7. خمیر را درون قالب پهن کنید و با دست آن را همواره کنید تا مقداری از لبه قالب را نیز پوشش دهد.

  8. اضافه‌های خمیر را با چاقو جدا کنید.
  9. با چنگال چندتا سوراخ روی خمیر ایجاد کنید. اینکار باعث می شود که تارت هنگام پخت، پف نکند و ظاهر آن بهم نریزد.

 

طرز تهیه مواد میانی تارت سیب

 
برای تهیه مواد میانی این دسر، دو روش وجود دارد که در ادامه شرح داده خواهد شد.
 

نحوه آماده کردن مایه میانی به روش اول

 
مواد اولیه مورد نیاز برای روش اول به شرح زیر است.

مواد لازم
سیب 2 الی 3 عدد
کشمش پلویی یک قاشق غذایی
تخم مرغ یک عدد
گلاب یک قاشق غذاخوری
پودر دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
کره ذوب شده به میزان لازم

 

  1. سیب را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. هسته‌های آن را جدا کرده و  به صورت حلقه‌ای برش بزنید.
  2. سیب‌ها را برای چند دقیقه در مخلوطی از آب سرد و آبلیمو قرار دهید. به این ترتیب رنگ سیب تیره نمی‌شود.
  3. کره را ذوب کنید و با قلمو مقداری از آن را روی خمیر تارت که در قالب قرار داده‌اید، بزنید.
  4. داخل تارت را با تکه‌های سیب پر کنید.
  5. مقداری کشمش روی آن بپاشید.
  6. تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و شکر را به آن اضافه کنید. آنقدر مخلوط را بهم بزنید تا یک دست شود. اکنون نصف پودر دارچینی که داشتید، گلاب و سه قاشق غذاخوری آب را به سس اضافه کنید و بهم بزنید. گلاب و دارچین، بوی بد تخم مرغ را از بین خواهند برد.
  7. سس را روی تارت بریزید، توجه داشته باشید که اگر مقدار زیادی سس استفاده کنید، مزه تارت سیب مطبوع نخواهد بود.
  8. در نهایت مابقی دارچین را روی تارت پخش کنید.

 

تهیه مایه میانی تارت به روش دوم

 
مواد مورد نیاز به منظور تهیه کردن ماده میانی تارت به این روش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مواد لازم
سیب 2 الی 3 عدد
شکر 2 الی 3 قاشق غذاخوری
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
کره ذوب شده به میزان لازم

 

  1. همانند روش قبل سیب‌ها را پوست گرفته و آماده کنید.
  2. خمیر تارت را که در قالب پهن کرده‌اید با مقداری کره ذوب شده چرب کنید.
  3. تارت را با تکه‌های سیب پر کنید.
  4. شکر و وانیل را مخلوط کنید و روی سیب‌ها بپاشید.
برای پختن تارت، باید فر را از قبل با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. در صورتی که از قالب‌های تارت یکنفره استفاده می‌کنید، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان برای آماده شدن تارت کافی است. اگر از قالب‌های متوسط استفاده می‌کنید، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه و در صورتی که از قالب بزرگ تارت استفاده کرده‌اید، حدود ۲۵ دقیقه زمان برای پختن تارت سیب آماده است.

نکته:

  • تعداد سیب‌هایی که در مواد اولیه ذکر شد، بستگی به اندازه آن‌ها دارد؛ بنابراین ممکن است به میزان کمتر یا بیشتری از آن نیاز داشته باشید.
  • به طور کلی زمانی که دیواره تارت شروع به تغییر رنگ کرد، دسر آماده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید.
  • زمانی که خمیر را برای قرار دادن در قالب باز می‌کنید، قطر آن باید به نیم سانتیمتر برسد.

تارت سیب را علاوه بر دسر، به عنوان عصرانه همراه با چایی نیز می‌توانید استفاده کنید. این دسر ظاهر زیبایی دارد و بسیار ترد و خوشمزه است. همچنین می‌توانید انواع تارت غذایی را نیز تهیه کرده و به عنوان پیش غذا سرو نمایید.
 
 

طرز تهیه تارت سیب و دارچین,طرز تهیه تارت سیب فرانسوی,طرز تهیه تارت سیب بدون فر,طرز تهیه تارت سیب و گردو,طرز تهیه تارت سیب به شکل گل رز,طرز تهیه تارت سیب ساده,طرز تهیه تارت سیب گل رز,طرز تهیه تارت سیب با خمیر هزارلا,تارت سیب رزا منتظمی,تارت سیب شف طیبه,تارت سیب و گردو,تارت سیب با خمیر هزارلا,تارت سیب اشپزخانه کوچک من,تارت سیب با خامه,طرز تهیه تارت سیب رزا منتظمی,دستور پخت تارت سیب و گردو,طرز تهیه تارت سیب با خمیر هزارلا

 


:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

طرز تهیه عدس پلو با مرغ

 

تزیین عدس پلو با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و کشمش

 

به منظور تهیه این غذا برای دو الی سه نفر، به دو و نیم الی سه ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
مرغ 300 گرم
برنج 2 پیمانه
عدس نصف پیمانه
پیاز یک عدد
کشمش 2 الی 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به میزان لازم

 

چند نکته:

  • ترجیحا از سینه مرغ که استخوان ندارد، استفاده کنید. در صورت استفاده از گوشت مرغ با استخوان، به مقدار بیشتری مرغ نیاز دارید.
  • برنج را بشویید و از چند ساعت قبل در مخلوطی از آب و نمک خیس کنید.
  • عدس را چند ساعت قبل خیس کرده و چند مرتبه آب آن را عوض کنید.

 

شیوه طبخ:

  1. مرغ را خرد کرده و بشویید. سپس در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. آنگاه مرغ را با مقداری آب روی حرارت قرار دهید و پس از آنکه ۱۰ دقیقه جوشید، در آبکش بریزید و با مقداری آب گرم بشویید. به این ترتیب بوی بد گوشت گرفته می‌شود. مجددا مرغ را در قابلمه قرار داده و همراه با مقداری آب، زردچوبه، فلفل و یک عدد پیاز ریز خرد شه روی حرارت قرار دهد تا کاملا بپزد. در انتها مقداری نمک به مرغ اضافه کنید.
  2. مرغ را ریش ریش کنید.
  3. آب عدس را دور ریخته و عدس را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا سطح عدس را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید تا حبوبات کاملا بپزد. عدس را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  4. در یک قابلمه آب به جوش بیاورید و مقداری نمک به آن اضافه کنید.
  5. یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نیز به آب جوش اضافه کنید.
  6. آبی که برنج را در آن خیس کرده‌اید، دور بریزید و برنج را به آب جوش اضافه کنید.
  7. زمانی که مغز برنج از خامی درآمد، آن را در آبکش بریزید و با مقداری آب گرم بشویید تا نشاسته اضافه برنج شسته شود.
  8. مقداری روغن کف قابلمه بریزید و اندکی برنج اضافه کنید، در صورت تمایل برای ته دیگ از نان و حلقه‌های سیب زمینی نیز می‌توانید استفاده کنید. در ادامه لایه لایه برنج و عدس را در قابلمه اضافه کنید و مرغ‌ها را نیز در وسط برنج قرار دهید.
  9. برنج را روی حرارت ملایم شغله اجاق گاز قرار دهید و از دم کنی نیز استفاده کنید. اجازه دهید تا برنج دم بکشد. اگر از ته دیگ نان استفاده می‌کنید، ابتدا ۱۰ دقیقه قابلمه را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید و سپس شعله پخش کن استفاده کنید.
  10. کشمش را بشویید و در آبکش قرار دهید.
  11. زمانی که آب کشمش گرفته شد، مقداری روغن را در ماهیتابه داغ کنید و کشمش را به آن اضافه نمایید. پس از چند ثانیه ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کشمش با حرارت روغن آماده شود.
  12. هنگامی که عدس پلو با مرغ دم کشید، آن را در دیس بکشید و با کشمش سرخ شده تزیین کنید.
 

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و خرما

 

برای تهیه این نوع از عدس پلو با مرغ برای دو الی سه نفر، به سه الی سه و نیم ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز است.

مواد لازم
برنج 2 پیمانه
عدس نصف پیمانه
مرغ 300 گرم
خرما بدون هسته 10 الی 12 عدد
زعفران یک الی دو قاشق امروزی
پیاز 2 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و روغن به میزان لازم

 

دستور طبخ:

  1. همانند روش قبل عدس و مرغ را بپزید.
  2. برنج را آبکش کنید، سپس ته یک قابلمه مقداری روغن بریزید، بسته به سلیقه خود از نان، سیب زمینی یا برنج برای ته دیگ استفاده کنید. اکنون برنج و عدس را لایه لایه در قابلمه بریزید.
  3. مرغ را ریش ریش کنید.
  4. پیاز داغ و مرغ ریش ریش شده را در ماهیتابه تفت دهید، سپس خرماهای بدون هسته را نیز به آن اضافه کنید و اندکی تفت دهید.
  5. زمانی که برنج دم کشید، آن را در دیس قرار دهید و مخلوط مرغ، پیاز داغ و خرما را روی برنج بگذارید و سرو کنید.
 
گاهی از زرشک سرخ شده نیز برای تزیین عدس پلو با مرغ استفاده می‌شود؛ بنابراین در صورتی که طعم ترش و شیرین را می‌پسندید، استفاده از کشمش و زرشک ایده خوبی خواهد بود.
از آنجا که در روش اول، مرغ مابین برنج قرار می‌گیرد، عدس پلو کاملا طعم مرغ و ادویه‌هایی که برای پخت آن استفاده کردید را خواهد داشت. عدس پلو غذایی لذیذ و محبوب است که معمولا همراه با گوشت قرمز یا کشمش و سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌شود، اما همانطور که مطالعه کردید، این غذا را همراه با مرغ نیز می‌توانید سرو کنید و طعم متفاوت و لذیذی را تجربه کنید.
 

طرز تهیه عدس پلو با کشمش,طرز تهیه عدس پلو مجلسی,طرز تهیه عدس پلو با کشمش بدون گوشت,طرز تهیه عدس پلو با مرغ,طرز تهیه عدس پلو ساده,طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده,طرز تهیه عدس پلو کته ای,طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی,طرز تهیه عدس پلو نذری,طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما,طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گردو,طرز تهیه عدس پلو با کشمش و سویا,طرز تهیه عدس پلو با کشمش و مرغ,طرز تهیه عدس پلو با کشمش مجلسی,طرز تهیه عدس پلو با کشمش و زرشک,طرز تهیه عدس پلو با کشمش کته,طرز تهیه عدس پلو با کشمش ساده,طرز تهیه عدس پلو مجلسی با مرغ



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

لوبیا پلو در پلوپز

 

Image result for ‫لوبیا پلو شیرازی‬‎

 

آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

 

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو شیرازی

 

به منظور تهیه این غذا برای چهار الی شش نفر، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
لوبیا چشم بلبلی 250 گرم
برنج 750 گرم
شوید خشک 4 الی 6 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
روغن و نمک به میزان لازم


چند نکته:

  • ‌می‌توانید از شوید تازه نیز استفاده کنید، در این صورت به ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم از این سبزی نیاز است. میزان شویدی که در این غذا استفاده می‌کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین در صورت تمایل میزان آن را افزایش یا کاهش دهید.
  • زعفران برای تزیین این غذا استفاده می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.
  • برنج را پنج الی شش ساعت قبل از طبخ غذا، ابتدا کاملا بشویید و سپس در مقداری آب و نمک خیس کنید. به طوریکه آب سطح برنج را بپوشاند.
  • لوبیا چشم بلبلی را نیز باید قبل از مصرف خیس کنید تا نفخ آن از بین برود و سریعتر نیز بپزد. برای این منظور از ۱۰ ساعت قبل باید لوبیا را شسته و در مقداری آب خیس و در طی این ۱۰ ساعت چندین مرتبه آب لوبیا را عوض کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

  1. آب لوبیا را دور بریزید و آن را در قابلمه قرار دهید. مقداری آب اضافه کنید تا حدود دو بند انگشت روی لوبیا آب باشد و روی حرارت قرار دهید تا بپزد. اگر پس از آنکه آب تبخیر شد، لوبیا هنوز نپخته بود، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. اگر از زودپز برای پخت لوبیا استفاده نمایید، به زمان کمتری نیاز خواهد بود.
  2. زمانی که لوبیا پخت، آن را در آبکش بریزید و با مقداری آب سرد بشویید.
  3. مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. میزان آب باید به اندازه ای باشد که هنگام اضافه کردن برنج، روی آن را کاملا بپوشاند.
  4. زمانی که آب به جوش آمد، یک الی دو قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید.
  5. زمانی که آب و روغن به جوش آمد، آبی که برنج را در آن خیس کرده بودید، دور بریزید. سپس برنج را به آب و روغن در حال جوش اضافه کنید.
  6. صبر کنید تا خامی مغز برنج از بین برود، آنگاه آن را در همان آبکشی که حاوی لوبیا است، بریزید و به آرامی اندکی بهم بزنید تا برنج و لوبیا مخلوط شوند.
  7. کف قابلمه مقداری روغن بریزید و سیب زمینی ورقه شده یا مقداری نان قرار دهید. سپس مقداری برنج و لوبیا بریزید و مقداری شوید روی آن بپاشید، همین ترتیب را تا اتمام برنج و لوبیا تکرار کنید.
  8. یک دم کنی روی قابلمه قرار دهید و درب آن را ببندید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه از شعله پخش کن استفاده کنید.
  9. زمانی که برنج دم کشید، مقداری روغن روی پلو بدهید و پس از چند دقیقه که روغن آب شد، سرو کنید.

هنگام سرو برنج مقداری از آن را بردارید و زعفران دم کرده را به آن اضافه و برنج زعفرانی تهیه کنید. سپس مابقی برنج را در دیس بکشید و با برنج زعفرانی تزیین نمایید.

چند نکته:

  • از آنجا که هنگام خیس کردن برنج به آن نمک اضافه کرده اید، نیازی نیست در مرحله سوم به آب جوش نمک اضافه کنید.
  • پس از آنکه در مرحله نهم روغن به برنج اضافه کردید، آن را زمان زیادی روی حرارت نگذارید. زیرا در اینصورت روغن گرم شده، به سمت کف قابلمه حرکت می‌کند و چربی آن در برنج باقی نمی‌ماند.
  • برای مجالس می‌توانید، خوراک مرغ تهیه کنید و در کنار این غذا سرو کنید.
  • برای طبخ این غذا با گوشت که مجلسی است، به ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده نیاز دارید. یک عدد پیاز کوچک را رنده و با گوشت مخلوط کنید. مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و از گوشت کوفته ریزه درست کنید. سپس آن‌ها را در مقداری روغن تفت دهید. زمانی که برنج را آبکش کردید، کوفته‌ها را همراه با شوید، مابین برنج بپاشید.
  • لوبیا پلو شیرازی را با سالاد شیرازی نیز می‌توانید سرو کنید.
 

لوبیا پلو شیرازی,لوبیا پلو بدون گوشت,لوبیا پلو با مرغ,لوبیا پلو چشم بلبلی,لوبیا پلو در پلوپز,لوبیا پلو جوادجوادی,لوبیا پلو کته,لوبیا پلو کالری,لوبیا پلو خوشمزه,لوبیا پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده,لوبیا پلو شیرازی با گوشت قلقلی,لوبيا پلو شيرازي با ماهيچه,شوید لوبیا پلو شیرازی,سبزی لوبیا پلو شیرازی,لوبیا پلو بدون گوشت خوشمزه,لوبیا پلو بدون گوشت مجلسی,لوبیا پلو بدون گوشت چرخ کرده,کالری لوبیا پلو بدون گوشت



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()