نوشته شده توسط : رويا

خورش اسفناج با لپه

خورش اسفناج,خورشت اسفناج,طرز تهیه خورش اسفناج,دستور پخت خورش اسفناج

خورش اسفناج یکی از خورش های سنتی ایرانی است. خورش اسفناج یکی از خورش های مفید و خوشمزه ایرانی است که شاید کمتر در بین عموم شناخته شده باشد. مواد اصلی این خورش ، اسفناج ، گوشت خورشتی ، شیر و ادویه های مخصوص هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش اسفناج
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
اسفناج ۴۰۰ گرم
شیر ½ فنجان
تخم گشنیز ۲ قاشق سوپخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
ادویه گرم ماسالا ۲ قاشق چایخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پس از شستشوی اسفناج آنرا خرد می کنیم و در یک تابه بدون آب یا روغن روی حرارت قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم تا اسفناج ها آب بیندازند و کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه شکر را به خوبی تفت دادیم گوشت خورشتی را به اندازه گوشت خورش قیمه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد تخم گشنیز را پودر می کنیم و به همراه شیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی گوشت تقریبا پخت اسفناج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. سپس ۱ تا ۲ لیوان آب به خورش اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه آب خورش تبخیر شد و خورش به روغن انداختن افتاد گرم ماسالا را به خورش اضافه می کنیم. پس از کشیدن خورش آن را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خورش با قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ,خورشت قارچ و مرغ,طرز تهیه خورش قارچ و مرغ,دستور پخت خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ یکی از خورش های نوین ایرانی است. این خورش خوشمزه همانطور که از نامش پیداست از قارچ و مرغ تهیه می شود. خورش قارچ و مرغ را می توانید به غیر از برنج به همراه نان هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش قارچ و مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش قارچ و مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش قارچ و مرغ
سینه مرغ ۳ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۱ قاشق چایخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را پس از شستشو به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را با مقداری روغن تفت می دهیم. باید در حدی قارچ ها را تفت دهیم که فقط کمی نرم شوند و نیازی به سرخ کردن کامل قارچ ها نیست.

پس از اینکه قارچ ها کمی نرم شدند ، آرد را کم کم اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مخلوط قارچ را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در مرحله بعد سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. گوشت مرغ را ( به اندازه گوشت خورش قورمه سبزی ) خرد می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز نرم شدند قطعات گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد ۱ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت مرغ با حرارت ملایم بپزد.

برای پختن گوشت مرغ حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه آب موجود در تابه مرغ به نیمه رسید ، قارچ را به همراه زعفران دم کرده و آبلیمو به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به طعم دار شود و جا بیفتد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد زرده تخم مرغ را خوب هم می زنیم تا بافتش از هم جدا شود سپس به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه دیگر خورش روی حرارت ملایم بماند.سپس خورش را در ظرف خورش خوری می کشیم.

در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن خورشت قارچ و مرغ می توانیم مقداری سیب زمینی هم در کنار خورش سرخ کنیم. پس از کشیدن خورش آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم و در پایان آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

سالاد تبوله با بلغور جو

سالاد تبوله,طرز تهیه سالاد تبوله,دستور سالاد تبوله

سالاد تبوله یکی از سالادهای معروف لبنانی است. این سالاد عربی به طور سنتی و اصلی از بلغور ، جعفری ، گوجه و خیار و برخی طعم دهنده ها تهیه می شود. در این مطلب بهترین و کامل ترین روش طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سالاد تبوله تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد تبوله در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد تبوله
بلغور ½ لیوان
پیازچه ½ لیوان
جعفری ۱٫۵ لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
خیار ۱ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آب جوش ¾ لیوان
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بلغور را در یک کاسه می ریزیم ، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و با هم خوب مخلوطشان می کنیم. پس از آن آب جوش را به بلغور اضافه می کنیم و روی درب کاسه را با پلاستیک می پوشانیم.

حدود ۱۵ دقیقه کاسه را کنار می گذاریم ، سپس بلغور را با آبکشی می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود. حالا بلغور را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. پیازچه ، گوجه فرنگی ، خیار و جعفری را به ترتیب خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی هم نمک ، فلفل سیاه ، آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به ظرف سالاد اضافه می کنیم. باید مواد را خوب مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید ۱ سیر هم خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

بیف استراگانف فرانسوی

بیف استراگانف,بیف استروگانف,طرز تهیه بیف استراگانف,دستور پخت بیف استراگانف

بیف استراگانف یکی از غذاهای معروف روسیه است که در کشورمان طرفدران زیادی پیدا کرده است. این غذا هم مانند سالاد الویه که یک سالاد روسی است با ذائقه ما ایرانیان سازگار است و به همین جهت طرفدران خاص خود را پیدا کرده است. مواد اصلی این غذای خوشمزه گوشت ، خامه و قارچ هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانف تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بیف استراگانف در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم بیف استروگانوف
گوشت ۳۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
شیر ½ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیازها کمی سبک شد گوشت را به قطعات کوچک و نازک برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم و سپس تفت دادن را ادامه می دهیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت با حرارت ملایم بپزد به صورتی که آب موجود در تابه کاملا تبخیر شود. پس از اینکه گوشت پخت قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مواد را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آبشان کم کم تبخیر شود. در همین حین آرد را به همراه مقداری نمک و فلفل در شیر حل می کنیم به تابه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا شیر شروع به حباب زدن کند سپس از روی حرارت بر می داریم.

در پایان پخت بیف استروگانف خامه را به مواد اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد و در روغن سرخ می کنیم. در پایان سیب زمینی سرخ شده را در کنار بیف استروگانف سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ,طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,دستور پخت زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهایی معروف و مجلسی ایرانی است. این غذای خوشمزه محبوبیت زیادی نزد ایرانیان دارد و در مراسمات مهم و خاص از آن استفاده می شود. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه زرشک پلو با مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم زرشک پلو با مرغ
سینه یا ران مرغ ۴ تکه
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زرشک ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
کره کوچک ۱ قالب
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم و مقداری نمک روی قطعات مرغ می پاشیم. یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. قطعات مرغ را به صورتی که دو طرفشان طلایی رنگ شود در روغن سرخ می کنیم.

حالا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس قطعات مرغ را داخل قابلمه می چینیم و پس از آن رب گوجه فرنگی را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم.

مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. با حرارت بسیار ملایم اجازه می دهیم تا مرغ ها بپزند و سس موجود در قابلمه غلیظ شود و روغن بیندازد.

حدود ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ ها و آماده شدن سس زمان نیاز است. حدود ۱۰ دقیقه مانده به آماده شدن مرغ ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مرغ ما تقریبا آماده است و باید برنج را آماده کنیم.

برنج را نسبت به نوع آن به مدت ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم و مقداری نمک رویش می پاشیم. یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس برنج را پس از شستن داخل قابلمه آب جوش می ریزیم.

برنج را زمانی باید از روی حرارت بر داریم که وقتی میان دو انگشت دانه های برنج را فشار دادیم اطرافش نرم و مغزش سفت باشد. پس از اینکه برنج آماده شد آنرا در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. ته قابلمه کمی روغن می ریزیم.

سپس به سلیقه خود مقداری نان لواش یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ قرار می دهیم. در مرحله بعد برنج آبکشی شده را داخل قابلمه می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند. وقتی بخار کرد ½ لیوان آب و مقداری روغن به برنج اضافه می کنیم.

حالا باید حرارت را ملایم کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهیم. پس از اینکار به سراغ آماده کردن زرشک ها می رویم. زرشک ها را حدود ۳۰ دقیقه در آب ولرم می خیسانیم ، سپس آبکشی می کنیم و در کره سرخ می کنیم.

پس از اینکه زرشک سرخ شد ، ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بر می داریم. پس از اینکه برنج را کشیدیم با مقداری زرشک روی آنرا تزیین می کنیم و به همراه خورش مرغ سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

طرز تهیه کوکو شوید باقلا

کوکو شوید,کوکوی شوید,طرز تهیه کوکو شوید,دستور پخت کوکو شوید

کوکوی شوید یکی از کوکوهای خاص و خوشمزه ایرانی است. توصیه می کنیم حتما این کوکوی خوشمزه را به دلیل فواید فراوان شوید تهیه نمایید. کوکو شوید از نظری ظاهری چیزی میان کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو شوید تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شوید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو شوید
شوید ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
زیره ½ قاشق چایخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را می شکنیم و مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد شوید ها را پس از تمیز کردن و شستشو به صورت ساطوری ریز می کنیم.

شوید را به کاسه تخم مرغ ها اضافه می کنیم پس از آن پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه مواد اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش رنده می کنیم و به مواد دیگر اضافه می کنیم.

اضافه کردن زیره اختیاری است. در این مرحله زیره را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. این کوکو را می توانیم مانند کوکوی سبزی به صورت یک تکه یا به صورت قطعات کوچک سرخ کنیم.

در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را به صورت دلخواه ( یک تکه یا به صورت شامی کباب ) سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کوکو شکم پر با مرغ

 

کوکو شکم پر,کوکوی شکم پر,طرز تهیه کوکو شکم پر,دستور پخت کوکو شکم پر

 

کوکو شکم پر یکی از کوکوهای خوشمزه و متفاوت ایرانی است که مانند بادمجان شکم پر درون آن موادی قرار می گیرد. در تهیه این کوکو دست شما باز است و می توانید مواد دلخواه خود را به آن اضافه کنید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه کوکوی شکم پر را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر کوکو شکم پر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شکم پر در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم کوکوی شکم پر
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
قارچ ۱۰۰ گرم
پیازچه ۴ شاخه
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا به میزان کافی
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوست شان آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم. تخم مرغ را به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به سیب زمینی اضافه می کنیم مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا قارچ و پیازچه را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم. نیاز نیست که مواد کاملا سرخ شوند فقط تفت می دهیم که مواد نرم شوند. مقداری از سیب زمینی له شده بر می داریم و مانند کوکوی سیب زمینی به آن حالت می دهیم.

سپس مقداری قارچ و پیازچه داخلش می گذاریم. پس از اینکار مقداری پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و با دست سیب زمینی را به شکل یک توپ کوچک ( مانند کوفته قلقلی ) حالت می دهیم. در صورتی که گرد کردن کوکو سخت است می توانید آنرا به صورت لوله ای شکل دهید.

پس از اینکه تمام کوکو ها را آماده کردیم در تابه ای گود مقداری روغن می ریزیم و کوکو ها با حرارت متوسط سرخ می کنیم. در صورت تمایل می توانید کوکوها را قبل از سرخ کردن در آرد سوخاری بغلتانید. پس از اینکه کوکوها سرخ شدند آنها را روی یک دستمال کاغذی ضخیم قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کوکو سویا هانی شف

کوکو سویا,کوکوی سویا,طرز تهیه کوکو سویا,دستور پخت کوکو سویا

کوکوی سویا یکی از کوکوهای خوشمزه و مفید ایرانی است که برای کسانی که می خواهند پروتئین بدن خود را از طریق سویا تامین کنند بسیار مفید است. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کوکو سویا را با قارچ و سیب زمینی آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سویا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سویا در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی سویا
سویا ۲٫۵ پیمانه
جعفری ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سویا را در آب گرم قرار می دهیم تا خوب خیس بخورد و نرم شود. سپس آبکشی می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. بهتر است سویا را یک مرتبه چرخ کنیم تا کاملا یکدست شود که اگر فرصت ندارید نیاز نیست اینکار را انجام دهید.

پس از اینکار پیاز را رنده می کنیم و پس از اینکه آبش را گرفتیم به سویا اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش ، رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به سویا اضافه می کنیم.

قارچ را هم بهتر است کمی در روغن تفت دهیم تا نرم شود سپس به صورت ریز خرد کنیم و به مواد اضافه کنیم. در مرحله بعدی تخم مرغ را به همراه  آرد ، زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از داغ شدن روغن مانند کوکو سیب زمینی از مایه بر می داریم و در روغن سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کوکوها را آماده می کنیم و با سس مورد علاقه سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کوکو ذرت و سیب زمینی

 

کوکو ذرت,کوکوی ذرت,طرز تهیه کوکو ذرت,دستور پخت کوکو ذرت

 

کوکوی ذرت یکی از کوکوهای خوشمزه و سالم ایرانی است . کوکو ذرت را می توانید بدون گوشت چرخ کرده هم تهیه نمایید ، البته در دستور پخت ما این کوکو حاوی گوشت چرخ کرده می باشد. ضمن اینکه می توانید گوشت مرغ یا سیب زمینی را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۳ نفر کوکوی ذرت تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو ذرت در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم کوکو ذرت
کنسرو ذرت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
آرد سیب زمینی ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

 

دستور پخت و طرز تهیه

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. تخم مرغ ها را کمی هم می زنیم تا بافت شان از هم جدا شود. در مرحله بعد آرد سیب زمینی را کم کم به تخم مرغ اضافه می کنیم به طوری که آرد گلوله نشود.

پس از اینکار سیر را رنده می کنیم و به همراه نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم. در مرحله بعدی دانه های ذرت را به همراه گوشت چرخ کرده به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. سپس مانند کوکوی سیب زمینی مایه کوکو را کم کم با قاشق داخل تابه می ریزیم و پس از اینکه سمت زیرین کوکوها سرخ شد بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم و با نان سرو می کنیم. یکی از نکات مهم در زیبایی این کوکو این است که می توانید برای طعم بهتر و زیبایی هر چه بیشتر کوکوی خود از هویج و فلفل دلمه ای رنگی هم در مواد لازم آن استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کوکو تره فرنگی و قارچ

 

کوکو تره,کوکوی تره,طرز تهیه کوکو تره,دستور پخت کوکو تره

 

کوکوی تره یکی از کوکوهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به کوکوی سبزی دارد. اگر در تهیه این کوکوی خوشمزه به جای استفاده از تره اهلی از تره کوهی استفاده کنید کوکوی شما چندین برابر خوشمزه تر خواهد شد و خواص آن هم نیز بیشتر خواهد بود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو تره تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو تره در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم کوکو تره
تره ۸۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
گردو ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
زرشک به میزان لازم
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا تره ها را پس از شستشو و آبکشی به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و تره خرد شده را داخلش می ریزیم. سیر را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را به صورت جداگانه می شکنیم.

نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم سپس به کاسه حاوی تره اضافه می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

سپس نصف مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو خودش را بگیرد. پس از اینکه کوکو خودش را گرفت ، گردو و زرشک را روی سطح آن پخش می کنیم و نیم دیگر مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.

می توانیم برای زیبایی کوکو چند گردوی سالم را هم روی سطح کوکو قرار دهم. پس از اینکه سطح زیزین کوکو کاملا سرخ شد ، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. سپس آنرا برش می زنیم و به همراه نان سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کال کباب شمال

 

کال کباب,طرز تهیه کال کباب,دستور پخت کال کباب

 

کال کباب یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که به نام های کال کباب رشتی یا کال کباب گیلانی شهرت دارد. این غذای خوشمزه هم مانند دیگر غذاهای معروف شمالی مثل میرزا قاسمی حاوی بادمجان است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر کال کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کال کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

 

مواد لازم کال کباب
بادمجان ۱۰ عدد
آبغوره ۱ فنجان
سیر ۶ حبه
گردو ۱۵۰ گرم
نعناع ۱ قاشق غذاخوری
خلواش ۱ قاشق غذاخوری
چوچاق ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید بادمجان ها را مانند میرزا قاسمی کباب کنیم. برای این منظور یک برش طولی روی بادمجان می زنیم و طوری بادمجان ها را روی حرارت یا فر قرار می دهیم که تمام نقاط آن کباب شود. پس از اینکار پوست بادمجان ها را می گیریم.

و در صورتی که درون بادمجان ها پر از تخم بود ، آنها را نیز خارج می کنیم تا غذایمان طعم تلخی نگیرد. در مرحله بعد بادمجان ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با گوشتکوب به خوبی له می کنیم. سیر ها را هم پس از له کردن به بادمجان اضافه می کنیم.

سبزیجات ( نعناع ، خلواش و چوچاق ) را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه آبغوره به غذا اضافه می کنیم. گردوها را هم بهتر است پودر کنیم و به کال کباب اضافه کنیم. در پایان نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند غذای ما آماده سرو کردن است. می توانیم آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم. برای زیبایی و خوشمزگی بیشتر کال کباب می توانیم مقداری دانه انار خشک شده و رب انار هم به غذا اضافه کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کوکو گردو شمالی

 

کوکو گردو,کوکوی گردو,طرز تهیه کوکو گردو,دستور پخت کوکو گردو

کوکوی گردو یکی از کوکوهای خوشمزه و مقوی ایرانی است که به عنوان میان وعده سرو می شود. کوکو گردو چون یک کوکوی شیرین است و شباهت هایی هم به شیرینی گردویی دارد ، می توانید آنرا به عنوان عصرانه یا صبحانه نوش جان کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید چند تکه کوکو گردو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو گردو در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو گردو
گردو ۴ قاشق غذاخوری
آرد برنج ۴ قاشق سوپخوری
دارچین ۱ قاشق سوپخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ پیمانه
آب ½ پیمانه
زعفران به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

گردو را باید به صورت چرخ شده استفاده کنیم. گردو را در ظرفی مناسب می ریزیم و پس از آن آرد برنج را به همراه دارچین ، بکینگ پودر ، وانیل به گردو اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد کوکو یکدست و منسجم شد ، یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و پس از داغ شدن روغن ، مایه کوکو را در روغن می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را ضاف می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

در مرحله بعدی شکر را در آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر آب شود سپس زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شربت کمی غلیظ شود. در پایان شربت را روی کوکو می ریزیم و پس از اینکه شربت به خورد کوکو رفت آنرا سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

نان همبرگر شکم پر

نان همبرگر , طرز تهیه نان همبرگر , دستور پخت نان همبرگر , khk ilfv v

نان همبرگر همانطوری که از نامش پیداست نانی است که برای ساندویچ های برگر استفاده می شود. در حال حاضر دسته بندی ساندویچ های برگر خیلی گسترده شده است و هر کسی می تواند یک نوع برگر مخصوص خودش را تهیه کند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۱۰ نفر نان همبرگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه نان همبرگر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم نان همبرگر
آرد سفید ۳٫۵ پیمانه
پودر خمیر مایه ۲٫۲۵ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آب گرم ۱ پیمانه
شیر ۱ قاشق غذاخوری
کنجد به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
نمک ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

در ابتدای کار برای عمل آوردن خمیر مایه ، آنرا به همراه ½ پیمانه آرد و آب گرم داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم و در یک جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. حدود ۱۵ دقیقه زمان برای عمل آمدن و کف کردن کردن خمیر مایه کافی است.

در مرحله بعد کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا آب شود ، سپس آنرا به همراه ۱ عدد تخم مرغ ، شکر و نمک به خمیر مایه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در این مرحله ۳ پیمانه آرد باقیمانده را به ظرف خمیر مایه اضافه می کنیم.

و با مخلوط کن خمیر را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و حالت کشداری پیدا کند. یک ظرف مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم ، سپس خمیر را مانند یک چانه بزرگ جمع می کنیم و در ظرف چرب شده به مدت ۲ ساعت قرار می دهیم تا خمیر ور بیاید.

بهتر است خمیر را در جایی گرم قرار دهیم تا زودتر ور بیاید. پس از اینکه خمیر ور آمد آنرا به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار می دهیم و ۱۰ تکه خمیر را به صورت چانه شکل می دهیم و روی سینی فر می چینیم.

۱ ساعت صبر می کنیم تا چانه ها ور بیایند و حجمشان بیشتر شود. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ باقیمانده را در یک کاسه کوچک می شکنیم و با قلمو روی چانه ها تخم مرغ می مالیم.

پس از مالیدن تخم مرغ کمی کنجد هم روی چانه می پاشیم. پس از اینکه تمام چانه ها را آماده کردیم ، سینی را برای مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا روی نان ها طلایی شود ، سپس از فر خارج می کنیم و پس از سرد شدن نان ها را جمع می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سمبوسه پیتزایی با مرغ

سمبوسه پیتزایی , طرز تهیه سمبوسه پیتزایی , دستور پخت سمبوسه پیتزایی , slf si djchdd

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه است که به خاطر طعم خوبش طرفدران بسیاری پیدا کرده است. در این نوع از سمبوسه همانطور که از نامش پیداست مواد پیتزا را می ریزند. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر سمبوسه پیتزایی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سمبوسه پیتزایی
سوسیس ۲ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
نان لواش به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم ، سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود سپس سیب زمینی را خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در مرحله بعد سوسیس را خرد می کنیم.

و به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله آخر قارچ را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آبشان تبخیر شود.

در این مرحله باید نان های لواش را به صورت طولی ( مستطیلی ) برش بزنیم. پس از برش زدن نان ها مقداری از مواد را روی قسمت ابتدایی نان قرار می دهیم و کمی پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم ، سپس نان را تا انتها به صورت مثلثی می پیچیم.

به همین ترتیب تمام سمبوسه ها را آماده سرخ کردن می کنیم. در یک تابه گود مقداری روغن می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تمام نان اطراف سمبوسه ها سرخ شود. در پایان سمبوسه ها را به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کوکوی کاهو و تره

کوکو کاهو , کوکوی کاهو , طرز تهیه کوکو کاهو , دستور پخت کوکو کاهو

کوکو کاهو یکی از کوکوهای سالم و خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام کاهو به یاد سالاد فصل بیفتید ولی این بار می خواهیم با آموزشی همراه شما باشیم که از این به بعد با شنیدن نام کاهو به یاد یک کوکوی خوشمزه و مجلسی بیفتید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکوی کاهو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو کاهو در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو کاهو
کاهو ۱ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
گردو ۵۰ گرم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کاهو را برگ برگ می کنیم و پس از شستشو به صورت ریز خردش می کنیم. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با نمک و فلفل به خوبی مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به کاهوهای خرد شده اضافه می کنیم.

در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست و منسجم شوند. در مرحله پایانی مغز گردوها را خرد می کنیم و داخل مایع کوکو می ریزیم. حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا را سرخ کنیم.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکوی سبزی تمام مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمتش سرخ شود ، سپس بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

کیک مرغ با شوید

کیک مرغ,طرز تهیه کیک مرغ,دستور پخت کیک مرغ, ;d; lvy

کیک مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که در مراسم های خاص مانند جشن تولد ها سرو می شود. این کیک خوشمزه شباهت زیادی به سالاد الویه دارد. در این آموزش کامل ترین دستور تهیه کیک مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر کیک مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کیک مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک مرغ
سینه مرغ ۲ عدد
نان تست ۱ بسته
سس مایونز ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
خیار شور ½ لیوان
گردو ۱ لیوان
ماست خامه ای ½ لیوان
جعفری ½ لیوان
پیازچه ۱ لیوان
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به صورت آبپز با مقداری زردچوبه می پزیم. سپس گوشت مرغ از از استخوان جدا می کنیم و آن را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. در همین حین تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم.

پس از گرفتن پوست تخم مرغ ها ، آنها را خرد می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم. در مرحله بعد ماست خامه ای را به همراه پیازچه خرد شده ، ½ سس مایونز ، خیار شور خرد شده ، فلفل سیاه ، نمک و گردوهای خرد شده به کاسه اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در این مرحله لبه های نان تست را جدا می کنیم و مقداری از نان تست را کف ظرف مورد نظرمان می چینیم و رویش را با مخلوط گوشت مرغ می پوشانیم و مواد را به صورت یکنواخت روی نان تست پخش می کنیم.

به همین ترتیب لایه های بعدی کیک مرغ را درست می کنیم. در لایه پایانی باقیمانده سس مایونز را روی کیک می ریزیم و تمام نقاط کیک را با سس پوشش می دهیم. پس از تمام شدن مراحل کار روی کیک را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

این کار باعث می شود که مواد کیک جذب نان تست شوند. پس از تمام شدن ۲ ساعت کیک را با جعفری خرد شده ، گوجه فرنگی ، ذرت و … تزیین می کنیم. برای تزیین این کیک مانند سالاد روسی الویه دست ما خیلی باز است.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سالاد کلم سفید و هویج

سالاد کلم سفید , طرز تهیه سالاد کلم سفید , دستور سالاد کلم سفید , shghn gl stdn

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کباب کوبیده مرغ سیخی

کباب کوبیده مرغ , طرز تهیه کباب کوبیده مرغ , دستور پخت کباب کوبیده مرغ , fhf fdni lvy

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سالاد ذرت با مرغ

سالاد ذرت , طرز تهیه سالاد ذرت , دستور سالاد ذرت , shghn bvj

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

طرز تهیه بابا غنوش با پودر کاکائو

بابا غنوج , بابا غنوش , طرز تهیه بابا غنوش , دستور پخت بابا غنوش , fhfh yk a

 



:: بازدید از این مطلب : 7514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کباب تابه ای با سیب زمینی

کباب دیگی , کباب تابه ای , طرز تهیه کباب تابه ای , دستور پخت کباب تابه ای , fhf jhfi hd

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کباب کوبیده جواد جوادی

کباب کوبیده , طرز تهیه کباب کوبیده , دستور پخت کباب کوبیده , fhf fdni

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سالاد یونانی مامی سایت

سالاد یونانی , طرز تهیه سالاد یونانی , دستور سالاد یونانی , shghn d khkd

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

حریره بادام با پودر بادام

حریره بادام نوزاد , طرز تهیه حریره بادام , دستور پخت حریره بادام , pvdvi fhnhl

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

املت با رب

املت گوجه فرنگی , طرز تهیه املت گوجه فرنگی , دستور پخت املت گوجه فرنگی , hlgj tvk d

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو , طرز تهیه آلبالو پلو , دستور پخت آلبالو پلو , Hgfhg g

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سوپ سیر و قارچ

سوپ سیر , طرز تهیه سوپ سیر , دستور پخت سوپ سیر

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خوراک راتاتویی فرانسوی

راتاتویی , طرز تهیه راتاتویی , دستور پخت راتاتویی فرانسوی

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

بریانی هندی

بریانی , طرز تهیه بریانی , دستور پخت بریانی , fvdhkd hwtihkd

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کباب لقمه ای ترکیه

کباب لقمه ای , طرز تهیه کباب لقمه ای , دستور پخت کباب لقمه ای , fhf grli hd

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

آش گندم رزا منتظمی

آش گندم , طرز تهیه آش گندم , دستور پخت آش گندم , Ha knl

 



:: بازدید از این مطلب : 1321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

قیمه نثار با مرغ

قیمه نثار , طرز تهیه قیمه نثار , دستور پخت قیمه نثار

قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی شهر قزوین است که به دلیل طعم خوبش در سراسر کشورمان فراگیر شده است. این غذا با مخلفات زیادی از جمله خلال پسته و خلال بادام طبخ می شود و یک غذای گران قیمت محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قیمه نثار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قیمه نثار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قیمه نثار
گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
زرشک ۱۰۰ گرم
خلال پسته و بادام ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۳ عدد
زردچوبه به اندازه لازم
نمک به اندازه لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم تا نرم شود ، سپس آنرا با مقداری آب و نمک در یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم. زمانی که دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم.

و ته دیگ را به دلخواه نان یا سیب زمینی قرار می دهیم سپس برنج را اضافه می کنیم. چند قاشق آب و روغن روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم برنج دم بکشد. در مرحله بعدی پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند. وقتی پیاز طلایی شد مقداری زرچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله بعد گوشت را خرد می کنیم و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.

زعفران دم کرده را همراه با ۲ لیوان آب به گوشت اضافه می کنیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم گوشت بپزد و نرم شود. وقتی گوشت به طور کامل پخت ، نمک را اضافه می کنیم. اگر نمک را زود اضافه کنیم باعث دیر پز شدن گوشت می شود.

در یک تابه مناسب زرشک ، خلال پسته و خلال بادام را با کمی روغن تفت می دهیم سپس پودر قند را به آنها اضافه و مواد را زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط خلال پسته و بادام را کنار می گذاریم تا برای تزیین قیمه نثار از آن استفاده کنیم.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. برنج سفید را در دیس می ریزیم و روی برنج را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سوفله اسفناج با سیب زمینی

سوفله اسفناج , طرز تهیه سوفله اسفناج , دستور پخت سوفله اسفناج

سوفله اسفناج یکی از انواع سوفله هاست که به خاطر طعم خوبی که دارد در فهرست غذایی ما ایرانیان قرار گرفته است. سوفله ها به دلیل اینکه سطح شان را پنیر فرا می گیرد شباهت زیادی به پیتزا دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوفله اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوفله اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوفله اسفناج
اسفناج ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
شیر سرد ۱ لیوان
آرد ¼ لیوان
پنیر پامزان ۱ لیوان
جوز هندی ¼ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید فر را روشن کنیم تا هنگام آماده شدن غذا برای گرم شدن فر معطل نشویم ، برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. زرده و سفیده تخم مرغ ها را با دقت از هم جدا کنید و کنار بگذارید.

در ادامه اسفناج ها را بشویید و پس از آبکشی و خشک شدن به صورت ریز خرد کنید. برای تهیه سس سفید ، قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید ، کره را درون قابلمه بریزید تا ذوب شود. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

پس از اینکه مواد یکدست شدند ، شیر را کم کم اضافه کنید و با قاشق با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود. پس از اینکه سس غلیظ شد آنرا از روی حرارت بردارید و پنیر رنده شده را اضافه و مخلوط کنید تا پنیر ذوب شود.

اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفید اضافه و مخلوط کنید. سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید به طوری که وقتی کاسه را بر میگردانید سفیده تخم مرغ از داخل کاسه نریزد.

سفیده ها را کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید و به صورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده ها را مخلوط کنید ، هر چه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما ترد تر و خوشمزه تر خواهد شد.

یک ظرف پیرکس مناسب با اندازه غذا را با کره خوب چرب کنید. مواد را کم کم داخل ظرف پیرکس بریزید تا با ایجاد شدن لایه های هوا پس از پخت سوفله ای عالی داشته باشید. ظرف پیرکس را درون فری که از قبل روشن کرده اید به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید.

۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد ، پس از این مدت می توانید برای چک کردن در فر را باز کنید. ممکن است زمان پختن سوفله تا ۴۵ دقیقه هم طول بکشد پس برای خارج کردن آن از فر عجله نکنید.

اگر روی سوفله طلایی نشده بود شعله بالایی فر را چند دقیقه روشن کنید تا پنیر روی سوفله طلایی شود. پس از اینکه سوفله به طور کامل پخت و پنیر رویش طلایی شد به صورت داغ سرو کنید ، سوفله اگر سرد شود طعم اصلی اش را از دست می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

آش ترش همدان

آش ترش , طرز تهیه آش ترش شمالی , دستور پخت آش ترش مازندران

آش ترش یکی از انواع آش های ایرانی است و اصالت این آش متعلق به مازندران می باشد. این آش خوشمزه را در گذشته با سبزیجات معطر و دارویی طبخ می کرده اند که علاوه بر طعم خوبش خاصیت های زیادی نیز برای بدن داشته است. در مازندارن برای پخت این از سبزی های محلی مثل چوچاق  استفاده می وشد ولی چون این سبزی های محلی در همه جا موجود نیست می توانید از ترکیب اسفناج ، تره ، گشنیز و جعفری به یک اندازه استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش ترش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش ترش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش ترش
لوبیا چیتی ۱ لیوان
باقلا ۱ لیوان
عدس ۱ لیوان
برنج نیم دانه نصف لیوان
جغندر ۲ عدد
سیر ۶ عدد
سبزی آش ۵۰۰ گرم
شکر به میزان کافی
رب انار به میزان کافی
روغن مایع به میزان کافی
نمک به میزان کافی

طرز تهیه آش ترش

از شب قبل باقلا ، لوبیا چیتی و عدس را در سه کاسه جداگانه با مقداری آب بخیسانید و تا روز بعد چند بار آب آنها را عوض کنید تا نفخ شان گرفته شود. برای شروع آشپزی ابتدا چغندرها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید.در ادامه سبزی آشی را نیز به صورت ساطوری ریز خرد کنید. درون قابلمه ای آب زیادی بریزید سپس باقلا ، عدس و لوبیا چیتی را به همراه چغندر خرد شده را درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا زمانی که حبوبات بپزند.پس از اینکه حبوبات پخته شدند برنج نیم دانه را به قابلمه اضافه کنید. پس از ۱۵ دقیقه سبزی های خرد شده را نیز اضافه کنید و حرارت را ملایم تر کنید و درب قابلمه را باز بگذارید تا آش جا بیفتد. در این مرحله اگر درب قابلمه را بگذارید سبزی آش بد رنگ می شود.سیرها را به همراه مقداری نمک و روغن در یک تابه تفت دهید تا طلایی شوند ، سپس وقتی آش جا افتاد چند قاشق شکر و مقداری رب انار و نصف سیر داغ ها را اضافه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید بپزد سپس درون کاسه بکشید و با نصف دیگر سیر داغ تزئین کنید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

آش خیار چنبر اراک

درست کردن آش خیار چنبر, طرز درست کردن آش خیار چنبر

پخت آش سنتی خیار چنبر

 

آش سنتی خیارچنبر را چگونه بپزیم؟

شاید در ابتدا از شنیدن نام «آش خیار» تعجب کنید اما این آش، یکی از خوشمزه ترین آ‌ش های محلی است که معمولا در استان های همدان و مرکزی تهیه می کنند. برخلاف آنچه عامه مردم تصور می کنند، خیاری که برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می گیرد با خیار معمولی متفاوت است. این غذا را با خیارچنبر طبخ می کنند که بافت سفت تری نسبت به خیار معمولی دارد.

 

مواد لازم برای آش خیار چنبر :

سیب زمینی   ۴ عدد متوسط
 پیاز یک عدد بزرگ 
لپه   یک فنجان
عدس  یک فنجان 
سیر یک بوته کوچک
خیارچنبر ۶ تا ۷ عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
کشک نیم کیلو
روغن به میزان لازم
نعناع داغ ۴ قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم

 

طرز تهیه آش خیار چنبر :

ابتدا پیازها را خرد و داخل روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید.

عدس و لپه را داخل مواد بریزید و با پیاز و زردچوبه مخلوط کنید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید تا مواد داخل آن بپزد.

 

از طرف دیگر، خیارهای چنبر را پوست کنده و تخمه های آن را بگیرید.

آنگاه خیارها را به شکل مربعی خرد کنید. سیب زمینی ها را هم به همین شکل خرد کرده و با هم داخل ماهیتابه تفت دهید.

 

بعد از کمی تفت دادن، نعناع را به آن اضافه کنید و به همراه خیار و سیب زمینی آن را تفت دهید تا نعناع داغ تهیه شود. البته نعناع داغ را به طور جداگانه هم می توانید آماده و به مخلوط اضافه کنید.

 

سپس این مخلوط را به مواد داخل قابلمه بیفزایید.

کمی بعد کشک را هم به غذا اضافه کنید و بگذارید جوش بخورد.

 

به خاطر داشته باشید به خاطر شوری کشک، نمک را در انتها به آن اضافه کنید که غذا بیش از حد شور نشود.

 

آش که خوب پخت و به اصطلاح جا افتاد، مقداری سیر رنده شده را به غذا اضافه کنید تا بو و عطر غذا تکمیل شود.

 

* این غذای مقوی را می توانید پس از سرو، به صورت تلیت استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

ژله خرده شیشه با شیر عسلی

 

تهیه پاناکوتا با ژله خرده شیشه, نحوه درست کردن پاناکوتا با ژله خرده شیشه

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه

 

مواد لازم برای پاناکوتا با ژله خرده شیشه :

 شیر ۳ پيمانه 
پودر ژلاتین  ۲ قاشق غذاخوری 
 شکر  ۱ پیمانه
 خامه صبحانه ٢٠٠ گرم 
وانیل نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله خرده شیشه :

پودر ژلاتین را با نصف لیوان شیر سرد روی حرارت غیر مسقیم حل کردم، شیر و شکر و وانیل را روی حرارت قرار دادم تا شکر حل شود و بعد ژلاتین حل شده را اضافه کردم، خامه را هم اول با چند قاشق از مواد مخلوط کردم تا روان شود بعد به کل مواد روی حرارت اضافه کردم و هم زدم و از روی حرارت برداشتم (نباید جوش بخورد، فقط در حد گرم شدن)

 

داخل ظرف ریختم و به مدت شش ساعت داخل یخچال گذاشتم بعد چند رنگ پودر ژله ساده درست کردم (داخل ظرف های مستطیلی) و داخل یخچال گذاشتم، وقتی آماده شد برش زدم و روی پاناکوتا ریختم.

 

نکته

* برای اینکه ژله براق شود من از دو لیوان آبجوش استفاده می کنم و پودر ژله را بن ماری می کنم (حرارت غیر مستقیم مثل کتری) در واقع از آب سرد استفاده نمی کنم.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

 

 

طرز تهیه پاستیل رولی, مواد لازم برای پاستیل رولی

طرز تهیه پاستیل رولی

 

پاستیل از جمله خوراکی های محبوب و خوش خوراک است که همه دوست دارند. در این مطلب طرز تهیه پاستیل رولی را برایتان آورده ایم تا بتوانید در منزل، به راحتی و با هزینه کمتر یک پاستیل بهداشتی تهیه کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای پاستیل رولی :

پودر ژله  ۱ بسته 
 پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری 
 شکر ۱ قاشق غذاخوری 
 گلوکز  ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۲/۳ پیمانه
بستنی ۱-۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پاستیل رولی :

ابتدا داخل یک ظرف آب سرد را بریزید و بعد به آن پودر ژلاتین و پودر ژله و شکر را اضافه کنید و روی بخار کتری بگذارید تا کاملا شفاف و یکدست شود.

 

و بعد به آن گلوکز اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا شفاف شود و بعد از روی حرارت بردارید و به  آن یک یا ۲ قاشق بستنی سرد اضافه کنید.

 

و اجازه بدهید تا بستنی داخل مواد حل شود و زیاد هم نزنید زیرا اگر زیاد هم بزنید آن لایه سفید روی ژله ایجاد نمی شود.

 

و بعد داخل یک ظرف را نایلون بیندازید و آن را کمی چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید (ارتفاع مواد باید کم باشد) و بعد بگذارید داخل یخچال تا سفت شود وقتی سفت شد با چاقو به صورت نوار ببرید و رول کنید.

 

نکته: اگر پاستیل ها را یک روز داخل ظرف دربسته داخل یخچال قرار بدهید می توانید آن ها را راحت روی هم بگذارید و اصلا بهم نمی چسبند و نیازی به پودر قند و ... نیست.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

پیتزا پنیر و قارچ

 

طرز تهیه پیتزا پنیر

 

عاشقان پنیر، این بار می خواهیم طرز تهیه یک نوع پیتزا که فقط و فقط با پنیر پیتزا درست می شود را در اختیارتان قرار دهیم. پیتزا پنیر یکی از ساده ترین و لذیذ‌ترین پیتزاها است که می توانید در خانه درست کنید. این پیتزا از سه نوع پنیر ریکوتا، پارمزان و موزارلا تهیه شده و آماده سازی و پخت آن حدود 25 دقیقه زمان می برد.

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا پنیر :

خمیر پیتزا   ۱ عدد
سس کچاپ  ۴ قاشق غذاخوری 
 پنیر ریکوتا ۱۵۰ گرم 
پنیر موزارلا  ۱۵۰ گرم 
پنیر پارمسان ۱۵۰ گرم
ریحان مقداری برای تزیین

 

طرز تهیه پیتزا پنیر :

ابتدا فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود.

 

کف قالب یا ظرف مورد نظری که می خواهید داخل فر قرار دهید را به کمک روغن کمی چرب کنید سپس خمیر پیتزا را روی ظرف قرار دهید. 

 

روی خمیر را هم کمی با روغن چرب کنید سپس سس کچاب را روی خمیر بمالید تا کاملا خمیر را بپوشاند. 

 

پنیر‌ها را به ترتیب ریکوتا، موزارلا و پارمزان روی سطح خمیر بریزید. اگر دوست داشتید لبه های خمیر کریسپی و طلایی رنگ شوند، از مقدار کمتری پنیر برای کناره های خمیر استفاده کنید.

 

برگ ریحان های تازه را خرد کنید و روی پنیر پیتزاها بریزید.

 

در ادامه خمیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و تا زمانی که خمیر کاملا ذوب و به رنگ طلایی شود، داخل فری که از قبل با درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید، قرار دهید. نکته مهم در تهیه پیتزا درجه حرارت بالای فر و گرم بودن فر قبل از قرار دادن خمیر درون فر است. بنابراین فر را حتما از قبل گرم کنید.

 

بعد از این که پیتزا را از فر بیرون آوردید، آن را با آویشن تزیین کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

ژله گل رز با قالب

نحوه درست کردن ژله گل رز,طرز تهیه ژله گل رز

طرز تهیه ژله گل رز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

كرم كيك انبه

 

دسر کرم انبه,نحوه درست کردن کرم انبه

تهیه دسر کرم انبه

 

مواد لازم کرم انبه :

انبه  2 عدد 
پودر ژلاتین  3 قاشق سوپخوری 
شیر  3 پیمانه 
آب سرد  نصف پیمانه 
شکر نصف پیمانه
وانیل نصف قاشق سوپخوری
خامه صبحانه 1 پیمانه

 

طرز تهیه کرم انبه :

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید. ظرف را روی بخار کتری بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود و رنگ آن شفاف گردد.

 

انبه ها را پوست بکنید و از هسته جدا کنید و در کاسه ای بریزید. تکه های درشت آن را کمی خرد کرده، همراه شیر و شکر در مخلوط کن بریزید تا مواد با هم مخلوط و شکر حل شود.

خامه و وانیل را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید و باز کمی هم بزنید. مایه دسر آماده است.

 

مایه آماده را داخل قالب بریزید. روی آن را سلفون بکشید و 4-3 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و به اصطلاح ببندد. دسر را در ظرف مورد نظر برگردانده با چیپس شکلات و یا ترافل  تزیین کنید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()